homokineet defect?
Ik bezit een 2.0li glx ('93 240000km) en als ik een korte bocht naar rechts draai en wat gas geef hoor ik links een krakend, knarsned geluid . Hetzelfde als ik naar links draai maar dan minder. Rechtuit geen probleem.
Kan dit de linkerhomokineet zijn?. En hoe kontroleer ik dat?
Bedankt voor jullie snelle reactie!
Kan dit de linkerhomokineet zijn?. En hoe kontroleer ik dat?
Bedankt voor jullie snelle reactie!
Zeker je homokineet, ik had het ook laatst ook.
Als je naar rechts draait is het ind. je linkerkineet.
Kijk effe of de hoes nog goed is, vaak niet namelijk en dan is het gelijk duidelijk.
Geef je 1 tip: snel (laten) vervangen, anders ga je strax stuiteren, had ik ook namelijk, zodra die tikt is het al te laat.
kosten: € 240 euro bij de dealer all incl.
succes en eh welkom!!!
Als je naar rechts draait is het ind. je linkerkineet.
Kijk effe of de hoes nog goed is, vaak niet namelijk en dan is het gelijk duidelijk.
Geef je 1 tip: snel (laten) vervangen, anders ga je strax stuiteren, had ik ook namelijk, zodra die tikt is het al te laat.
kosten: € 240 euro bij de dealer all incl.
succes en eh welkom!!!
homokineet defect?
een kort verslag,
inderfaad homokineet (links) defect. Oorzaak hoes gescheurd?
Wielnaafmoer natuurlijk muurvast, met een bunzenbrander ging het nog net (alleen de kern verhit en dan laten afkoelen).
Fuseekogel draaide mee , dan maar veerpoot bouten los. Ook deze muurvast He he eindelijk!
Na veel bellen eindelijk een aandrijfas gevonden :75 euro van '93
Wel met twee mnd. garantie hoi, hoi.
Afgezien van wat schadeangst bij het erin tikken (weerstand ring) verliep verder alles prima.
Nagevuld met versnellingsbakolie van een oude golf diesel en nu maar hopen dat dat geen kwaad kan,
Jongens alsnog bedankt voor jullie reactie!
inderfaad homokineet (links) defect. Oorzaak hoes gescheurd?
Wielnaafmoer natuurlijk muurvast, met een bunzenbrander ging het nog net (alleen de kern verhit en dan laten afkoelen).
Fuseekogel draaide mee , dan maar veerpoot bouten los. Ook deze muurvast He he eindelijk!
Na veel bellen eindelijk een aandrijfas gevonden :75 euro van '93
Wel met twee mnd. garantie hoi, hoi.
Afgezien van wat schadeangst bij het erin tikken (weerstand ring) verliep verder alles prima.
Nagevuld met versnellingsbakolie van een oude golf diesel en nu maar hopen dat dat geen kwaad kan,
Jongens alsnog bedankt voor jullie reactie!
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Er is ook zoiets als verkeerde zuinigheid: in de versnellingsbak van de GD zit meestal ATF, dus ben je echt fout bezig als je daar "gewone" bakolie bij gooit! en zoals Wezel ook zegt, verversen: het gaat lekkerder schakelenforte wrote:nou, het was maar een halve liter dus dacht ik dat dat geen kwaad kon.
mien biene zuunig!
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
homokineet
Na zo'n 3 weken bleek ook mijn Rechterhomokineet hoes gescheurd (ondekt tydens vervangen distributieriem)
Uiteraard vervangen (na veel moeite met wielnaafmoer en de steekas uit de naaf te krijgen) en had gehoopt op tijd te zijn voor evt. beschadiging.
Maar nee hoor! 2 weken later begon hij alweer te tikken in de bocht (rechts)
Bijna nergens een komplete aandrijfas te krijgen (sloop). Maar na verder zoeken kwam ik bij een sloperij gespecialiseerd in japanners die er wel een kon leveren voor slechts 50 euro (ipv 75 elders destijds voor de linkerkant) en een nieuwe homokineet voor maar 60 euro (ipv 150 elders)
Uiteraard voor het laatste gekozen en deze zat er binnen 1,5 uur op.
Het kon overigens nog sneller als ik de versn.bak olie niet afgetapt had,
want dit bleek niet eens nodig, ik kon hem er zo af tikken.
Zo zie je maar!
Uiteraard vervangen (na veel moeite met wielnaafmoer en de steekas uit de naaf te krijgen) en had gehoopt op tijd te zijn voor evt. beschadiging.
Maar nee hoor! 2 weken later begon hij alweer te tikken in de bocht (rechts)
Bijna nergens een komplete aandrijfas te krijgen (sloop). Maar na verder zoeken kwam ik bij een sloperij gespecialiseerd in japanners die er wel een kon leveren voor slechts 50 euro (ipv 75 elders destijds voor de linkerkant) en een nieuwe homokineet voor maar 60 euro (ipv 150 elders)
Uiteraard voor het laatste gekozen en deze zat er binnen 1,5 uur op.
Het kon overigens nog sneller als ik de versn.bak olie niet afgetapt had,
want dit bleek niet eens nodig, ik kon hem er zo af tikken.
Zo zie je maar!