Page 1 of 1

homokineet defect?

Posted: Thu Feb 05, 2004 2:10 pm
by forte
Ik bezit een 2.0li glx ('93 240000km) en als ik een korte bocht naar rechts draai en wat gas geef hoor ik links een krakend, knarsned geluid . Hetzelfde als ik naar links draai maar dan minder. Rechtuit geen probleem.

Kan dit de linkerhomokineet zijn?. En hoe kontroleer ik dat?

Bedankt voor jullie snelle reactie!

Posted: Thu Feb 05, 2004 5:25 pm
by Xerxes
Zeker je homokineet, ik had het ook laatst ook.
Als je naar rechts draait is het ind. je linkerkineet.
Kijk effe of de hoes nog goed is, vaak niet namelijk en dan is het gelijk duidelijk.

Geef je 1 tip: snel (laten) vervangen, anders ga je strax stuiteren, had ik ook namelijk, zodra die tikt is het al te laat.
kosten: € 240 euro bij de dealer all incl.

succes en eh welkom!!!

homokineet defect?

Posted: Fri Feb 13, 2004 9:36 pm
by forte
een kort verslag,

inderfaad homokineet (links) defect. Oorzaak hoes gescheurd?
Wielnaafmoer natuurlijk muurvast, met een bunzenbrander ging het nog net (alleen de kern verhit en dan laten afkoelen).
Fuseekogel draaide mee :mecker: , dan maar veerpoot bouten los. Ook deze muurvast :mecker: He he eindelijk!

Na veel bellen eindelijk een aandrijfas gevonden :75 euro van '93
Wel met twee mnd. garantie hoi, hoi. :evil:

Afgezien van wat schadeangst bij het erin tikken (weerstand ring) verliep verder alles prima.
Nagevuld met versnellingsbakolie van een oude golf diesel en nu maar hopen dat dat geen kwaad kan,

Jongens alsnog bedankt voor jullie reactie!

Posted: Sat Feb 14, 2004 12:23 pm
by Marcel Smeding
je gaat toch niet bijvullen met oude olie???????? :mecker:
Verse olie kost echt zoveel niet hoor.

Posted: Sat Feb 14, 2004 10:07 pm
by roger626
Marcel Smeding wrote:je gaat toch niet bijvullen met oude olie???????? :mecker:
Verse olie kost echt zoveel niet hoor.
nou dat kan tegen vallen

Posted: Sun Feb 15, 2004 12:13 am
by Guest
De ellende die je op je nek haalt misschien met oude olie kan duurder uitpakken dan een fles olie van 5 liter kosten kan, dat is mijn mening.

Posted: Sun Feb 22, 2004 8:51 pm
by forte
nou, het was maar een halve liter dus dacht ik dat dat geen kwaad kon. :oops:


mien biene zuunig!

Posted: Mon Feb 23, 2004 1:04 pm
by Crowbar
forte wrote:nou, het was maar een halve liter dus dacht ik dat dat geen kwaad kon. :oops:
mien biene zuunig!
Er is ook zoiets als verkeerde zuinigheid: in de versnellingsbak van de GD zit meestal ATF, dus ben je echt fout bezig als je daar "gewone" bakolie bij gooit! en zoals Wezel ook zegt, verversen: het gaat lekkerder schakelen :D

homokineet

Posted: Thu May 13, 2004 10:13 pm
by forte
Na zo'n 3 weken bleek ook mijn Rechterhomokineet hoes gescheurd (ondekt tydens vervangen distributieriem)

Uiteraard vervangen (na veel moeite met wielnaafmoer en de steekas uit de naaf te krijgen) en had gehoopt op tijd te zijn voor evt. beschadiging.

Maar nee hoor! 2 weken later begon hij alweer te tikken in de bocht (rechts)
Bijna nergens een komplete aandrijfas te krijgen (sloop). Maar na verder zoeken kwam ik bij een sloperij gespecialiseerd in japanners die er wel een kon leveren voor slechts 50 euro (ipv 75 elders destijds voor de linkerkant) en een nieuwe homokineet voor maar 60 euro (ipv 150 elders)

Uiteraard voor het laatste gekozen en deze zat er binnen 1,5 uur op.
Het kon overigens nog sneller als ik de versn.bak olie niet afgetapt had,
want dit bleek niet eens nodig, ik kon hem er zo af tikken.

Zo zie je maar! :lol:

Posted: Fri May 14, 2004 5:57 am
by Piet
of van deijne die is er ook niet duur mee...

Posted: Fri May 14, 2004 3:55 pm
by forte
Piet, Bingo!!

En nu maar hopen dat de kwaliteit niet tegen valt! :evil:

Heeft hier iem. misschien al ervaring mee?