Groot Probleem

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
Facet
Groot Probleem

Post by Facet » Fri Mar 26, 2004 7:16 pm

mensen ik heb een groot probleem zou het zeer op prijs stellen als iemand mij kon helpen.

die xerxes van mijn remt niet goed, hij trilt enorm en denk ik dus dat de schijf krom is..ok dat is niet een probleem maar wat wel een probleem is dat is dat de rem niet meer terug trekt....
dus de klouw is zo heet als weet ik niet wat...heb het net kompleet erafgehaald en uitleklaar gehaald maar de cilinder is niet geroest..ziet er keiGAAF uit...

dus is mijn vraag eigelijk kan het wezen dat de abs naar *censuur* is...dat die de olie niet meer teruglaat...
heb de abs getest met vol op de rem en hij doet het prima....dus.....

snapt iemand mij en kan die me helpen zou ik het op prijs stellen :buig: :buig: :buig:

The Bull
Mazda 626 Lord
Posts:2219
Joined:Wed Mar 26, 2003 11:32 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Geleen

Post by The Bull » Fri Mar 26, 2004 7:22 pm

Als die schijf krom is...kan het dan niet zijn dat die aanloopt op de klauw?


GRZ JORDY
(former)MAZDA MX6 GT 2.2i 12V Turbo Intercooled

Facet

Post by Facet » Fri Mar 26, 2004 7:26 pm

nee, denk het niet....

want toen ik hem niet helemaal eraf haalde heb ik ff beetje dichtgepompt en toen wou ik het met een lijmtang weer terugdouwen zeg maar maar dat ging niet....
dat moet die dan toch kunnen...

moet toch zonder veel moeite terug weer gaan....

The Bull
Mazda 626 Lord
Posts:2219
Joined:Wed Mar 26, 2003 11:32 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Geleen

Post by The Bull » Fri Mar 26, 2004 7:35 pm

volgens mij is dat je probleem....bij mijn remklauwen heb ik ook een keer als een gek met een schroevedraaier moeten wrikken voordat ze weer uitelkaar gingen.....


GRZ JORDY
(former)MAZDA MX6 GT 2.2i 12V Turbo Intercooled

Facet

Post by Facet » Fri Mar 26, 2004 7:40 pm

ja...
maar mijn grootste nachtmerrie is dat de abs naar *censuur* is en dat die niet meer loslaat...olie van druk afhaalt...

heb niet veel verstand van die abs....dus zeg ook maar wat...

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Sat Mar 27, 2004 1:53 pm

Als je schijf krom is, dan is ie te heet geweest.. een kromme schijf slaat normaliter de blokken weer terug, beter dan bij een rechte schijf, dus als dat niet lukt zit er iets goed vast...
je moet met terugdrukken wel kijken wáár je op drukt, maar zoals bull zegt moet je ze met een schroevendraaier langzaam maar zeker terug kunnen drukken (met geduld) aBS heeft een controlelampje, heb je dat al zien branden? als je je contacct aanzet test ie zichzelf, als er een storing is blijft ie branden of knipperen...
dat je nu slecht remt komt omdat je remblokken verglaasd zijn door de warmte: dat worden nieuwe blokken en schijven, en meteen alle geleidingen ganbaar maken!! schoonkrabben en schuren, en licht kopervet erop, niet op de wrijvingsdelen natuurlijk...
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Xerxes

Post by Xerxes » Sat Mar 27, 2004 3:49 pm

Is het niet je remklauw, bleef bij mij laatst ook ineens vastzitten.
Dit had met de handrem te maken, Stonk heel erg en ik kwam voor geen meter voorruit.

roger626

Post by roger626 » Sat Mar 27, 2004 5:20 pm

ik begrijp uit jou verhaal dat de zuiger moeilijk of niet terug te duwen is dan moet je het volgende proberen zet je nippel op de rem klauw open en probeer dan nog eens de zuiger terug te duwen als dat zo is dan kan het zijn dat je remslang inwendig stuk is komt wel eens voor ik heb het namelijk vaker meegemaakt ik geloof niet zo in het abs

Facet

Post by Facet » Sat Mar 27, 2004 5:55 pm

mensen bedankt voor de tips :buig: :buig: :buig: maar ik heb het opgelost
heb wel een beetje cilinderschoongemaakt en schijven uitgevlakt..(of hoe je het ook zegt)(ikke allochtooon niet begrijpen) achterrem ff losgemaakt, maar die gebruik ik nu toch niet...heb je hier toch niet nodig :-D

dus we gaan eens ff kijken hoe het verder gaat lopen....

User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Piet » Sat Mar 27, 2004 11:04 pm

het kan kloppen dat je de zuiger niet terug kan drukken

je moet de remcilinder een beetje draaien en dan weer indrukken

en dan weer een beetje draaien en dan weer indrukken ......


met de klok mee draaien.....
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

Post Reply