achterremmen

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY
achterremmen

Post by roy moti » Thu May 20, 2004 10:51 pm

he guys ff vraagje hebben de GE ook problemen
met de achterste remklauwen dat die blijven hangen of
andere problemen geven als bij de gd GT modellen????
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

Xerxes

Post by Xerxes » Fri May 21, 2004 7:15 am

Roy,

Ook de Ge kan last krijgen van vastzittende remklauwen, dit word veroorzaakt door het systeem van de handrem.
Verder weet ik niet of er op het klachtengebied nog meer overeenkomsten zijn.

forte

Post by forte » Sun May 30, 2004 11:00 pm

Toen mijn achterste remblokken ver weg waren (ong. 2 mm) heb ik dit probleem ook gekend op beide wielen.(handrem kwam niet los)
Vervanging van de blokken en het probleem opgelost. :P
Dit komt waarschijnlijk omdat het werkgebied van het mechanisme daar wat gunstiger is.



mazda 626 GLX 2.0i '93 240.000 km

Xerxes

Post by Xerxes » Mon May 31, 2004 11:34 am

Pasoosap wrote:
forte wrote:Toen mijn achterste remblokken ver weg waren (ong. 2 mm) heb ik dit probleem ook gekend op beide wielen.(handrem kwam niet los)
Vervanging van de blokken en het probleem opgelost. :P
Dit komt waarschijnlijk omdat het werkgebied van het mechanisme daar wat gunstiger is.



mazda 626 GLX 2.0i '93 240.000 km

Klopt. Te kleine blokkken kan een oorzaak zijn van vastzittende handrem.
Bij mij ging dat dus niet op, er zaten net nieuwe blokken op toen het bij mij gebeurde!!

young_einstein

Post by young_einstein » Mon May 31, 2004 11:42 am

dan zijn ze misschien juist te groot, zou ook kunnen natuurlijk...

Xerxes

Post by Xerxes » Mon May 31, 2004 2:36 pm

Pasoosap wrote:
Xerxes wrote:
Pasoosap wrote:
Klopt. Te kleine blokkken...... KAN......een oorzaak zijn van vastzittende handrem.


Bij mij ging dat dus niet op, er zaten net nieuwe blokken op toen het bij mij gebeurde!!
kan een oorzaak zijn ...
hoeft dus niet.. er zijn nog wel 10problemen (die je me niet moet vragen) die zich voor kunnen doen. Wat beftreft het vastkomen te zitten van je handrem.



Groetjesss
Paul

Guest

Post by Guest » Mon May 31, 2004 6:17 pm

Zet hem meestal in de versnelling ter voorkomen van :party: :party: :party:

Xerxes

Post by Xerxes » Mon May 31, 2004 7:57 pm

utreg54 wrote:Zet hem meestal in de versnelling ter voorkomen van :party: :party: :party:
Sinds die dag, zet ik em ook altijd in z'n versnelling, maar toch trek ik nog wel eens de handrem aan, want niet gebruiken is volgens mij ook niet goed

User avatar
Willy
Mazda 626 Lord
Posts:3609
Joined:Thu Apr 24, 2003 5:24 pm
Type 626:Geen
Location:De Meern

Post by Willy » Mon May 31, 2004 11:02 pm

Xerxes wrote:
utreg54 wrote:Zet hem meestal in de versnelling ter voorkomen van :party: :party: :party:
Sinds die dag, zet ik em ook altijd in z'n versnelling, maar toch trek ik nog wel eens de handrem aan, want niet gebruiken is volgens mij ook niet goed
Dan kan er weer wat fout gaan met je handremkabel.....
626 coupe 2.2i-12v *wreckyard*
Nissan 200sx s13 1.8 16v turbo intercooled*sold*
Mitsubishi lancer Evolution V RHD

Xerxes

Post by Xerxes » Tue Jun 01, 2004 8:12 am

Willy wrote:
Xerxes wrote:
utreg54 wrote:Zet hem meestal in de versnelling ter voorkomen van :party: :party: :party:
Sinds die dag, zet ik em ook altijd in z'n versnelling, maar toch trek ik nog wel eens de handrem aan, want niet gebruiken is volgens mij ook niet goed
Dan kan er weer wat fout gaan met je handremkabel.....
Wat?? als je em af en toe gebruikt :?

GanZieMan

Post by GanZieMan » Tue Jun 01, 2004 9:20 am

Alleen in de winter niet gebruiken, dan kan ie vast gaan zitten, maar met mooier en warmer weer gewoon gebruiken, en af en toe de handrem gebruiken om ook af te remmen, komen er wat krachten op, en zal ie ook niet gauw vast gaan zitten.... En dat werkt bij alle auto's die ik gehad heb. Nog nooit handrem vast gehad.

Xerxes

Post by Xerxes » Tue Jun 01, 2004 9:55 am

GanZieMan wrote:Alleen in de winter niet gebruiken, dan kan ie vast gaan zitten, maar met mooier en warmer weer gewoon gebruiken, en af en toe de handrem gebruiken om ook af te remmen, komen er wat krachten op, en zal ie ook niet gauw vast gaan zitten.... En dat werkt bij alle auto's die ik gehad heb. Nog nooit handrem vast gehad.
Das bekend!! :-D

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Tue Jun 01, 2004 11:59 am

Xerxes wrote:Wat?? als je em af en toe gebruikt :?
Nee, volgens mij bedoelt ie als je hem NIET gebruikt: rotten je kabels juist vast..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Xerxes

Post by Xerxes » Tue Jun 01, 2004 12:07 pm

Crowbar wrote:
Xerxes wrote:Wat?? als je em af en toe gebruikt :?
Nee, volgens mij bedoelt ie als je hem NIET gebruikt: rotten je kabels juist vast..
Ja, maar was effe onduidelijk hoe ut gezegd werd.

User avatar
Willy
Mazda 626 Lord
Posts:3609
Joined:Thu Apr 24, 2003 5:24 pm
Type 626:Geen
Location:De Meern

Post by Willy » Tue Jun 01, 2004 2:04 pm

Xerxes wrote:
Crowbar wrote:
Xerxes wrote:Wat?? als je em af en toe gebruikt :?
Nee, volgens mij bedoelt ie als je hem NIET gebruikt: rotten je kabels juist vast..
Ja, maar was effe onduidelijk hoe ut gezegd werd.
ok sorry ;) als je hem nooit gebruikt gaat je handremkabel vast rotten totdat je hem een keer gebruikt dan breekt ie....... zomers zet ik hem in zijn 1 en handrem swinters alleen in zijn 1 :D (dat ik dat beide doe komt gewoon door automatisme :D (ik weet spelfout maar zie hem niet zo snel.... )
626 coupe 2.2i-12v *wreckyard*
Nissan 200sx s13 1.8 16v turbo intercooled*sold*
Mitsubishi lancer Evolution V RHD

Post Reply