APK een hard gelach!

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
forte
APK een hard gelach!

Post by forte » Sun May 30, 2004 2:11 pm

Een APK verslag.

Vol goede moed naar de APK, i.v.m. vacantie moest ik uitwijken naar een andere garage (een bandenspecialist)

Een telefoontje naar mijn werk met de mededeling dat het voor 520 euro wel even in orde zou komen (slik). Ze gingen er blijkbaar vanuit dat ze het zelf mochten repareren.

Wat bleek, alle remslangen zouden moeten worden vervangen en de remblokken voor. Voor de remblokken achter gold een advies.(bleek later overigens pas. )

Enfin, de auto opgehaald, onderdelen gekocht (imitatie) en uiteraard zelf aan de slag gegaan en wat schetst mijn verbazing?

Remblokken achter gemeten 6mm (nieuw is 8mm),hoezo advies? Voor gemeten 4mm (nieuw is 8mm) hoezo afkeur? :mecker:

Op 3 van de 4 remslangen zaten inderdaad wat minuscule scheurtjes na het openbuigen van een binnenkant bocht. Nou ja, hier valt over te discussieren.
Mijn inziens erg streng beoordeeld en kunnen volgens mij nog wel een jaar of 5 mee.

Kosten :

Remblokken voor en achter: 127 euro
Remslangen 121 euro
Keuring 48,50 euro

totaal 296,50 euro :cry:

Na de herkeuring (goedkeuring)krijgen ze van mij de volle laag en de recommandatie! :mecker:


Mazda 626 hatchback 2.0I GLX '93

Xerxes

Post by Xerxes » Sun May 30, 2004 3:19 pm

Ja, naaien kunnen ze die garagehouders!!!:mecker:
Last edited by Xerxes on Mon May 31, 2004 11:36 am, edited 1 time in total.

User avatar
Willy
Mazda 626 Lord
Posts:3609
Joined:Thu Apr 24, 2003 5:24 pm
Type 626:Geen
Location:De Meern

Post by Willy » Sun May 30, 2004 4:50 pm

toch vind ik dat ze met die remslangen gelijk hebben omdat er geen enkel scheurtje in mag zitten !
626 coupe 2.2i-12v *wreckyard*
Nissan 200sx s13 1.8 16v turbo intercooled*sold*
Mitsubishi lancer Evolution V RHD

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Mon May 31, 2004 1:58 pm

een "niet nader te noemen" bandenhandel soms?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

The Bull
Mazda 626 Lord
Posts:2219
Joined:Wed Mar 26, 2003 11:32 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Geleen

Post by The Bull » Mon May 31, 2004 8:56 pm

Crowbar wrote:een "niet nader te noemen" bandenhandel soms?
Jij bedoelt zeker die "niet nader te noemen" fast-fitter keten?


GRZ JORDY
(former)MAZDA MX6 GT 2.2i 12V Turbo Intercooled

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Fri Jun 04, 2004 9:37 pm

wat een vuile oplichters boel, vindt ik dat zaakie
dan maar daar zou ik ook nooit meer terug gaan :}=<:
net als of het autorijden niet al duur genoeg is
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

Guest

Post by Guest » Fri Jul 30, 2004 3:28 pm

Klinkt me bekend in mn oren... max op keuring werd afgekeurd op zn ruitenwissers terwijl er net n week nieuwe opzaten :bs: terug voor de herkeuring, niks veranderd alleen de ruitenwissers mooi opgepoetst, erdoorheen! :?

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Fri Jul 30, 2004 5:07 pm

Mooi balen man,

Met de MX ging ik altijd naar Friezenkamp in Eindhoven, ken ik via een zeker persoon. :mecker:
Daar was ik altijd bij, bij de keuring.
Met de 605 heb ik de apk laten uitvoeren bij de dealer (5 min lopen van mijn werk).
Ik heb bij de dealer uitdrukkelijk afgesproken, dat als er extra kosten zijn, dat zij mij moesten bellen.
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

Post Reply