Verstand van Gasinstallatie ?

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Fri Sep 10, 2004 4:55 pm

Ik dacht ergens in mijn instructie boekje voor LPG gelezen te hebben dat er filters in he gassysteem zitten, misschien heeft dat er iets mee te maken.
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

young_einstein

Post by young_einstein » Fri Sep 10, 2004 5:02 pm

Barry Smits wrote:Ik dacht ergens in mijn instructie boekje voor LPG gelezen te hebben dat er filters in he gassysteem zitten, misschien heeft dat er iets mee te maken.
lijkt mij ook vervuiling van je systeem ofzo, ik heb er 0% verstand van, maar het klinkt wel zo, of er is ergens een regelaartje kapot wat afhankelijk is van de temperatuur, dat hij b.v. alleen tijdens het starten de temp inleest en die blijft gebruiken, maar dat lijkt me sterk.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Fri Sep 10, 2004 6:00 pm

heb je een verdamper- of een injectie-installatie? dat denk namelijk een stuk makkelijker mee..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Fri Sep 10, 2004 7:28 pm

Verdampers worden verwarmd door koelwater van de motor, vaak in serie met je kachel.. als dit niet goed stroomt wordt je gas niet goed warm, en als je hard rijdt koelt de verdamper af van de rijwind, en bevriest je gas waarschijnlijk.. Ik zo eens voelen of je kachel wel warm wordt, en/of het verdamperhuis, volgens mij zit daar je probleem: als je gas geeft pomp je warm water door je verdamperhuis... en werkt hij beter..
Ik hoop dat je hier wat aan hebt..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Sat Sep 11, 2004 8:20 am

Het kan heel goed zijn dat die pil je verdamper wel verstopt heeft, nogmaals, mééstal zitten kachel en verdamper in serie, maar misschien bij jou niet, en je kwaal ìs temperatuurafhankelijk. Als je je verdamper weet te zitten, voel dan maar eens hoe warm of koud die wordt..
bij mijn weten heeft een verdamperinstallatie geen filters behalve misschien een grof filter in je tank
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

gas

Post by dak zonder bak » Wed Sep 15, 2004 8:56 pm

wat vaak het probleem is bij gasbakken is dat het stationaire toerental veel te laag is afgeregeld. op benzine werkt dit goed alleen voor gas is het eigelijk te laag. dit komt omdat de zelvde stationair regeling gebruikt word.
wat men vaak doen (het is een boeren oplossing maar vaak wel effectief) is de schakelaar van de stuurbekrachtiging doorverbinden. deze schakelaar verhoogd het stationair toerental iets als je stuurt terwijl de motor stationair loopt. als je deze doorverbind zallie altijd wat hoger stationair lopen. kan geen kwaad! een iets nettere variant van deze oplossing is de doorverbinding met een rails te doen dat je ia je gas of benzine schakelaar bediend. zodra je dan weer overschakeld op benzine loopt ie weer netjes laag stationair!

k hoop dat je er wat aan hebt!! ff doorverbinden is zo gebeurd dus je kunt het altijd ff probere
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: gas

Post by Crowbar » Sat Sep 18, 2004 9:12 am

bak opt dak wrote:wat vaak het probleem is bij gasbakken is dat het stationaire toerental veel te laag is afgeregeld. op benzine werkt dit goed alleen voor gas is het eigelijk te laag. dit komt omdat de zelvde stationair regeling gebruikt word.
wat men vaak doen (het is een boeren oplossing maar vaak wel effectief) is de schakelaar van de stuurbekrachtiging doorverbinden. deze schakelaar verhoogd het stationair toerental iets als je stuurt terwijl de motor stationair loopt. als je deze doorverbind zallie altijd wat hoger stationair lopen. kan geen kwaad! een iets nettere variant van deze oplossing is de doorverbinding met een rails te doen dat je ia je gas of benzine schakelaar bediend. zodra je dan weer overschakeld op benzine loopt ie weer netjes laag stationair!

k hoop dat je er wat aan hebt!! ff doorverbinden is zo gebeurd dus je kunt het altijd ff probere
hij daait gewoon stationair bak, hij reageert niet op het gas.. en ik heb nu mijn derde gasbak, en snap niet waar je het over hebt met te laag stationair?
en RAILS daar rijdt de trein over :-D
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Sat Sep 18, 2004 12:02 pm

was dat dan uiteindelijk misschien de boosdoener? of weet je nog niet of het alweer verholpen is?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

rails

Post by dak zonder bak » Sat Sep 18, 2004 5:45 pm

tsja ik ben nou eenmaal niet de geboren sectrtaresse!! ik bedoel met rails relais maargoed volges mij hadde jullie dat al lang in de gate!!

wat ik bedole is dat die gasbakken meestal wel netjes stationair lope maar vrij laag. het oppakken als je dan gas geeft lukt dan niet!!
standaard bij renaults op gas!!!!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: rails

Post by Crowbar » Mon Sep 20, 2004 8:07 am

bak opt dak wrote:tsja ik ben nou eenmaal niet de geboren sectrtaresse!! ik bedoel met rails relais maargoed volges mij hadde jullie dat al lang in de gate!!

wat ik bedole is dat die gasbakken meestal wel netjes stationair lope maar vrij laag. het oppakken als je dan gas geeft lukt dan niet!!
standaard bij renaults op gas!!!!
Nou, duurde ff sorry.. :oops:
Renault daar nòem je ook een merk :party:
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Post Reply