Koppakking??

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
User avatar
coppe218
Mazda 626 Lord
Posts:1223
Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Venray

Post by coppe218 » Sun Oct 03, 2004 6:52 pm

Bij mij was de radiateur ook half leeg en het expansievaatje vol. Ik had gewoon een lekke rad. Dus misschien valt het bij jou ook wel mee.

Suc6 Guido
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Sun Oct 03, 2004 7:09 pm

Heb je het pijpje op je radiator al eens nagekeken?
Bij mij zat dit dichtgeslipt met zooi.
Op deze manier kon er geen koelvloeistof van en naar het reservoir.
De makkelijkste manier is om het slangetje aan de radiator dop dat naar het reservoir loopt even los te halen en er doorheen te blazen.
Als het open is, hoor je bubbeltjes in het reservoir, het blazen moet makkelijk gaan.
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Sun Oct 03, 2004 7:21 pm

Als het je kop-/ pakking is gaan je slangen zwaar onder druk staan terwijl de motor draait, en andersom kan hij witte rook uitblazen..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Tue Oct 05, 2004 5:55 pm

henkus wrote:
De slangen zijn inderdaad keihard als ik er in probeer te knijpen. Witte rook geeft hij altijd als ik hem koud start. En dat houd een tijdje aan .Maar ik had nooit dat hij koelvloeistof verbruikte of wegblies richting expansievat. :(
Ik weet dènk ik wel genoeg... had mijn coupé ook, en jawel: scheur in de kop..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

ff teste

Post by dak zonder bak » Fri Oct 08, 2004 7:07 pm

als dat zo is kun je het testen!

pak een ouwe bougie waar je de kern uit slaat. las daar een pijpje op met een slang. zet de cilinder die je wil testen de zuiger in het bovenste dode punt (kleppen moeten dicht zijn dit kan je bij je nokken stok bekijken)draai de bougie in de kop en sluit dit ( NIET RECHTSTREEKS) via een reduceerventiel aan op de perslucht. auto in de versnelling en op de handrem (dit kost anders knieschijven) dan zie je bellen uit je radiateur komen als er een scheur in de kop zit ( of koppakking kaopt!!

suxes
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

hoeist

Post by dak zonder bak » Thu Oct 21, 2004 11:01 am

hoe staat het met de kop(pakking)?
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

Post Reply