Homokineet.

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Tue Nov 16, 2004 11:07 am

Je homokineet kan kapot gaan, waardoor dus je kogels over de straat liggen, je kan dan geen meter meer rijden, omdat de versnellingsbak het wiel met de minste weerstand zal aandrijven.
Je as zal dus dan los in de homokineet liggen draaien.
Het eronderuit klappen van de as waarbij dus alles wat in de weg komt van de as wordt geraakt en ook je versnellingsbak vernageld, acht ik zeer klein.
Verstandigste is om de homokineet te laten maken, alles krijgt nl op z'n lazer (versnellingsbak / wiellager / andere homokineet zelfde as)

Mijn homokineten verliezen vet, dus moet er binnenkort ook aangeloven.
Last edited by Barry Smits on Tue Nov 16, 2004 11:12 am, edited 1 time in total.
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

Xerxes

Post by Xerxes » Tue Nov 16, 2004 11:12 am

Straks gaat ie in een keer stuiteren!!

Dan issie nie meer te houden, vervangen dus!!!

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Tue Nov 16, 2004 2:47 pm

voor dattie er onder uit klapt ga je eerst kapot van de herrie!! beetje knakken in de bocht kan je echt lang mee rijden hoor!!! natuurlijk bestaat het risico datie er onder uit klapt maarja das echt heel klein. aan de andere kant ist ook weer zo dat vervaninging toch een keer moet komen en als je de wagen wilt blijve rijden kan jet net zo goed ff vervangen!!

enne @ barry

je gaat tog niet je hele homokineten vervangen omdat ze vet lekken zeker??? alleen de rubber hoes is zat!!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Tue Nov 16, 2004 10:42 pm

Succes Henk, laat even weten wat je beslist.

Natuurlijk ga ik em niet vervangen, alleen de hoezen uitteraard.
Aldus een winkelketen "Ik ben toch niet gek"
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

Xerxes

Post by Xerxes » Wed Nov 17, 2004 11:29 am

Als hij al zo erg knakt en bonkt kan het zijn dattie al te ver heen is!

Post Reply