3 februari naar de Dealer

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Thu Feb 03, 2005 9:12 pm

Barry Smits wrote: Werd er op gewezen dat de as-keringen van de versnellingsbak wat lekte, heb voor de 14e weer een afspraak staan, gaat me nog een extra €100 kosten. waarom hebben ze dan wel al de olie ververst?? lijkt mij dubbel werk.. of is dat "spoelen"

Normaal zou ik het wel zelf doen, maar heb nu echt geen tijd, het is nog 2½ week voordat ik de sleutel krijg.
een tip: LeakLoc..
potje is €30 ofzo, maar doet zijn werk! en scheelt je auto wegbrengen en ophalen..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Thu Feb 03, 2005 9:16 pm

Omdat ze die niet op voorraad hadden.

Ik ben geen voorstander van middeltjes die je ergens op moet smeren of in moet gooien.
Er gaat niets boven het origineel en aangezien ik over 4 weken 40 dkm per jaar ga rijden, lijkt me een sealer geen optie.
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Thu Feb 03, 2005 9:55 pm

okee, zelf weten,
maar: omdat ze de keerringen niet op voorraad hadden verversten ze wèl alvast de olie, zodat die er bij het vervangen van die keerringen weer uitloopt en er wéér nieuwe in moet?? :? dàt bedoel ik met dubbel werk: laat die olie dan lekker ff zitten tot je die keerringetjes hebt.. dat doet die bak geen zeer hoor..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Thu Feb 03, 2005 9:59 pm

Was misschien beter geweest, maar agh, een keer doorspoelen kan nooit kwaat, daarbij zijn die 2½ ltr olie niet de kosten.
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Thu Feb 03, 2005 11:48 pm

hangt ook een beetje van de contrsuctie van de bak af!!
sommige bakken lopen nie eens leeg als je de as eruit trekt
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Willy
Mazda 626 Lord
Posts:3609
Joined:Thu Apr 24, 2003 5:24 pm
Type 626:Geen
Location:De Meern

Post by Willy » Fri Feb 04, 2005 1:07 am

en een garage neemt het vaak dan voor eigenkosten als het een beetje bijgevuld moet worden .....service noemen ze dat ;)
626 coupe 2.2i-12v *wreckyard*
Nissan 200sx s13 1.8 16v turbo intercooled*sold*
Mitsubishi lancer Evolution V RHD

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Sat Feb 19, 2005 1:07 pm

Barry Smits wrote:Ik ben geen voorstander van middeltjes die je ergens op moet smeren of in moet gooien.
niet? ga je nou ook zeggen dat je van de blauwe knoop bent?
in het weekend gooit de halve wereldbevolking zichzèlf vol met middeltjes.. :party: :coolie: :party: :coolie: :party: :coolie: :party:, maar in hun auto durven ze het niet.. :-o :? :-D
Ik doe het dus andersom he: ik drink of rook niet, maar als collega's en vrienden hun krukaskeerring of koppakking met zo'n toevoeging "redden" probeer ik het ook een keer uit.. eerst op mijn ouwe motor die het niet meer waard is om te reviseren.. en verdomd: het werkt! :lol: ook met additieven ter verbetering van het schakelen heb ik zelf positieve ervaringen..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Taurus

Post by Taurus » Sat Feb 19, 2005 2:40 pm

Damn koste nog al wat, scheelt echt een hoop geld als je een hoop zelf kan, maar ik heb vaak "klusjes" dus daar verdien ik een leuk centje mee bij en die gaan allemaal in de wagen vanaf nu :lol:

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Sat Feb 19, 2005 2:50 pm

Taurus wrote:Damn koste nog al wat, scheelt echt een hoop geld als je een hoop zelf kan, maar ik heb vaak "klusjes" dus daar verdien ik een leuk centje mee bij en die gaan allemaal in de wagen vanaf nu :lol:
ohja, en waar heb je "Damn" gehaald.. en wat ga je er eigenlijk mee doen? foto's :-D :-D :-o
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Post Reply