Raar geluid bij Motor

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Piet » Wed Jan 26, 2005 11:39 pm

ik denk dat je je spanrollen even moet controleren....
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Thu Jan 27, 2005 11:01 am

ik dnek ook aan spanrol, of de combinatie daarvan met een te strak gespannen riem: die kan inwendig ook "knarsen" en bij meer toerne wordt dat gieren (bij distributieriem ook indicatie voor te strak, al klinkt het net als de aandrijving van een roots-compressor, het is niet goed)
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Thu Jan 27, 2005 12:07 pm

PaulK626modifyer wrote: en ook mijn dynamo droog is komen staan.
wat is er mis met een "droge" dynamo? volgens mij werd ie nat/vet, bedoel je toch?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Post by Marcel Smeding » Thu Jan 27, 2005 4:08 pm

PaulK626modifyer wrote:Klopt helemaal. ik zat ff te :sleep:

Hij werd inderdaad nat/vettig.

Echt *censuur* dat dit zoveel gaat kosten, maar ik had nog geluk dat mijn dynamo heel is. Anders was ik helemaal veel kwijt geweest.

Weten jullie misschien wat de oorzaak hiervan kan zijn. Is eht niet heel raar dat zoiets kapot gaat?
Wat lekt er dan?? Vind 400 euro wel idioot veel.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

Xerxes

Post by Xerxes » Thu Jan 27, 2005 4:16 pm

Marcel Smeding wrote:
PaulK626modifyer wrote:Klopt helemaal. ik zat ff te :sleep:

Hij werd inderdaad nat/vettig.

Echt *censuur* dat dit zoveel gaat kosten, maar ik had nog geluk dat mijn dynamo heel is. Anders was ik helemaal veel kwijt geweest.

Weten jullie misschien wat de oorzaak hiervan kan zijn. Is eht niet heel raar dat zoiets kapot gaat?
Wat lekt er dan?? Vind 400 euro wel idioot veel.
Stuurpomp :?

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Thu Jan 27, 2005 5:57 pm

dat wat je aanwijst is alleen de leiding!

je moet ff uit zien te vogelen of je stuurpomp echt kapot is of dat het alleen de leding is!
ook moet je ff tsjekke of de stuurpomp van een gd hetzelvde is als van de jouwe want van een GD hebbik er nog 3 liggen( en ook nog 2 sets leidingen!
erop zetten is een eitje!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Post by Marcel Smeding » Thu Jan 27, 2005 8:40 pm

dak zonder bak wrote:dat wat je aanwijst is alleen de leiding!

je moet ff uit zien te vogelen of je stuurpomp echt kapot is of dat het alleen de leding is!
ook moet je ff tsjekke of de stuurpomp van een gd hetzelvde is als van de jouwe want van een GD hebbik er nog 3 liggen( en ook nog 2 sets leidingen!
erop zetten is een eitje!
Als het de stuurpomp is, kun je die niet reviseren dan, ff een setje nieuwe oliekeerringen erin.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Thu Jan 27, 2005 9:59 pm

en geen van de bovengenoemde opties lijkt mij 400 euro waard!
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Post by Marcel Smeding » Fri Jan 28, 2005 7:52 am

idd, pure oplichting is het.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Fri Jan 28, 2005 9:26 am

staat jouw naam al ergens op papier bij die gasten? ik vrees van wel als ik hoor dat je toch al niet zo tevreden bent kom je er al vaker
Een collega heeft laatst een nieuw portierslot besteld voor zijn Alfa 155 en een week later deed het contactje voor de binnenverlichting en c.v., waar het om ging, het gewoon weer.. dit kon hij, netjes, doch dringend toch afbestellen.. heel simpel, als hij het onderdeel toch moet afnemen zien ze hem natuurlijk nóóit meer, en zijn vrienden en fam. ook niet..

dit ligt anders, je hebt wèl een reparatie nodig, maar ik zou ff ergens anders naar de zaak laten kijken: hoe komt schroefdraad, die nooit los hoeft, versleten?? hebben zij de lekkage proberen op te lossen door hem over z'n nek te draaien? dan is onderdeel voor hun kosten.. niet voor jou..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Post by Marcel Smeding » Fri Jan 28, 2005 11:02 am

Spreek uit ervaring, dat je niet altijd kunt blindvaren op kennissen.

Mijn vorige 818, ging ook altijd naar een goede kennis voor de keuring. Had 2x verdachte reparaties, derde keer viel hij door de mand, doordat hij me weer een reparatie aansmeerde die een jaar daarvoor ook al was gedaan. Wisselen van kruisstukjes van de cardanas en die verslijten niet met 10000 km. Moet ik zeggen dat het meer aan de keurmeester lag dan mijn kennis, maar hij vertrouwde hem blind. Opheldering gevraagt, waarna mijn kennis zelf ging kijken, auto alsnog goedgekeurt. Ben er overigens nooit meer heengegaan voor een keuring, keurmeester is later ook weggegaan / ontslagen.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Sat Jan 29, 2005 11:54 am

er is laatst een test geweest door de ANWB: vrijwel àlle allround- èn dealergarages lichten de boel op, of leveren half werk!
er werden reparaties aangesmeerd die niet nodig waren, of andersom, als het te moeilijk werd en toch echt nodig was, laten zitten!!
er werden auto's van vaste klanten (en lid van de ANWB vooraf goed nagekeken, evt kleine defectjes aangebracht, en de klant ging naar zijn dealer of vaste garage: 70% van die klanten had voordien het volste vertrouwen in zijn/haar garage.. daarna dus niet meer..
Ik vaar niet op kennissen, tenzij die zelf ook sleutelen/ècht verstand van auto's hebben (forumleden bijv. :buig: ), en nog liever doe ik alles zelf: goedkoper, en altijd garantie!
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
ozgrr
Mazda 626 Lord
Posts:1684
Joined:Sun Feb 29, 2004 12:03 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Drachten
Contact:

Post by ozgrr » Sun Jan 30, 2005 9:39 pm

en dat is een van de redenen waarom ik dit forum zo waardeer :buig:

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Mon Jan 31, 2005 7:01 pm

zijn ze van goud? nee dus...
hogedruk (v.a. 120 bar ofzo..) hydraulische koppelingen zijn grofweg €25 per stuk, en dit is geen hogedruk-systeem)
€150 per stuk :flippa:
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Mon Jan 31, 2005 7:41 pm

Dutch626 wrote:ga naar Goodridge in Delft.
laat die slang namaken met koppelstukken en meteen staal gevlochten en je bent minder € kwijt en je hebt meteen wat voor het oog.
sorry dutch, vakdeformatie :-D
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Post Reply