Nah guys, inmiddels zit de D-snaar na 6 uur noeste arbeid op. Voor een eerste keer met een Mazda ging het erg goed. Krukaspoelie zat wel erg vast, een grote centrale moer, eerst met 2 verschillende luchtsleutels geprobeerd, noppes.
Toen een hele leuke truuk die ik niet kende, een grote dopsleutel met kniestuk erop zetten die tegen de draagarm klemt en dan met je contactsleutel mbv de draaiende startmotor die er een klap tegen aangeeft. 2 pogingen, de motor zegt wel kloink en draait natuurlijk niet rond maar mept die bout wel los!!! Krukas draait immers rechtsom zo die bout los.
Waterpompoelie zit met 4 boutjes 10mm vast, ik had eerst de snaar verwijderd maar had beter eerst die boutjes een tikkie los kunnen draaien mbv de spanning op de snaar die dan de polie tegenhoud want nu was het lastig los krijgen met een poelie die los draait. Beginnersfoutje.
Met montage gelijk een nieuw kleppendeksel pakking erop gemonteerd en een nieuwe veer op de spanrol. Aan deze drie onderdelen was ik iets van E 95,= kwijt.
Het achterste (of linker) nokkenastandwiel verdraait wel iets tijdens de montage van de snaar door de druk van de klepveren. In eerste instantie zat de snaar toch 1 tandje verkeerd. De tweede poging iets druk gegeven op dat tandwiel en toen zat tie goed. De spanner met die veer vond ik een aardig gepiel. Ik heb eerst die spanner er maar losjes opgezet en toen die veer ertussen gepriegeld terwijl je spanning op die riem moet zetten, maar goed na even gepriegel zat ook die goed.
Een brug is toch wel nodig, veel bouten bv die van de dynamo moesten van onderaf bereikt worden. Op straat is het erg lastig om te doen. Ikke ben natuurlijk een amateur die geen autotechniek op school heeft gehad, dus ik ben erg tevreden met het resultaat, de snaar kan er weer 100.000 tegen.
de groeten.................
Mike.
distributiesnaar vervangen
- Mike 626 GE
- Racer
- Posts:306
- Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:almere
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
- Mike 626 GE
- Racer
- Posts:306
- Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:almere
dak zonder bak schreef:
quote]gefeliciteerd!!!
en ja brug is altijd makkelijker zeker als je het voort eerst doet!! maar volgende keer doe je um in d helft van de tijd ook op een krikje!!
[quote]
Thx man, jij bent ook altijd online!! Nog bedankt voor je tips trouwens, kende je die al van die startmotor en krukaspoelie bout? Vond em wel leuk, kun je nem ook op straat mee loskrijgen.
quote]gefeliciteerd!!!
en ja brug is altijd makkelijker zeker als je het voort eerst doet!! maar volgende keer doe je um in d helft van de tijd ook op een krikje!!
[quote]
Thx man, jij bent ook altijd online!! Nog bedankt voor je tips trouwens, kende je die al van die startmotor en krukaspoelie bout? Vond em wel leuk, kun je nem ook op straat mee loskrijgen.
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact: