stotteren

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Tue Feb 08, 2005 6:44 pm

heb je goed in die bougie gaten gekeken???? blaas dara anders een keer met remmenreiniger en perslucht doorheen.
en je verdeler waar zit ie bij zoon blok?? alstie op de nokkenstok zit kan je daar ook een probleem mee hebben!
maar een keer uitlezen kan idd geen kwaad!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Piet » Tue Feb 08, 2005 7:03 pm

hoe zit het met je benzine filter?

laat ze anders ff de benzine druk meten

hoe is de rubberen buis naar je injectie toe? in dat geribbelde gedeelte
willen wel eens scheurtjes in zitten en dat heb je valse lucht erbij
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

william

xerxes stottert

Post by william » Tue Feb 08, 2005 7:13 pm

de bougiegaten zijn helemaal schoon.de voorste 3 zat wel een klein beetje olie maar alles is daar nu weg.
het is een 6 cyl v motor de verdeler zit rechts tegen de voorste kop aan zou best aan de nokkenas kunnen zitten maar heb er niet op gelet.
er loopt een benzine toevoer leiding die eindigt rechts op het blok en is van koper achter het blok gaat hij nog een stukje over op slang wat goed is maar morgen hoop ik meer te weten
gr william

User avatar
Willy
Mazda 626 Lord
Posts:3609
Joined:Thu Apr 24, 2003 5:24 pm
Type 626:Geen
Location:De Meern

Post by Willy » Tue Feb 08, 2005 8:07 pm

alle vacuum leidingen gecontroleerd?
626 coupe 2.2i-12v *wreckyard*
Nissan 200sx s13 1.8 16v turbo intercooled*sold*
Mitsubishi lancer Evolution V RHD

User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Piet » Tue Feb 08, 2005 8:14 pm

ik bedoel je inlaat slang die tussen je injectie zit en het luchtfilter
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

william

stotteren

Post by william » Tue Feb 08, 2005 8:57 pm

he piet
ja klopt sorry die is ook in orde geen scheurtjes of poreus ziet erallemaal goed uit ik vond het alleen raar dat er zoveel aanslag ook echt aangekoekt zat aan de kleppen van de luchtinlaat dat is toch ook niet normaal dat moet toch schoon zijn.in ieder geval niet van die dikke koek.
het was zo dicht gekoekt dat er een kanaal van 1 vierkante cm totaal dicht zat ik heb nu alles schoon gemaakt
gr william

User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Piet » Tue Feb 08, 2005 9:31 pm

hier de foto van Williams motor

Image
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

william

motor

Post by william » Tue Feb 08, 2005 9:42 pm

he kerel hartstikke mooi man :D

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Tue Feb 08, 2005 10:07 pm

al die aanslag in je inlaat duidt op een slecht werkende egr. alleen stotteren gaatie daar meestal niet van. daar gaatie alleen van inhouden en gruwelijk slecht trekken.
de ontsteking zit op je nokken as. pak die er eens af en kijk of er geen olie in je verdelerkap zit en in de hallgever daaronder.

benzine filtertje zou het ook kunnen zijn. ff een nieuwe derin kost niet eel en is sneller gebeurd als benzinedruk meten. toevallig de problemen sinds je de tank een keer (haast) leeg gereden hebt?
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

william

Post by william » Wed Feb 09, 2005 9:11 am

ik zal het effe nakijken maar wat is een egr ik heb daar nog nooit van gehoord

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Wed Feb 09, 2005 11:03 am

egr is exhaust gas recirculation. oftewel uitlaat gas deels terug weer de inlaat in. is voor verminderde NOx uitstoot. doe ff een search en je vind er meerdere topics over. maar nogmaals egr problemen gaan meestal niet stotteren maar gewoon erg slecht trekken. wat ik alleen ff wou zegge is dat de aanslag in je inlaat er wel vandaan kan komen.
stotteren kan van alles zijn. als jij je verdeler en hall gever goed heb nagekeken op olie lekages en ff je bougies gechecked heb (electrode afstand)kan het dan alleen nog in de inspuiting zitten.
-brandstof pomp die af en toe weigerd.
-injector die openblijft of niet opend
-brandstof leiding onder de auto dichtgereden op een drempel ofzo?
-brandstof filter verstopt (wil nog wel eens voorkomen na het rijden met haast lege tank)
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

william

Post by william » Wed Feb 09, 2005 2:11 pm

nou hij is aan de computer geweest waarschijnlijk is het de luchthoeveelheidsmeter die kapot is dus daar moet ik effe een andere voor zoeken

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Wed Feb 09, 2005 2:16 pm

zou kunnen ja die dinge gaan vaker kapot. alleen dat ze ervan gaan stotteren was mij niet bekend. inhoudne en slecht trekken waren volegs mij symptonen van kapotte luchtmeters.

dure grap????
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

william

Post by william » Wed Feb 09, 2005 2:40 pm

dat kan je wel zeggen ja weet iemand misschien waar ik zo'n ding vandaan kan halen voor een schappelijke prijs

william

Post by william » Wed Feb 09, 2005 3:25 pm

doe mijn dat adresje dan maar want dat scheelt nogal

Locked