stotteren

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
william
stotteren

Post by william » Sun Feb 06, 2005 12:06 pm

hallo allemaal

ik ben nieuw hier en heb een vraag over mijn xerxes.
hij is van 92 en een automatenbak(heerlijk).
ik weet dat mijn klepdekselpakking iets lekt.
ik heb gehoord dat dit een euvel is van deze auto.
maar hij begint nu regelmatig in te houden net of hij veel te veel brandstof krijgt hij gaat stotteren en begint te roken als ik dan vol gas geef houdt hij in en gaat niet harder ik dacht zelf dat het misschien aan de automatische shoke ligt kan dat?
of heeft de klepdeksellekkage er mee te maken ik heb deze week vakantie en ga de pakking vervangen.
verdelerkap en rotor,oliefilter,luchtfilter,bougiekabels en bougies zijn al vernieuwd.
alle suggesties zijn welkom en moet ik nog ergens op letten als ik de pakking vernieuw
alvast bedankt voor jullie reacties.
groeten william een beginnent mazda liefhebber. :buig: :buig:

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Sun Feb 06, 2005 12:22 pm

Welkom William..
een Xerxes heeft injectie, dus geen choke, laat staan automatisch..

ik vrees dat er meer aan de hand is: hoe is de temperatuur? is je oliepeil niet te hoog nadat het ververst is? ik doe maar gokjes hoor
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

william

stotteren

Post by william » Sun Feb 06, 2005 12:49 pm

temperatuur is goed en het oliepeil ook kunnen het de lambdazondes zijn deze zijn wel gecheckt bij de dealer en hij zij dat ze goed waren :?

william

stotteren

Post by william » Sun Feb 06, 2005 3:40 pm

kom op jongens hebben jullie verder geen verklaringen ik ben toch niet de enige die hier last van heeft :( :( :oops: :? :?

william

stotteren

Post by william » Sun Feb 06, 2005 4:16 pm

he paso
dank je voor je reactie kan je me vertellen welk forum dan kan ik effe mee kijken en reageren met degene wellicht kunnen we mekaar dan helpen alvast bedankt.
greetz william

User avatar
Mike 626 GE
Racer
Posts:306
Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:almere

Post by Mike 626 GE » Sun Feb 06, 2005 4:24 pm

wellicht het ontstekings tijdstip?

User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Piet » Sun Feb 06, 2005 5:11 pm

ik denk dat er lekkage is naar de bougie schacht

dan slaat de vonk over op de olie rond de bougie

die verhelp je door de kleppendeksel pakking te vervangen en de schachten de reinigen

let wel op dat je ook nieuwe pakkingen voor de inlaat besteld want je injectie moet eraf voor je bij de achterste kleppendeksel kan

succes ermee 8)
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

User avatar
Mike 626 GE
Racer
Posts:306
Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:almere

Post by Mike 626 GE » Sun Feb 06, 2005 5:14 pm

Aan je verhaal te horen krijgt de motor wel benzine (rook als je gas geeft maar niet meer trekkracht), Luchtinlaat/filterhuis zou ik controleren op valse lucht trekken, maar ook de luchttoevoer is het waarschijnlijk niet.

Als het ontstekingstijdstip niet goed staat loopt de motor soms wel maar bij gas geven gaat tie stotteren, dus dit zou de oorzaak kunnen zijn. Misschien is het onstekingshuis verschoven met het verplaatsen van de verdeelkap en rotor?? Het ontstekingshuis kun je nl verschuiven, zit met een of twee bouten vast in een ovaal gat, dan verschuif je daarmee het ontstekingstijdstip. Wat voor materiaal heb je gebruikt met het vervangen van de bougiekabels? Het kan ook zijn dat de kabels toch niet goed zijn of dat de bougiedop stroom lekt. De aansluitingen van de kabels op de verdeelkap en bougiedoppen is ook belangrijk. Lijkt mij toch een tijdstip of vonkprobleem.
Als je de bougies eruit haalt hebben ze dan allemaal dezelfde kleur?

Laat het maar weten.... Greets, Mike626GE.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: stotteren

Post by Crowbar » Sun Feb 06, 2005 9:17 pm

william wrote:kom op jongens hebben jullie verder geen verklaringen ik ben toch niet de enige die hier last van heeft :( :( :oops: :? :?
hee ff rustig, ja je bent de enige :-D , we rijden Mazda en zorgen er goed voor... :-D

lees es wat piet zegt, die kent de v6-jes wel
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

william

stotteren

Post by william » Sun Feb 06, 2005 10:48 pm

he crowbar

sorry maar ik wou er even een beetje vaart achter zetten en zie daar wat een reacties ik heb maar een week om het voorelkaar te krijgen ben namelijk chauffeur geen tijd dus .
ik ga morgen inderdaad met mijn schitterend mooie xerxes aan de gang en heb piet al gemaild morgen komen er nieuwe pakkingen in .
en jullie horen van me alvast allemaal bedankt voor jullie reacties
gr william :P

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Mon Feb 07, 2005 12:50 pm

denk idd dat piet goed zit!!! heb dat al vaker meegemaakt. maat van mij was al aant shoppen voor een neiuw blok omdat zijn auto af en toe op 3 cilinders liep!! iemand ha dum wijsgemaakt dat van 1 cilinder waarschijnlijk de zuigerveren rot zouden zijn! bleek ook gewoon olie in de bougieschacht te zijn!
bij de wee
de verdeler zit die op je nokkens tog?? als dit het geval is zit daar ook nog een kering of rubber o ring in! die kan ook lekken en dan loopt je hall gever vol olie! zou ik ook ff checken!!!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

william

stotteren

Post by william » Mon Feb 07, 2005 6:14 pm

ha jongens

vandaag mee bogonnen eerst even pakkingen halen bij de mazda 118 eurotjes alsof je een zak leegschut maarja mot toch gebeuren .
ik dacht dat doe je wel effe maar dat valt nog effe vies tegen een hoop slangetjes etc.los halen inmiddels zit de injectie weer vast morgenvroeg ga ik weer verder dan de slangen etc. erweer op zetten en dan nog effe de voorste klepdekselpakking.
trouwens er was ook nog een kanaal helemaal dichtgekoekt echt vieze aanslag in het gedeelte waar die luchtkleppen zitten die moest er trouwens ook vanaf en daar zit ook een papieren pakking die heb ik niet heel kunnen houden dus zelf effe een pakking gemaakt.
ik ga nu effe eten en morgen weer met frisse moet er tegen aan.
gr william en nog bedankt voor jullie reacties tot morgen

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Mon Feb 07, 2005 6:20 pm

die aanslag is waarschijnlijk rommel van je egr! als dat kanaal goed dicht zit kan het ook geen kwaad die egr klep een keer goed schoon te maken!
alstie namelijk wat open blijft heb je behoorlijk vermogens verlies
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

william

aanslag

Post by william » Mon Feb 07, 2005 7:46 pm

ik heb alle kleppen die daa zitten met remmenreiniger schoongemaakt het spul vloog eraf kanalen met luchtpistool allemaal schoongeblazen het zal mij benieuwen of ik het probleem verholpen heb morgen ik hoop het wel anders weet ik het ook niet

william

stottert nog steeds

Post by william » Tue Feb 08, 2005 5:16 pm

nou mannen het is voor elkaar de pakkingen zijn vernieuwd effe starten en weer rijden testritje gedaan effe warm gereden en gas intrappen op de snelweg.
lopen als een zonnetje (dacht ik)ik kom terug rijden klep los even controleren of alles dicht zit en ja hoor alles perfect ik heb alles goed schoongemaakt vet en olievrij dus das makkelijk checken.
effe staan kletsen met mijn maat start dee auto om naar huis te gaan en daar begon het gezeik weer hij stotterde er weer vrolijk op los.
als ik met 3000 toeren rijdt dan rij ik ong. 120 km/u als je dan de toerenteller in de gaten houdt zie je hem af en toe met 500 toeren verspringen.en als hij die kuren heeft loopt hij ook veel te hoog stationair tussen de 1000 en 1500 toeren en normaal zo'n 800 toeren heeft iemand nog suggesties.ik ga morgen effe naar de dealer laat iok hem nog een keer uitlezen
gr william

Locked