Inlaatspruitstuk loshalen. (2.0i LPG)

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
vannelle
Junior Racer
Posts:148
Joined:Thu Jun 09, 2005 12:44 am
Inlaatspruitstuk loshalen. (2.0i LPG)

Post by vannelle » Thu Jun 16, 2005 3:32 pm

Dat wil ik dus dit weekend gaan doen omdat die pakking lekt.
Ik heb al gekeken hoe het zit en volgens mij kan ik overal bij als ik de dynamo er af haal.
Uiteraard ook even de slang van het luchtfilterhuis verwijderen en volgens mij moet ie dan ver genoeg los kunnen.

Of zie ik iets over het hoofd?
Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten?

vannelle
Junior Racer
Posts:148
Joined:Thu Jun 09, 2005 12:44 am

Post by vannelle » Fri Jun 17, 2005 12:30 am

Anybody?
Of moet ik het maar weer alleen doen? Dan ook geen fotoverslag eej? ;)

User avatar
Reley
Mazda 626 Lord
Posts:1084
Joined:Fri Dec 10, 2004 3:21 pm
Type 626:6 GG 02-07 (hatchback of sedan)
Location:Breda
Contact:

Post by Reley » Fri Jun 17, 2005 8:06 am

tja, spruit stukken heb ik nog niet veel verwijdert...
Ik zal eens kijken of ik wat verhalen uit de vraagbaak kan halen, met plaatjes uiteraard ;-)
Ik durf niet te zeggen hoelaat vandaag, zit @ werk, en kan natuurlijk niet te veel andere dingen doen.
[2013-Present]1998 Suzuki GSX-F 750
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4

User avatar
Reley
Mazda 626 Lord
Posts:1084
Joined:Fri Dec 10, 2004 3:21 pm
Type 626:6 GG 02-07 (hatchback of sedan)
Location:Breda
Contact:

Post by Reley » Fri Jun 17, 2005 8:18 am

Mazda 626 Benzine- en dieselmodellen 1992-1994 5. Brandstofsysteem benzinemotoren (inspuiting) 5.2.2 Luchtinlaatsysteem uit- en inbouwen (FP/FS)

Voor bij voorbeeld het vervangen van de cilinderkoppakking en revisiedoeleinden is het noodzakelijk dat het complete luchtinlaatsysteem wordt uitgebouwd. Let op! Essentieel voor een goede werking van het inspuitsysteem is een goede afdichting (valse lucht) van alle onderdelen (slangaansluitingen en pakkingen).

Uitbouwen


- Neem de massakabel los van de accu.
- Bouw de onderdelen in de volgorde aangegeven in figuur 5.4 uit.


Figuur 5.4: Uitbouwvolgorde luchtinlaatsysteem en aanhaalmomenten in Nm (kgf.m)(FP/FS)



1 Luchtinlaat
2 Resonantiekamer nummer 1
3 Luchtfilter
4 Luchtfilterelement
5 Luchtmassameter
6 Luchtslang
7 Resonantiekamer nummer 2
8 Gaskabel
9 Gas/smoorklephuis
10 ISC-klep
11 Inlaatspruitstuksteun
12 Inlaatspruitstuk


Inbouwen
Het inbouwen gaat in de omgekeerde volgorde van het uitbouwen.
[2013-Present]1998 Suzuki GSX-F 750
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4

vannelle
Junior Racer
Posts:148
Joined:Thu Jun 09, 2005 12:44 am

Post by vannelle » Fri Jun 17, 2005 1:38 pm

Reley, je bent een kanjer! :buig:
Plaatje heb ik via de mail ontvangen, thanks. ;)

vannelle
Junior Racer
Posts:148
Joined:Thu Jun 09, 2005 12:44 am

Post by vannelle » Mon Jun 20, 2005 4:03 pm

Ik snap er geen hol meer van..... :?
Alles los gehaald en NOG krijg ik dat spruitstuk er niet af.

Er zit wel beweging in, maar het voelt alsof er nog ergens een rubberen slang zit die em tegenhoud.
Ik kan alleen niks ontdekken, hoe goed ik ook kijk.

Ik ben er maar mee opgehouden, veel te warm om je druk te maken.
Volgende keer beter.

vannelle
Junior Racer
Posts:148
Joined:Thu Jun 09, 2005 12:44 am

Post by vannelle » Wed Jun 22, 2005 10:44 pm

*kickt ff...

Niemand een idee wat er nou nog dwars zit?

User avatar
Radinov
Mazda 626 Lord
Posts:3282
Joined:Tue Nov 30, 2004 11:37 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Rotterdam / Ossendrecht
Contact:

Post by Radinov » Wed Jun 22, 2005 10:47 pm

sja kruipolie gebruiken en daarna nog es proberen? of mss wil een hamer helpen? :flippa:

vannelle
Junior Racer
Posts:148
Joined:Thu Jun 09, 2005 12:44 am

Post by vannelle » Thu Jun 23, 2005 12:06 am

Er zitten geen boutjes meer vast, schreef ik ook al.
Kruipolie en hamer heb ik dus niet nodig, er zit iets anders in de weg maar ik zie niet wat dat is...... :(

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Thu Jun 23, 2005 10:17 am

is het niet die stiekume lange steun naar onderaan je blok? (tegen trillingen denk ik)
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Post by Marcel Smeding » Thu Jun 23, 2005 11:13 am

Wat ook kan zijn is dat de oude pakking lekker vastgekoekt zit. Is meestal ook fff klooien om die los te wrikken.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

vannelle
Junior Racer
Posts:148
Joined:Thu Jun 09, 2005 12:44 am

Post by vannelle » Thu Jun 23, 2005 2:08 pm

Crowbar en Marcel Smeding bedankt voor het meedenken, maar dat is het allebei niet. ;)

Die steun had ik ook al los en er zat beweging in het spruitstuk, ik kreeg em alleen niet ver genoeg naar achteren.
Als het wat minder warm is zal ik nog es een poging doen, het zal toch moeten gebeuren......

Post Reply