ROEST!

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Mon Jun 26, 2006 9:37 pm

roest rond gasdoppen hebbie idd vaak! snap ook nietg welke eikels die gasdoppen altijd zo hoerig in het plaatwerk maken! bij vole laten we ze altijd mooi aan de zijkant van de auto of met een beugeltje onder de bumper hangen of laten het gat boren in een sierstrippie wat als het gas er ooit uitmoet makkelijk vervangen kan worden.
dat lompe gezaag in die schermen moeten die gasboeren eens mee kappen!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Willy
Mazda 626 Lord
Posts:3609
Joined:Thu Apr 24, 2003 5:24 pm
Type 626:Geen
Location:De Meern

Post by Willy » Mon Jun 26, 2006 11:03 pm

Barry Smits wrote::offtopic:
gas moette op koken
Tja, maar ik lach wel bij de pomp, volle tank a €18,-
kom ik aan met me ruim 70 eurie aan de pomp...
626 coupe 2.2i-12v *wreckyard*
Nissan 200sx s13 1.8 16v turbo intercooled*sold*
Mitsubishi lancer Evolution V RHD

atenzapower

Post by atenzapower » Mon Jun 26, 2006 11:30 pm

mijn ex schoonpa die heeft op zijn aan de voor en achterkant bij de raamrubbers een aantal roest plekken.

en dit bij een ge?

User avatar
Reley
Mazda 626 Lord
Posts:1084
Joined:Fri Dec 10, 2004 3:21 pm
Type 626:6 GG 02-07 (hatchback of sedan)
Location:Breda
Contact:

Post by Reley » Tue Jun 27, 2006 10:05 am

mijn GE was aan het roesten onder de vooruit. in de sponning. kwamen ze achter toen ik een nieuwe ruit kreeg

User avatar
Mazda driver
Junior Racer
Posts:221
Joined:Tue Nov 15, 2005 10:53 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:nieuwegein

Post by Mazda driver » Tue Jun 27, 2006 7:21 pm

Barry Smits wrote:Vandaag eindelijk de stabilisatorstok vervangen en gewerkt aan het roest probleem.

Stab-stok was zo vervangen, gewoon de moeren eraf geslepen.
De oude is helemaal kapot, pen kon ik er zo uit trekken (zie foto).

Roest weggeslepen en in de grondlak gespoten.

Image
Image
Image
mijne roest ook op de zelfde plek moet ik wat aan gaan doen

na de vakantie

@barry wat was je kwijt voor je stokjes

mijne moeten ook gedaan worden

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Wed Jun 28, 2006 11:56 am

:offtopic:

Peter, zie: http://626forum.de/viewtopic.php?t=3351
Je kunt ze ook bij van Dieren krijgen als imitatie, is geloof ik €10,- goedkoper. (prijs per stuk)
Heb inmiddels een klantenpas bij v Dieren, dus lekker wat korting op enkele dingen.

Ontopic:
Valt me tegen dat de GE toch nogal wat roestplekken heeft. Bij de GD is dit veel meer op plaatsen die je niet ziet. Mijn roestplek ga ik deze zomer maar weer proberen weg te werken, de GE moet nog ±2½ jaar mee.
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

Stevves
Chauffeur
Posts:78
Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:'s-Hertogenbosch

Post by Stevves » Wed Jun 28, 2006 3:56 pm

:offtopic: Ik heb rondom mijn ramen en deurklinken wel dat de blanke laklaag aan het afbladeren is... ook zuur..... Lijkt wel of je een auto met een leeftijd rond , of ouder dan 10 jaar, , als je m echt chiq wil hebben altijd helemaal over moet laten spuiten... En als t je grote hobby is zoals bij radinov bijvoorbeeld(helemaal supermooi hoor!) en dan is t logisch, maar als t een kilometervreter is zoals bij mij elke dag 150 km, en vooral moet rijden.. tja.. dan moet je volgens mij een beetje roest en butsen, en deukjes voor lief nemen. Maarja, afwegingen afwegingen..... [/quote]
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)

User avatar
tieske turbo
Ervaren Racer
Posts:707
Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Hellmond
Contact:

Post by tieske turbo » Wed Jun 28, 2006 7:23 pm

dat prob(e)leem heb ik dus ook met die afwegingen...superstrak mooi laten maken is mooi maar kost nogal wat knaken, steek ik liever ergens anders in dan
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee

ex '90 626 coupé mattemaz

Post Reply