hoe vervang ik me distributiesnaar?? info gezocht
- coppe218
- Mazda 626 Lord
- Posts:1223
- Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Venray
Nee het is echt een kop van een ratel met een knikstuk en daarna een dikke massieve buis. Hierop kun je met een vuisthamer slaan en sla je hem zo los.
Guido
Guido
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
Ze hadden het er idd over om de sleutel flink te verlengen.Mike 626 GE wrote:Ben benieuwd hoe ze dat willen doen....ik denk zelluf dat je met een lange pijp van een meter of wat de meeste kracht kunt zetten, zo worden ook wielmoeren van vrachtwagenwielen losgemaakt, en een ander die op de moer wat tikken geeft. Probleem is alleen ruimtegebrek.vannelle wrote:Vandaag is de auto bij de garage geweest, daar hebben ze het "tussendoor" even geprobeerd.
Niet gelukt, dus vrijdagmiddag volgt er een wat uitgebreidere sessie.
Een hele dikke sterke luchtsleutel?
Toverspreuk?
Nogmaals, ben benieuwd....
Zo is me dat bij een Hyundai H200 ook es gelukt. Stalen pijp van bijna 2 meter er op, versnellingsbak blokkeren en snokken maar. Ging ook al niet van een leien dakje....
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Luchtsleutel voor vrachtwagenwielbouten: klappen van 1000+ Nm
komt ie niet los dan breekt ie wel..
maar zit ie dan eigenlijk niet met loctite vast, zodat je eerst moet stoken ofzo?
komt ie niet los dan breekt ie wel..
maar zit ie dan eigenlijk niet met loctite vast, zodat je eerst moet stoken ofzo?
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
nee, je moet het ook niet gokken om te gaan stoken, maar ik zou het even uitzoeken òf dat niet dè methode is.. (andersom kan ook he: koelen.. misschien als je de bout zelf goed op zijn kop kan koelen met koelspraf dat ie door krimping loskomt (daarna rammen met luchtsleutel)
en is veiliger voor je keerring idd.
en is veiliger voor je keerring idd.
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Mike 626 GE
- Racer
- Posts:306
- Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:almere
Geen loctite, als het goed is, wel vastzetten met 160Nm. Maar denk niet dat ze dat precies zo met een momentsleutel doen in de garage. Waarschijnlijk een luchtsleutel erop en klaar is kees.Crowbar wrote:Luchtsleutel voor vrachtwagenwielbouten: klappen van 1000+ Nm
komt ie niet los dan breekt ie wel..
maar zit ie dan eigenlijk niet met loctite vast, zodat je eerst moet stoken ofzo?
Koelen en verwarmen, lijkt me moeilijk omdat de onderdelen nog in elkaar zitten en je alles tegelijkertijd koelt of verwarmt, dus de bout en het omringende metaal. Waardoor alles krimpt of uitzet en je daar ook weer geen effect van hebt. Wel leuk, dit speculeren...
@ bak, een wringijzer, is dat zo'n overmaatse tang, cm of 70 van sterk staal en zo,n stelmoer derop om de grote van de bek te regelen?
Tis bijna vrijdag, ben benieuwd wat de garage gaat doen........
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
koelen en verwarmen, liefst nog 2 delen contra van elkaar, is een beproefde methode*, geen speculaasMike 626 GE wrote: Wel leuk, dit speculeren...
je moet het koelen alleen snèl doen, dus neit met een waterstraal, maar met stikstof, dat o.a BMW al als "speciaal gereedschap" in een spuitbus op de plank heeft staan
als je het maar snel genoeg doet is er een korte tijd waarin het ene onderdeel "achterblijft" bij het andere..
*draagarmpennen van vrachtwagens, scharnierpennen van rupskettingen op graafmachines zijn zo twee voorbeelden die ik er zelf mee heb "overwonnen"
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Mike 626 GE
- Racer
- Posts:306
- Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:almere
Ik bedoelde met speculeren dat wat wij inclusief mijzelf voor mogelijke oplossingen verzinnen voor dit probleem. Het is leuk om oplossingen te verzinnen en te zien wie welke oplossing zou kiezen.Crowbar wrote:koelen en verwarmen, liefst nog 2 delen contra van elkaar, is een beproefde methode*, geen speculaasMike 626 GE wrote: Wel leuk, dit speculeren...
*draagarmpennen van vrachtwagens, scharnierpennen van rupskettingen op graafmachines zijn zo twee voorbeelden die ik er zelf mee heb "overwonnen"
Denk dat bak bv met wat meer geweld de hele motor deruit zou slopen, als dat wringijzer niet lukt .
Last edited by Mike 626 GE on Thu Jan 26, 2006 4:40 pm, edited 1 time in total.
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Mike 626 GE wrote:Geen loctite, als het goed is, wel vastzetten met 160Nm. Maar denk niet dat ze dat precies zo met een momentsleutel doen in de garage. Waarschijnlijk een luchtsleutel erop en klaar is kees.Crowbar wrote:Luchtsleutel voor vrachtwagenwielbouten: klappen van 1000+ Nm
komt ie niet los dan breekt ie wel..
maar zit ie dan eigenlijk niet met loctite vast, zodat je eerst moet stoken ofzo?
Koelen en verwarmen, lijkt me moeilijk omdat de onderdelen nog in elkaar zitten en je alles tegelijkertijd koelt of verwarmt, dus de bout en het omringende metaal. Waardoor alles krimpt of uitzet en je daar ook weer geen effect van hebt. Wel leuk, dit speculeren...
@ bak, een wringijzer, is dat zo'n overmaatse tang, cm of 70 van sterk staal en zo,n stelmoer derop om de grote van de bek te regelen?
Dat heet een zweedse tang of griptang.
wringijzer is zeg maar het handvat van bv. een ratel. maar dan veel groter en/of langer.
Tis bijna vrijdag, ben benieuwd wat de garage gaat doen........
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
whehe
bakmans heeft het weer gedaan hoor!
maare ik zou eerst lucht sleutel erop gooie ( niet zoon praxis ding) gaat dat niet wil los starten wel eens helpen. lukt dat niet dan naar de bedrijfswagen boer en zoon lucht sleutel halen die je met 2 man moet op tillen! dan gaat die moet los of breekt af maar in iedergeval gebeurd er iets! koelen hebbik nog nooit egdaan! stoken wil wel eens helpen maar jke moet altijd uit kijken. sommige poelies hebben een rubber ring erin zitten om trillingen te dempen!
bakmans heeft het weer gedaan hoor!
maare ik zou eerst lucht sleutel erop gooie ( niet zoon praxis ding) gaat dat niet wil los starten wel eens helpen. lukt dat niet dan naar de bedrijfswagen boer en zoon lucht sleutel halen die je met 2 man moet op tillen! dan gaat die moet los of breekt af maar in iedergeval gebeurd er iets! koelen hebbik nog nooit egdaan! stoken wil wel eens helpen maar jke moet altijd uit kijken. sommige poelies hebben een rubber ring erin zitten om trillingen te dempen!
mat zwart roeleerd de pan uit!
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
heb net ff in boeken gekeken: ze hebben een speciaal blokkeergereedschap voor de poelie, maar dan nog moet ie met een lange hefboom gewoon los gedraaid kunnen worden..
vrachtwagen-luchtsleutel met z'n tweën optillen?
(zouden mijn armen daarvan in de poeier liggen )
(heb soms dàgen truck-kwikfit gespeeld)
vrachtwagen-luchtsleutel met z'n tweën optillen?
(zouden mijn armen daarvan in de poeier liggen )
(heb soms dàgen truck-kwikfit gespeeld)
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Mazdarati
- Ervaren Racer
- Posts:841
- Joined:Thu Sep 01, 2005 12:43 pm
- Type 626:626 GF 95-02 (hatchback of sedan)
- Location:Utrecht -> 17km -> west -> ......
- Contact:
Kan het niet zijn dat je de andere kant op moet draaien.
Dus met de klok meedraaien om hen los te krijgen
Dus met de klok meedraaien om hen los te krijgen
Peugeot 307 XSI 2.0i 16v '02 LPI-G3
Mazda 626 2.0i 8v glx '91 sedan (sold)
Nissan Sunny 1.3 '89 (recycled)
Giant Boulder 500 '98 (short distances)
viewtopic.php?f=21&t=3534
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact: