hoe vervang ik me distributiesnaar?? info gezocht

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Thu Jan 26, 2006 3:02 pm

dak zonder bak wrote:ja crow ik heb een keer een lucht sleutel gehad als je die op een bout zet en aan zet en de bout zit goed vast, wikkel je zelf 3x om die luchtsleutel heen!
als je er niet op bedacht bent wel ja! ik had gelukkig geoefend met een oudje, maar toen we de nieuwe uitpakten snapten we meteen waarom er een grote zij-handgreep aanzat :-D (voel je je net RAM-bo hoor :sniper:
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Thu Jan 26, 2006 3:57 pm

idd!
zoweeen bedoelik! ik heb altijd een zwak voor lomp gereedschap!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Mike 626 GE
Racer
Posts:306
Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:almere

Post by Mike 626 GE » Thu Jan 26, 2006 4:38 pm

oeps...
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Thu Jan 26, 2006 5:03 pm

even zoeken levert een (slag)koppel op van 2100 Nm.... en wij hadden volgens mij een zwaardere dan die ik bij Facom vind..

ik wil hier een grappig filmpje bij zetten, wie kan dat hosten/waar kan dat?
Last edited by Crowbar on Fri Jan 27, 2006 3:23 pm, edited 1 time in total.
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

vannelle
Junior Racer
Posts:148
Joined:Thu Jun 09, 2005 12:44 am

Post by vannelle » Fri Jan 27, 2006 1:32 am

Nog 1 nachtje slapen, dan issie bij de garage geweest. :-D

vannelle
Junior Racer
Posts:148
Joined:Thu Jun 09, 2005 12:44 am

Post by vannelle » Sat Jan 28, 2006 10:34 pm

De 626 is vanmorgen pas naar de garage geweest om die bout los te laten maken.
Hoe?
De ratel flink verlengd om een hefboom te krijgen en sjorren maar.
Hier had je echt een brug voor nodig, zo op de krik was er echt te weinig ruimte voor zo'n geintje.
Daarna ging het eigenlijk vlekkeloos, al kwam ik er na controle achter dat 1 nokkenas 1 tandje verkeerd stond, maar dat was ook zo opgelost.
Alles zit er weer op en hij loopt perfect, zoals het hoort dus. :-D

Morgen nog even olie verversen (kon het oliefilter met 1 hand losdraaien! :-o ) en de achterschokbrekers van een andere auto vervangen.
Ow, en een carkit inbouwen in mijn eigen auto en dan heb ik eindelijk weekend. :) :dutch:

User avatar
Mike 626 GE
Racer
Posts:306
Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:almere

Post by Mike 626 GE » Sun Jan 29, 2006 2:34 pm

vannelle wrote:De 626 is vanmorgen pas naar de garage geweest om die bout los te laten maken.
Hoe?
De ratel flink verlengd om een hefboom te krijgen en sjorren maar.
Hier had je echt een brug voor nodig, zo op de krik was er echt te weinig ruimte voor zo'n geintje. :) :dutch:
Wie dacht dat al....?:dutch:
Ik vind mezelf ook zo geweldig :lol:
Ben benieuwd hoe ze dat willen doen....ik denk zelluf dat je met een lange pijp van een meter of wat de meeste kracht kunt zetten
En die ene tand die niet goed stond had ik ook op de inlaat nokkenas...

Maar goed, na mezelf genoeg op de borst hebben geslagen (uche uche :oops: )
Het is dus gelukt, das mooi. Wat voor auto rij je eigenlijk zelf ? Want deze was voor familie van je geloof ik.....
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)

vannelle
Junior Racer
Posts:148
Joined:Thu Jun 09, 2005 12:44 am

Post by vannelle » Sun Jan 29, 2006 4:28 pm

Mike 626 GE wrote:
vannelle wrote:De 626 is vanmorgen pas naar de garage geweest om die bout los te laten maken.
Hoe?
De ratel flink verlengd om een hefboom te krijgen en sjorren maar.
Hier had je echt een brug voor nodig, zo op de krik was er echt te weinig ruimte voor zo'n geintje. :) :dutch:
Wie dacht dat al....?:dutch:
Ik vind mezelf ook zo geweldig :lol:
Ja, jij dacht dat al inderdaad. En dus ben je geweldig. ;) :-D
Ben benieuwd hoe ze dat willen doen....ik denk zelluf dat je met een lange pijp van een meter of wat de meeste kracht kunt zetten
Mike 626 GE wrote:En die ene tand die niet goed stond had ik ook op de inlaat nokkenas...
Inlaatasje inderdaad, maar als je dat na controle ziet en verhelpt is er niks aan de hand. Kost hooguit 5 minuten extra.
Mike 626 GE wrote:Maar goed, na mezelf genoeg op de borst hebben geslagen (uche uche :oops: )
Het is dus gelukt, das mooi. Wat voor auto rij je eigenlijk zelf ? Want deze was voor familie van je geloof ik.....


Deze is van mijn schoonouders, hebben ze van mij overgenomen toen ik zelf een andere kocht.
Enorme vooruitgang op die AX die ze hadden. :dutch:
Zelf heb ik nu een Kia Rio. Niet dat zoiets mijn 1e keus zou zijn maar ik heb em gekocht om mee te werken en dan moet je toch ook aan de kosten denken nietwaar? Die Kia is maar gereedschap, die Mazda is een fijne auto.
Ik zei vandaag nog tegen hun dat als ik qua rijden en zitten moest kiezen ik voor de Mazda zou kiezen.
Maar helaas, die is te oud om les mee te geven.....

User avatar
Mike 626 GE
Racer
Posts:306
Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:almere

Post by Mike 626 GE » Mon Jan 30, 2006 10:19 pm

Knippen en quoten werd nu wel heel ingewikkeld, dus...

:buig:
Dank je, voel me weer stukken beter, na je reactie. Kon die veer in me kont goed gebruiken sinds ik twee weken terug me vriendin de deur heb uitgezet en ze de auto (ja guys, de mazda) heeft meegenomen.
Ben blij dat ze allebei weg zijn.... :oops: (mijn mazda was toch wel teveel sleutelen, de vorige eigenaar had em helaas verder afgeragd dan ik had ingeschat).

Dus je bent een autorij instructeur die ook nog van sleutelen houd.
Voor mazda vragen ben je hier iig op de goeie plek, niet bij mij trouwens hoor, Bak en Crowbar en nog anderen zijn de echte MAZDA freaks.
Ik vind sleutelen gewoon een leuke hobby. Van de zomer ga ik lekker op me HONDA ervan door. Het beste............
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)

vannelle
Junior Racer
Posts:148
Joined:Thu Jun 09, 2005 12:44 am

Post by vannelle » Mon Jan 30, 2006 11:36 pm

Mike 626 GE wrote: Dank je, voel me weer stukken beter, na je reactie. Kon die veer in me kont goed gebruiken sinds ik twee weken terug me vriendin de deur heb uitgezet en ze de auto (ja guys, de mazda) heeft meegenomen.
Ben blij dat ze allebei weg zijn.... :oops: (mijn mazda was toch wel teveel sleutelen, de vorige eigenaar had em helaas verder afgeragd dan ik had ingeschat).
Djeezus, klinkt behoorlijk ingrijpend, alles goed verder hoop ik?
Ik lees dat het je eigen beslissing is geweest om er mee te kappen maar toch zal dat niet meevallen. :(
Sterkte kerel!
Mike 626 GE wrote:Dus je bent een autorij instructeur die ook nog van sleutelen houd.
Voor mazda vragen ben je hier iig op de goeie plek, niet bij mij trouwens hoor, Bak en Crowbar en nog anderen zijn de echte MAZDA freaks.
Ik vind sleutelen gewoon een leuke hobby. Van de zomer ga ik lekker op me HONDA ervan door. Het beste............
Ik ben idd rij-instructeur en ondanks dat ik nu geen Mazda meer heb blijf ik dat merk een warm hart toedragen.
Mehn!!!! Wat rijdt dat lekker!
Dit forum blijf ik iig volgen, al is het maar voor mijn schoonouders die nu met de 6 rijden.
En ja, ik heb ze op dit forum gewezen. ;)

Maarreuh.........nog ff een persoonlijke noot Mike:
Laat je eigen niet gek maken, stippel zelf je toekomst uit en probeer je doel te bereiken.
De tegenslag die je hebt/had is niet meer dan een tegenvaller. Dit houdt je niet van je doel af.
Kop omhoog en doorgaan!!! :-D

Vreseljik offtopic, ik weet het............
Maar ik wou het toch ff zeggen.

User avatar
coppe218
Mazda 626 Lord
Posts:1223
Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Venray

Post by coppe218 » Tue Jan 31, 2006 11:13 am

Nou Mike, in ieder geval succes
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987

forte

Post by forte » Mon Apr 17, 2006 8:33 pm

Ik heb nog een truc om die bout los te draaien.

Het feit dat hij niet los wil komt vnl. door het grote raakvlak van die bout.
Welnu met een drevel op de kraag rondom de bout een aantal putjes slaan.(loodrecht erop)
Dan draai je hem veel makkelijker los.

vannelle
Junior Racer
Posts:148
Joined:Thu Jun 09, 2005 12:44 am

Post by vannelle » Tue Apr 18, 2006 1:13 am

Ik zie de logica hier wel van in.
Mocht ik nog eens zo'n probleem hebben ga ik dit proberen.
Thanks! ;)

Post Reply