Bakken en Braaien..

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply

vind je dit:

een interesant verhaal
3
50%
onnodige forumvervuiling
0
No votes
reclame voor mijn vakwerk
3
50%
onduidelijk en onsamenhangend technisch ge*@#$
0
No votes
 
Total votes: 6

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Bakken en Braaien..

Post by Crowbar » Fri Nov 25, 2005 5:53 pm

Wie op de sleuteldag was heeft gehoord dat mijn 1.5-je klonk als een .. impreza?
maar we hebben toen ook geconstateerd dat de voorbocht ietsje lekte, en als je hem achter dichthield, ie dan stil was :? (Bak)
vandaag heb ik de auto weer op de brug gehad, om allereerst het omgeruilde stabi-verbindingsstangetje te vervangen, en bij het doorslijpen van de oude het oortje waar hij door aan de draagarm zat ook half door te slijpen :oops: , wat ik dus meteen weer netjes dichtlaste, en afsleep, om bij de APK-keurmeester geen argwaan te trekken..
daarna was dus de voorbocht aan de beurt, die na het verwijderen van het hitteschild, waar nog een mat asbest achter vandaan kwam (de "demper", zeg maar :-D ) bleek dat de voorbocht GESCHEURD was, en wel bìjna helemaal rondom en zelfs in diverse richtingen!
in gemonteerde toestand, dus met iets opening heb ik zo een paar hechtjes gegeven, en toen ben ik alle bouten, en ook de lambdasonde los gaan draaien, wat nog lukte ook..
toen heb ik op de grond alle scheuren lekker doorgelast, wat goed te doen was, de voorbocht is lekker "dik"in vergelijking tot de rest van de uitlaat, en kom ik weer gaan monteren
Ook het hiteschildje ging er weer omheen en kreeg een paar hechtjes, meer niet, anders brandde ik er gaten in..
bij het vastdraaien van de tapeinden en moeren op en in het spruitstuk liepen er 2 moeren vast vóórdat ze aan zaten, en trokken vervolgens hun tapeind mee naar buiten toen ik ze weer los probeerde te draaien
deze probeerden echt om de draad van de tapeinden op te vreten, dus heb ik daar maar 2 gewone M10 moeren opgedraaid..
ik rij weer lekker stabiel door de bochten, zònder geklapper :lol: , en tot nu toe houdt de uitlaatbocht het ook nog goed..

Oh en Stephan, volgens mij mis jij nog een afbreekmes :oops:
hou je tegoed voor de volgende sleutelmeeting ;-)
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town

Post by Casejunkie » Fri Nov 25, 2005 6:09 pm

Leuk verhaal!

Altijd leuk om het betere sleutelwerk te lezen.
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

User avatar
Radinov
Mazda 626 Lord
Posts:3282
Joined:Tue Nov 30, 2004 11:37 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Rotterdam / Ossendrecht
Contact:

Post by Radinov » Fri Nov 25, 2005 6:31 pm

Forumvervuiling!!! Dit hoort toch helemaal niet thuis op een autoforum? :-D :lol:

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Fri Nov 25, 2005 7:56 pm

bakken en braaien! the way of life!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

626 x yeah!!
Mazda 626 Lord
Posts:1184
Joined:Sun Jan 11, 2004 7:54 pm
Type 626:Geen

Post by 626 x yeah!! » Fri Nov 25, 2005 8:09 pm

hmmm m'n gereedschapskoffer voelde al zo licht aan,hou maar Ivo ik heb er nog een :-D
Was je in de hobbyhal geweest????

Joo Bak heb je dat uiteinde van je lasapparaat al gefixt???Je weet wel die moeren eruit gehaald en het gasslangetje ingekort :lol:

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Fri Nov 25, 2005 8:49 pm

Thanx Stephan!, nee ik was bij mijn buurman in de "Ruiterfabriek"
Ik moet nodig foto's digitaliseren: Ruiter AP: eigenbouw, lotus super seven, tnt rover V8, deze winter komt er een met een Audi V8 òf een Lexus V8, en die moet Zandvoort onveilig gaan maken, dus die wordt niet street-legal hè :flippa:
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Sat Nov 26, 2005 11:04 am

beetor!!

enne stephan ik ga maandag nieywe lastoorts halen! dus dat hele ding met slang wat je in je hand hep!! vanavond ast goed is eindelijk me eige gasfles en reduceerkraan!

komt allemaal goed!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

The Bull
Mazda 626 Lord
Posts:2219
Joined:Wed Mar 26, 2003 11:32 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Geleen

Post by The Bull » Sat Nov 26, 2005 5:55 pm

ik mis 1 optie in de poll...: typisch voorbeeld van: waarom nieuw als het te fixen valt!


GRZ JORDY
(former)MAZDA MX6 GT 2.2i 12V Turbo Intercooled

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Sat Nov 26, 2005 6:07 pm

The Bull wrote:ik mis 1 optie in de poll...: typisch voorbeeld van: waarom nieuw als het te fixen valt!


GRZ JORDY
en ik mis de optie om die optie alsnog toe te voegen :(

(maar dat is eigenlijk geen optie, dat is mijn Credo :-D )

*damn dat hoekt weer lekker met die strakkere kogels..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Post Reply