Bakken en Braaien..
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Wie op de sleuteldag was heeft gehoord dat mijn 1.5-je klonk als een .. impreza?
maar we hebben toen ook geconstateerd dat de voorbocht ietsje lekte, en als je hem achter dichthield, ie dan stil was (Bak)
vandaag heb ik de auto weer op de brug gehad, om allereerst het omgeruilde stabi-verbindingsstangetje te vervangen, en bij het doorslijpen van de oude het oortje waar hij door aan de draagarm zat ook half door te slijpen , wat ik dus meteen weer netjes dichtlaste, en afsleep, om bij de APK-keurmeester geen argwaan te trekken..
daarna was dus de voorbocht aan de beurt, die na het verwijderen van het hitteschild, waar nog een mat asbest achter vandaan kwam (de "demper", zeg maar ) bleek dat de voorbocht GESCHEURD was, en wel bìjna helemaal rondom en zelfs in diverse richtingen!
in gemonteerde toestand, dus met iets opening heb ik zo een paar hechtjes gegeven, en toen ben ik alle bouten, en ook de lambdasonde los gaan draaien, wat nog lukte ook..
toen heb ik op de grond alle scheuren lekker doorgelast, wat goed te doen was, de voorbocht is lekker "dik"in vergelijking tot de rest van de uitlaat, en kom ik weer gaan monteren
Ook het hiteschildje ging er weer omheen en kreeg een paar hechtjes, meer niet, anders brandde ik er gaten in..
bij het vastdraaien van de tapeinden en moeren op en in het spruitstuk liepen er 2 moeren vast vóórdat ze aan zaten, en trokken vervolgens hun tapeind mee naar buiten toen ik ze weer los probeerde te draaien
deze probeerden echt om de draad van de tapeinden op te vreten, dus heb ik daar maar 2 gewone M10 moeren opgedraaid..
ik rij weer lekker stabiel door de bochten, zònder geklapper , en tot nu toe houdt de uitlaatbocht het ook nog goed..
Oh en Stephan, volgens mij mis jij nog een afbreekmes
hou je tegoed voor de volgende sleutelmeeting
maar we hebben toen ook geconstateerd dat de voorbocht ietsje lekte, en als je hem achter dichthield, ie dan stil was (Bak)
vandaag heb ik de auto weer op de brug gehad, om allereerst het omgeruilde stabi-verbindingsstangetje te vervangen, en bij het doorslijpen van de oude het oortje waar hij door aan de draagarm zat ook half door te slijpen , wat ik dus meteen weer netjes dichtlaste, en afsleep, om bij de APK-keurmeester geen argwaan te trekken..
daarna was dus de voorbocht aan de beurt, die na het verwijderen van het hitteschild, waar nog een mat asbest achter vandaan kwam (de "demper", zeg maar ) bleek dat de voorbocht GESCHEURD was, en wel bìjna helemaal rondom en zelfs in diverse richtingen!
in gemonteerde toestand, dus met iets opening heb ik zo een paar hechtjes gegeven, en toen ben ik alle bouten, en ook de lambdasonde los gaan draaien, wat nog lukte ook..
toen heb ik op de grond alle scheuren lekker doorgelast, wat goed te doen was, de voorbocht is lekker "dik"in vergelijking tot de rest van de uitlaat, en kom ik weer gaan monteren
Ook het hiteschildje ging er weer omheen en kreeg een paar hechtjes, meer niet, anders brandde ik er gaten in..
bij het vastdraaien van de tapeinden en moeren op en in het spruitstuk liepen er 2 moeren vast vóórdat ze aan zaten, en trokken vervolgens hun tapeind mee naar buiten toen ik ze weer los probeerde te draaien
deze probeerden echt om de draad van de tapeinden op te vreten, dus heb ik daar maar 2 gewone M10 moeren opgedraaid..
ik rij weer lekker stabiel door de bochten, zònder geklapper , en tot nu toe houdt de uitlaatbocht het ook nog goed..
Oh en Stephan, volgens mij mis jij nog een afbreekmes
hou je tegoed voor de volgende sleutelmeeting
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Casejunkie
- Site Admin
- Posts:5028
- Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:GT town
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
-
- Mazda 626 Lord
- Posts:1184
- Joined:Sun Jan 11, 2004 7:54 pm
- Type 626:Geen
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Thanx Stephan!, nee ik was bij mijn buurman in de "Ruiterfabriek"
Ik moet nodig foto's digitaliseren: Ruiter AP: eigenbouw, lotus super seven, tnt rover V8, deze winter komt er een met een Audi V8 òf een Lexus V8, en die moet Zandvoort onveilig gaan maken, dus die wordt niet street-legal hè
Ik moet nodig foto's digitaliseren: Ruiter AP: eigenbouw, lotus super seven, tnt rover V8, deze winter komt er een met een Audi V8 òf een Lexus V8, en die moet Zandvoort onveilig gaan maken, dus die wordt niet street-legal hè
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
en ik mis de optie om die optie alsnog toe te voegenThe Bull wrote:ik mis 1 optie in de poll...: typisch voorbeeld van: waarom nieuw als het te fixen valt!
GRZ JORDY
(maar dat is eigenlijk geen optie, dat is mijn Credo )
*damn dat hoekt weer lekker met die strakkere kogels..
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.