Slecht stationair draaien en slecht starten

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
Stevves
Chauffeur
Posts:78
Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:'s-Hertogenbosch
Slecht stationair draaien en slecht starten

Post by Stevves » Thu Feb 09, 2006 6:08 pm

Hallo in vervolg op dit topic Even voorstellen
Ik heb inmiddels de bougies vervangen door chiqe exemplaren met vier polen die goed tegen hogere temperaturen zouden moeten kunnen, en nieuwe kabels gemonteerd. Maar helaas, nog niet het gewenste resultaat. Wat wel opviel was dat de bougie van cilinder 1 zwart was, terwijl 2 t/m 4 mooi grijs was. Nu ga ik denken aan een kapotte injector of de verdeelkap, of de bobine... (Ben sleutelaar aan de motorfiets vandaar de gedachtengang)..

Waar kan ik het stationair regelklepje eigenlijk vinden? was goede tip van bak, maar weet niet waar te zoeken.

Hebben jullie ideeen? Die zwarte bougie zou iets kunnen betekenen toch :-o ?

groeten,

Stevves.
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Thu Feb 09, 2006 11:31 pm

schiet ff een picca van onder je kap dan zet ik er een circeltje omheen!

hij moet eigelijk niet zo moelijk te vinden zijn. de gasklep gaat helemaal dicht bij stationair en de regelklep laat er lucht langs.
volgens mij ziet zoon ding van de ge er het zelfde uit als van mijn ouwe 2.2i. klein cilinder vormig dingeteje achterop het gasklep huis geschroefd met 1 pink dikke zwarte slang eraan
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

Stevves
Chauffeur
Posts:78
Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:'s-Hertogenbosch

Post by Stevves » Fri Feb 10, 2006 7:17 pm

Hallo,

Nou, dit een foto van 'atenzapower's auto, maar die heeft t zelfde blok erin liggen. Tis nu te donker voor een fatsoenlijke shot.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=DN73OLMO

Ik zal morgen es een duidelijk foto maken :lol:

greetz,

Stevves
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Fri Feb 10, 2006 7:58 pm

op die foto kannik um niet zien!
schiet ff een picca van de acherkant van je blok! zeg maar bij je portier gaan staan en dan richting je grill fotograferen
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

Stevves
Chauffeur
Posts:78
Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:'s-Hertogenbosch

Post by Stevves » Mon Feb 13, 2006 5:41 pm

Hallo, Daar zijn we weer! Nu met hopelijk beter pic's.

Image


en deze;


Image

Hopelijk kan je hier wat mee!

groet,

Stevves.
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Mon Feb 13, 2006 7:03 pm

Image
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Tue Feb 14, 2006 10:41 am

dak zonder bak wrote:Image
wèlke? :-D
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Stevves
Chauffeur
Posts:78
Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:'s-Hertogenbosch

Post by Stevves » Tue Feb 14, 2006 7:26 pm

Nou... nu kom ik er wel uit denk k :lol:

a.s. zondag gaat een maat van me m (met mijn hulp :-D ) een grote beurt geven. We gaan dan ook t regelklepje schoonmaken.

Trouwens, ik vond m met zo'n kruissnelheid van 140 a 150 km/u een beetje een fluitend geluid geven... terwijl als ik t gas losliet het verdwenen was... en bij een 50 t/m 80 km/u houdt ie ook een beetje in, zou dat nog steeds door dat regelklepje kunnen komen? die is toch alleen voor de stationair?

groet,

Stevves.
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Wed Feb 15, 2006 1:02 am

nope dat kan daar idd nix mee te maken hebben!

fluitend geluid zou ik zo niet kunnen zeggen. dat zou ik dan ff moete horen!
kom anders f nara de sleutel dag!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

Post Reply