injector voeding afgetakt.

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
Stevves
Chauffeur
Posts:78
Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:'s-Hertogenbosch
injector voeding afgetakt.

Post by Stevves » Sat Feb 18, 2006 5:18 pm

Vandaag een stukje gereden, begint er ineens iets te tikken in het blok. nou, thuisgekomen even onder de kap gekeken dan maar.

Nou, zo kom je achter steeds meer dingen.... Zitten we es goed onder the hood te kijken, blijkt dat een van de twee kabeltjes naar de injector van cilinder 1 (waar 12 volt op staat) doorgeknipt is en doorverbonden is met de voeding van injector cilinder 2. (er stond ook geen stroom op het afgeknipte stukkie.) beetje beun-werk als je het mij vraagt. ff bougies checken, en idd de bougie van cilinder 1 was zwart en de andere allemaal mooi grijs.

Nou, morgen wordt dus knutselen, ff compressie meten etc.

iemand een idee wat er hier aan de hand kan zijn?
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)

Stevves
Chauffeur
Posts:78
Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:'s-Hertogenbosch

1 cilinder met een bar compressie

Post by Stevves » Mon Feb 20, 2006 3:02 pm

Hallo,

Het tikken is de motor is opgelost, ik had er begin van de week wat olie in gegooid omdat het oliepeil een beetje laag stond.Maar zaterdag begon ie te tikken, en dat bleek achteraf aan te laag oliepeil te liggen. Ofwel, de auto verbruikt veel olie.

Het probleem rondom mijn auto wordt ineens wat gecompliceerder. Gisteren de compressie opgemeten, en toen stond het huilen me nader dan het lachen. Cilinder 2 t/m 3 een compressie van 9,25 t/m 10 bar, cilinder 1 een compressie van 1 bar. (vloek vloek) *#$$$$*.

We hebben vervolgens in cilinder 1 een klein beetje olie gegoten (dopje v/d oliekan). Toen steeg de compressie met 1 bar. Vervolgens wat meer olie erin (4x zoveel ong.) en toen steeg ie naar 4,5 bar. Na een half uur werd dit weer 3,5 bar. Wat kunnen we hieruit concluderen?

Naar mijn idee (en ik ben maar een leek) kan het nu de koppaking zijn, een klep icm de koppaking, of alleen een lekke/ uitgestelde/ verbrande klep of de zuigerveren. De auto rijdt op lpg.

Wie o wie kan me hiermee helpen? Ik baal, ik baal...

groet,

Stevves.
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Tue Feb 21, 2006 9:58 am

Er is duidelijk geknoeid met je 6. Echt *censuur* is dat.
Mij lijkt 1 van de kleppen de oorzaak. Dat is ook wat je kan verwachten met LPG. Mijn 6 gebruikt ook olie, ongeveer 1 ltr per 5000 km, soms ziet hier de straat blauw, daarom vul ik em tot max halverwege de peilstok.
Bij mij lekken de klepseals.

Hoe dan ook, of het nu je kleppen zijn of je koppakking, dan moet de kop er toch af. Mij lijkt het verstandigst om beide aan te pakken.
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Tue Feb 21, 2006 6:51 pm

soortgelijk verhaal heeftie van mij gehad via de PM :D
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

Post Reply