stationair draaien alleen als ie ijs en ijs koud is

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
crapha
stationair draaien alleen als ie ijs en ijs koud is

Post by crapha » Fri Mar 03, 2006 12:00 pm

Iemand een idee;

Zodra de auto warm wordt, draait de motor niet meer stationair en valt uit. De

kasperhettinga
Racer
Posts:366
Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Almere

Post by kasperhettinga » Fri Mar 03, 2006 3:33 pm

Hoeveel toeren draait de motor koud, stationair?

Koud zorgt een stukje temperatuurgevoelige wax ervoor dat het stationair toerental wat verhoogt wordt. Als er warme koelvloeistof langs begint te stromen sluit dit pad voor de lucht zich af, en moet de stappenmotor zelf het toerental regelen. Grote kans dat in dit laatste onderdeel jouw probleem zit...
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Fri Mar 03, 2006 11:36 pm

wat voorn motor lig erin
?? carb of injectie???
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Sat Mar 04, 2006 12:51 am

precies wat voor mazda heb je model GD ,GV of GE?
carb is een andere verhaal en inspuiting ok weer
dus we moeten echt weten wat voor een motor heb je
trouwens van harte welkom op het forum en
laat wat pics zien van je auto
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

crapha

Post by crapha » Sat Mar 04, 2006 9:01 am

Bedankt alvast voor julie reacties!
MAZDA 626 1.8i GE, injectie dus BJ 1992.
Koud stationair draait ie keurig op 900 toeren
als ie warm is valt ie uit of als je het toerental rustig laat zakken sputtert ie op 120 toeren en valt dan na enkele momenten uit.
Kreeg een indicatie van een buurman dat het electronisch van aard zou zijn.. Ik ga maandag naar een garage waar ze 'm doormeten.
Hou jullie op te hoogte.

:lol:

kasperhettinga
Racer
Posts:366
Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Almere

Post by kasperhettinga » Sat Mar 04, 2006 9:59 am

900 toeren is voor deze motor echt wat aan de lage kant hoor als het koud is. Normaal zou dit tussen de 1250 en 1500 moeten liggen volgens mij...dus ik denk dat je probleem erin zit dat bij gasklep dicht de motor te weinig lucht krijgt. Koud is dat dan geen probleem (door de aut. choke), maar warm "stikt" de motor door te weinig lucht...
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Sat Mar 04, 2006 7:47 pm

automatische choke zit er helemaal niet op!

je moet de stelschroef op je gasklep huis een paar slagen eruit draaien! je basis afstelling is niet goed! oftewel je stationair regelmotortje zit buiten zijn bereik
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

Post Reply