Iemand een idee;
Zodra de auto warm wordt, draait de motor niet meer stationair en valt uit. De
stationair draaien alleen als ie ijs en ijs koud is
-
- Racer
- Posts:366
- Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Almere
Hoeveel toeren draait de motor koud, stationair?
Koud zorgt een stukje temperatuurgevoelige wax ervoor dat het stationair toerental wat verhoogt wordt. Als er warme koelvloeistof langs begint te stromen sluit dit pad voor de lucht zich af, en moet de stappenmotor zelf het toerental regelen. Grote kans dat in dit laatste onderdeel jouw probleem zit...
Koud zorgt een stukje temperatuurgevoelige wax ervoor dat het stationair toerental wat verhoogt wordt. Als er warme koelvloeistof langs begint te stromen sluit dit pad voor de lucht zich af, en moet de stappenmotor zelf het toerental regelen. Grote kans dat in dit laatste onderdeel jouw probleem zit...
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
Bedankt alvast voor julie reacties!
MAZDA 626 1.8i GE, injectie dus BJ 1992.
Koud stationair draait ie keurig op 900 toeren
als ie warm is valt ie uit of als je het toerental rustig laat zakken sputtert ie op 120 toeren en valt dan na enkele momenten uit.
Kreeg een indicatie van een buurman dat het electronisch van aard zou zijn.. Ik ga maandag naar een garage waar ze 'm doormeten.
Hou jullie op te hoogte.
MAZDA 626 1.8i GE, injectie dus BJ 1992.
Koud stationair draait ie keurig op 900 toeren
als ie warm is valt ie uit of als je het toerental rustig laat zakken sputtert ie op 120 toeren en valt dan na enkele momenten uit.
Kreeg een indicatie van een buurman dat het electronisch van aard zou zijn.. Ik ga maandag naar een garage waar ze 'm doormeten.
Hou jullie op te hoogte.
-
- Racer
- Posts:366
- Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Almere
900 toeren is voor deze motor echt wat aan de lage kant hoor als het koud is. Normaal zou dit tussen de 1250 en 1500 moeten liggen volgens mij...dus ik denk dat je probleem erin zit dat bij gasklep dicht de motor te weinig lucht krijgt. Koud is dat dan geen probleem (door de aut. choke), maar warm "stikt" de motor door te weinig lucht...
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact: