Motor houd er telkens na ongeveer 2KM mee op

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
XoReP
Motor houd er telkens na ongeveer 2KM mee op

Post by XoReP » Sun Mar 05, 2006 1:10 pm

Ik weet niet of dit de goede plaats ik maar ik heb een Mazda 626 uit eind '94 na het vernieuwen van de distrubutie riem reed de auto steeds 2km goed en kwam daarna stotend en bonkend tot stilstand. Na een tijdje start hij weer gewoon en heb je weer hetzelfde gezeik.

Wat zou het kunnen zijn :?

BTW Ik kreeg trouwens foutcode 8 en 3

XoReP

Post by XoReP » Sun Mar 05, 2006 6:54 pm

Is er toevallig geen lijstje waar al de foutcode's opstaan want het lijkt wel alsof er net 73 en 83 is bijgekomen :(

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Mon Mar 06, 2006 12:24 am

helaas nog niets van foutcode meldingen op
mazdaGE gebiedt modul dus wat jij hebt in
iedergeval van harte welkom kerel.
is er niet misschien een tandje versprongen
met de riem monteren enne anderes check ff
luchtmassameter.
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

XoReP

Post by XoReP » Mon Mar 06, 2006 12:46 am

roy moti wrote:helaas nog niets van foutcode meldingen op
mazdaGE gebiedt modul dus wat jij hebt in
iedergeval van harte welkom kerel.
is er niet misschien een tandje versprongen
met de riem monteren enne anderes check ff
luchtmassameter.
THNX :D

De snaar is geen tandje versprongen in ieder geval. Dit was ook het eerste waar we aan hebben gedacht.

Ikzelf dacht aan een choke die erop blijft staan maar zit er wel een choke op eigenlijk?

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Mon Mar 06, 2006 1:25 am

choke is elektrisch,ik zou dan is gaan kijken
naar benzine toevoer luchtmassameter enne
heb je niet ergens een luchtslang vergeten
ivm valselucht misschien,slang van
carterventilatie misschien?
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

User avatar
Reley
Mazda 626 Lord
Posts:1084
Joined:Fri Dec 10, 2004 3:21 pm
Type 626:6 GG 02-07 (hatchback of sedan)
Location:Breda
Contact:

Post by Reley » Mon Mar 06, 2006 9:22 am

Ik zet vanavond even een lijstje met foutcodes online.
dan kan je ff kijken
Indien je het eerder wil hebben, moet je maar ff pm'en :)

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Mon Mar 06, 2006 10:35 am

Ik ga er even vanuit dat het om een 4cil benzine gaat.

73 en 83 zijn onbekend.
3= Geen inspuitventielsignaal krukashoeksensor (G-signaal)
8 = luchtmassameter / luchthoeveelheidssensor

Image
Image
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Mon Mar 06, 2006 1:22 pm

oke thanx man voor het overzicht van foutcodes.
misschien stome vraag maar kun je dat zien die foutcodes
of moet de auto op een testkast zijn aangesloten
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Tue Mar 07, 2006 5:05 pm

is het probleem al verholpen xorep
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

XoReP

Post by XoReP » Wed Mar 08, 2006 1:18 am

Helaas nog niet. We zijn vandaag weer bezig geweest. Hebben te onsteking ff op tijd gezet ( 10graden ) maar heeft nu beetje rauw geluid uit het blok en af en toe kleine plofjes bij de uitlaat.

De codes hadden we trouwens uitgelezen met een LEDje maar het kan zijn dat het niet helemaal klopt dus die foutcodes laat ik maar ff erbuiten denk ik.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Wed Mar 08, 2006 7:40 am

moest je ontsteking erg ver verdraaid worden om die voorontsteking goed te krijgen?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

XoReP

Post by XoReP » Tue May 30, 2006 11:10 pm

Nou tijdjes niets laten horen :oops:

Maar het is dus opgelost. Wat we hebben gedaan is de rotor en verdeelkap vernieuwd. Nieuwe bougies en nieuwe bougiedoppen. 1 bougiedop was iig een medeoorzaak van het alles want die was dus gewoon gebarsten (en vonk sloeg dus door).

Hij is weer perect rijdende alleen hebben we weer een nieuw probleem... :cry: De remmen blijven hangen nadat we nieuwe schijven en remblokken hadden gemonteerd. We hebben al nieuwe remklauwen op de sloop gehaald maar probleem is er nog steeds (soms doet hij het wel soms niet).

kasperhettinga
Racer
Posts:366
Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Almere

Post by kasperhettinga » Wed May 31, 2006 10:21 am

Is het voor- of achterremmen, schijven of trommels?

Niet originele remblokken kunnen soms slecht passen in de remblokhouder, waardoor ze blijven hangen (eigen ervaring)...
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Wed May 31, 2006 11:59 am

Niet originele remblokken kunnen soms slecht passen in de remblokhouder, waardoor ze blijven hangen (eigen ervaring)...
Dit kan ik bevestigen, ik heb bij 3 auto's al de remschijven moeten vervangen omdat er imitatie remblokken waren gebruikt :mecker:
Wat bespaar je dan?
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

kasperhettinga
Racer
Posts:366
Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Almere

Post by kasperhettinga » Wed May 31, 2006 12:01 pm

Op zich kán het wel, imitatieblokken, maar dan moet je even de hoekjes opschuren en invetten....

Maar inderdaad, ik zet er tegenwoordig gewoon weer originele remblokken op (imitatieblokken waren "erfenis" van vorige eigenaar)...
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi

Post Reply