Onderhoud

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Sun Apr 30, 2006 7:56 pm


Geplaatst: Vr Apr 28, 2006 8:59 pm Onderwerp:
wat moet ik mij voorstellen bij verkeerd afslijten ??

slim6671
Verkeerd afslijten:
Dat de binnenste en buitenste blok niet even dik zijn (±4 mm verschil)
En dat deze schuin is afgesleten. Dus dat het blok aan de linkse kant (van het zelfde blok) dikker dan wel dunner dan de rechtse is.
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Mon May 01, 2006 7:52 am

dat ongelijk (dus niet het schuine) zou ik eerder zoeken in het zijwaartse schuif/stelmechanisme van de klauwen: dat blijft dan hangen, waardoor een kant altijd sleept.

bedoel je met linke en rechtse kant zeg maar aan de kleine/grote diameter van de schijf?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Mon May 01, 2006 9:24 am

dat ongelijk (dus niet het schuine) zou ik eerder zoeken in het zijwaartse schuif/stelmechanisme van de klauwen: dat blijft dan hangen, waardoor een kant altijd sleept.
Doordat je dus imitatie hebt, passen deze niet goed in de klauwen, waardoor deze blijven hangen. Vandaar het dikte verschil.
bedoel je met linke en rechtse kant zeg maar aan de kleine/grote diameter van de schijf?
Nee, ik bedoel het volgende.
Je hebt 1 losse remblok. Je kijkt er dwars op, zodat je de remvoering kunt zien.
Dan is de dikte aan de linkerkant anders dan aan de rechter.

--------------------------------------- --> Staalplaat
---------------------------------------
..|_____________________| --> remvoering
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Mon May 01, 2006 9:31 am

Barry Smits wrote:Doordat je dus imitatie hebt, passen deze niet goed in de klauwen, waardoor deze blijven hangen. Vandaar het dikte verschil
IMHO: fout bij de montage: de steunplaat testen of hij goed door de klauw loopt ->nee, snijranden afbramen met een klein vijltje ofzo
Je klauwen zijn ook niet nieuw meer, dus ook die ff opschuren dat de roest eraf is, en dan in koper of mlybdeenvet zetten doet ook wonderen.

schuin: compound idd anders dan origineel bedacht/berekend, maar was dat èrg schuin?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Mon May 01, 2006 1:35 pm

Als het goed is hoef je de blokken niet af te vijlen, dat is dus alleen bij imitatie dat dat moet.
schuin: compound idd anders dan origineel bedacht/berekend, maar was dat èrg schuin?
2 tot 3 mm verschil noem ik veel.
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

Post Reply