Vaag probleem met de 626

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Thu Mar 16, 2006 7:55 pm

linkervoorwielen
Ik weet niet hoeveel linkervoorwielen jij hebt, maar ik maar 1 :-D :flippa:

Maar even zonder dollen. Lijkt me 2 mogelijke oorzaken. Of je rem loopt aan, of je wiellager is op.
Hoor je met het rijden een zoem geluid?
Als eerste kun je het beste je remmen controleren, heb je originele remblokken of imitatie? Zitten de remblokken goed los in je klauwen?
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Thu Mar 16, 2006 8:50 pm

Het laatste kan idd.
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Thu Mar 16, 2006 8:52 pm

PaulK626modifyer wrote:
remblok zal ik ook ff controleren als alles afgekoeld is, heb volgens mij iets meer remstof op mijn rechtervoorwiel dus misschien door trilling door versleten wiellager dat mijnblok ook iets aanloopt. Of kan deze combinatie niet?
ja dan heel goed de oorzaak zijn, maar ik vraag me af of je dat wiellager dan ook niet voelt of hoort bij bochten linksaf?
trilling kan ook een "los" remblok zijn, dat in zijn geleiding aan de wandel gaat en soms wel, soms niet pakt

wiellager testen?: opkrikken en los ronddraaien en luisteren of ie "gromt", en kijken of ie dwarse speling heeft..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Thu Mar 16, 2006 11:35 pm

wat goed werkt als jeje bak opgekrikt heb ipv luisteren naar je wiellager ( hoor je vaak slecht door asanlopende remblokken op de schijf ed) is met 1 hand je wiel rond draaien en je andere hand de onder ste veerwinding van je veerpootje vast pakke. trillingen van een kapot wiellager laten de veer mee resoneren!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Fri Mar 17, 2006 2:50 pm

ik heb toch een flauw vermoede dat je
remklauw af en toe blijft hangen ik heb precies
de zelfde klacht gehad, bij mij hebben ze
toen de remklauw uit elkaar gehaald en schoongemaakt
en heb er nadien geen last meer van gehad
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Fri Mar 17, 2006 5:36 pm

draagt arm ko0st je 66,16 euro bij winparts
en remklauw ken je verhelpen met een revisie
setje voor 38,80 dus lijkt mij niet duur
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

Post Reply