Kapotte koppling

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
forte
Kapotte koppling

Post by forte » Mon Apr 17, 2006 8:19 pm

Ik stond gisteren met een kapotte koppeling in Antwerpen en moest nog naar Tilburg.(90km).Het schakelen tydens het rijden gaat gelukkig vrij goed, maar wanneer er gestopt moet worden, tja , dan maar motor afzetten, hup in de eerste versnelling en starten maar tot ie rydt en dan doorschakelen. De startmotor heeft het zwaar te verduren gehad.

Nu de vraag: Aangezien het koppelingspedaal bleef hangen zal een van de twee kopelingcillinders wel kapot zijn.
Als ik de juiste (defecte) gevonden heb moet deze dan in zijn geheel vervangen worden (advies bij remcillinders) of zijn deze te reviseren?

Bedankt alvast voor jullie medewerking!

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Mon Apr 17, 2006 9:37 pm

zal vast wel te reviseren zijn maar een nieuwe kost geloofik tusse de 20 en de 30 eu!! daar kan je tog niet lang voor staan te pielen!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
coppe218
Mazda 626 Lord
Posts:1223
Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Venray

Post by coppe218 » Tue Apr 18, 2006 7:14 am

Klopt zeker als het de cilinder op de bak is die kost maar een 25 euro. Daar moet je echt niet voor zitten pielen met het reviseren van de oude.

Guido
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987

Post Reply