inhouden stotteren

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
jp@mazda
inhouden stotteren

Post by jp@mazda » Fri Apr 21, 2006 10:44 pm

hallo, ik heb een vervelend probleem, mijn auto GE 1.8, doet nogal raar.

als ik met veel gas optrekt gaat hij beginnen te stoteren/inhouden.
vroeger kon ik gerust de auto rijdend houden op 2000 toeren in zijn 3, nu begint hij gelijk te inhouden.. tis gewoon heel erg irritant, ik kan onder de 2.5k rpm niet in een te hoog versnelling zitten... ook het gas moet ik heeel gelijkmatig doseren. zodra ik het pedaal iets te diep indrukt gaat hij stotteren.

wie kan mij een gode tip geven, of iig in de goede richting wijzen.


ps is er iemand die in de buurt van almere misschien mijn achterrem wilt reviseren tegen een vergoeding.

kasperhettinga
Racer
Posts:366
Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Almere

Post by kasperhettinga » Sat Apr 22, 2006 8:32 am

Hoe zijn je bougies eraan toe? En zijn het NGK/Denso bougies? En zijn je bougiekabels nog goed? Dat zijn de eerste dingen waar ik aan denk...

Wat ook kan zijn is dat je luchtmassameter niet de juiste waardes aangeeft. Als het niet in bougies/kabels zit, kan ik de juiste waardes wel voor je opzoeken die je moet meten...
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi

jp@mazda

Post by jp@mazda » Sat Apr 22, 2006 9:02 pm

heb net nieuwe kabels en bougies, maar heb nog niet gekeken of misschien 1 bougie het minder doet ofzo.... kzal ff kijken naar de bougies.

kasperhettinga
Racer
Posts:366
Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Almere

Post by kasperhettinga » Sun Apr 23, 2006 8:04 am

Wat voor merk bougies & kabels heb je trouwens?
Ik rijdt op LPG, wat wat sneller problemen geeft met ontsteking, maar mij is aangeraden enkel de originele mazda-bougie-kabels te gebruiken...samen met NGK bougies.
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Sun Apr 23, 2006 10:37 am

heb je rotor en verdelerkap al gecheckt
of heb je deze al vervangen zoja dan
zou ik ook denken aan de luchtmassameter
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Sun Apr 23, 2006 12:05 pm

klinkt mij meer als een probleem met de vervroeging.
alleen weetik niet precies hoe die werkt bij de ge. altie op vacuum werkt blaas dan ff die slangetjes door en tsjek ff of de membraampjes in dat potje heel zijn ( aan slangetje zuige)
maak ook ff je gasklep huis schoon.
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

jp@mazda

Post by jp@mazda » Sun Apr 23, 2006 1:23 pm

bougies zijn van ngk, en kabels niparts ofzo, volgens mij gewoon ori mazda onderdelen.


bak help me ff uit, wat hoe en waar ik moet kijken schoonmaken...

gasklephuis lijkt me nog wel te vinden denk ik, maar de rest :?

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Sun Apr 23, 2006 9:37 pm

nogmaals.. ik ben niet zoon ge man. de gd'shebben onder de verdeler kap het ontstekings unitje zitten . daarop zit een potje van ongeveer 4 of 5 cm doorsnee en zoon 2 a 3 cm dik. daarop zit bij de 2.0 carb 1 vacuum slang en bij de 2.2i 2 vacuum slangen die naar het gasklephuis gaan. in het gasklep huis zitten kanaaltjes die tijdens het gasgeven onderdruk wel of niet toelaten naar die slangen. als nou het gasklep huis smrig is (carter ventilatie) gaan die gaatjes wellis dicht zitte en dat verkloot je vervroeging.
wat je dus moet doen is ff die slangetjes door blazen. (dwz van de ontstking aftrekken en richting spruitstuk erin blazen met een lucht pistooltje. dan die je ze er weer op en dan zuig je eraan. in dat potje zit een membraam wat kan scheuren. als dit zo is merk je dat dus doordat je er lucht doorheen kan zuigen.

maar nogmaals of het bij de GE ook zo is weetik niet. post anders f een pic van je ontsteking
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

kasperhettinga
Racer
Posts:366
Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Almere

Post by kasperhettinga » Mon Apr 24, 2006 6:58 am

Volgens mij heeft de GE geen vacuumvervroeging...

Wel is het een goed idee de verdeelkap en rotor te controleren voor beschadigingen/vervuilingen. Vooral de tip van de rotor wil nog wel eens wat corrosie vertonen...
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi

Post Reply