inhouden stotteren
hallo, ik heb een vervelend probleem, mijn auto GE 1.8, doet nogal raar.
als ik met veel gas optrekt gaat hij beginnen te stoteren/inhouden.
vroeger kon ik gerust de auto rijdend houden op 2000 toeren in zijn 3, nu begint hij gelijk te inhouden.. tis gewoon heel erg irritant, ik kan onder de 2.5k rpm niet in een te hoog versnelling zitten... ook het gas moet ik heeel gelijkmatig doseren. zodra ik het pedaal iets te diep indrukt gaat hij stotteren.
wie kan mij een gode tip geven, of iig in de goede richting wijzen.
ps is er iemand die in de buurt van almere misschien mijn achterrem wilt reviseren tegen een vergoeding.
als ik met veel gas optrekt gaat hij beginnen te stoteren/inhouden.
vroeger kon ik gerust de auto rijdend houden op 2000 toeren in zijn 3, nu begint hij gelijk te inhouden.. tis gewoon heel erg irritant, ik kan onder de 2.5k rpm niet in een te hoog versnelling zitten... ook het gas moet ik heeel gelijkmatig doseren. zodra ik het pedaal iets te diep indrukt gaat hij stotteren.
wie kan mij een gode tip geven, of iig in de goede richting wijzen.
ps is er iemand die in de buurt van almere misschien mijn achterrem wilt reviseren tegen een vergoeding.
-
- Racer
- Posts:366
- Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Almere
Hoe zijn je bougies eraan toe? En zijn het NGK/Denso bougies? En zijn je bougiekabels nog goed? Dat zijn de eerste dingen waar ik aan denk...
Wat ook kan zijn is dat je luchtmassameter niet de juiste waardes aangeeft. Als het niet in bougies/kabels zit, kan ik de juiste waardes wel voor je opzoeken die je moet meten...
Wat ook kan zijn is dat je luchtmassameter niet de juiste waardes aangeeft. Als het niet in bougies/kabels zit, kan ik de juiste waardes wel voor je opzoeken die je moet meten...
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi
-
- Racer
- Posts:366
- Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Almere
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
klinkt mij meer als een probleem met de vervroeging.
alleen weetik niet precies hoe die werkt bij de ge. altie op vacuum werkt blaas dan ff die slangetjes door en tsjek ff of de membraampjes in dat potje heel zijn ( aan slangetje zuige)
maak ook ff je gasklep huis schoon.
alleen weetik niet precies hoe die werkt bij de ge. altie op vacuum werkt blaas dan ff die slangetjes door en tsjek ff of de membraampjes in dat potje heel zijn ( aan slangetje zuige)
maak ook ff je gasklep huis schoon.
mat zwart roeleerd de pan uit!
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
nogmaals.. ik ben niet zoon ge man. de gd'shebben onder de verdeler kap het ontstekings unitje zitten . daarop zit een potje van ongeveer 4 of 5 cm doorsnee en zoon 2 a 3 cm dik. daarop zit bij de 2.0 carb 1 vacuum slang en bij de 2.2i 2 vacuum slangen die naar het gasklephuis gaan. in het gasklep huis zitten kanaaltjes die tijdens het gasgeven onderdruk wel of niet toelaten naar die slangen. als nou het gasklep huis smrig is (carter ventilatie) gaan die gaatjes wellis dicht zitte en dat verkloot je vervroeging.
wat je dus moet doen is ff die slangetjes door blazen. (dwz van de ontstking aftrekken en richting spruitstuk erin blazen met een lucht pistooltje. dan die je ze er weer op en dan zuig je eraan. in dat potje zit een membraam wat kan scheuren. als dit zo is merk je dat dus doordat je er lucht doorheen kan zuigen.
maar nogmaals of het bij de GE ook zo is weetik niet. post anders f een pic van je ontsteking
wat je dus moet doen is ff die slangetjes door blazen. (dwz van de ontstking aftrekken en richting spruitstuk erin blazen met een lucht pistooltje. dan die je ze er weer op en dan zuig je eraan. in dat potje zit een membraam wat kan scheuren. als dit zo is merk je dat dus doordat je er lucht doorheen kan zuigen.
maar nogmaals of het bij de GE ook zo is weetik niet. post anders f een pic van je ontsteking
mat zwart roeleerd de pan uit!
-
- Racer
- Posts:366
- Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Almere