aan de kook geweest

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
william
aan de kook geweest

Post by william » Tue May 02, 2006 11:52 am

he jongens.
ik heb er een probleempje bij hij is aan de kook geweest eerst zag het er goed uit maar nu lekt hij toch koelvloeistof aan de kant waar de nog steeds niet vernieuwde distributieriem zit :lol: het lijkt mij dat het bij de onderste grote poelie vandaan komt kan dat.ik heb daar de beschermkap vanaf gehaald maar kan het nog niet helemaal goed zien.wat zit daar aan die kant wat kan lekken wet jij dat.
er zit geen koelvloeistof bij de olie en verder is alles ok op dat kleine bakkeliete stukkie na dan maar die lekt niet meer.
help william :buig: :cry:

User avatar
coppe218
Mazda 626 Lord
Posts:1223
Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Venray

Post by coppe218 » Tue May 02, 2006 12:07 pm

Dat zou de waterpomp kunnen zijn. Heb je misschien foto's om het te verduidelijken

Guido
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Tue May 02, 2006 7:35 pm

Vrijwel zeker de waterpomp.
Aan de onderzijde van de waterpomp zitten 2 gaten. Hierin loopt de as naar het aandrijfwiel.
Als ie uit deze gaatjes lekt, is je waterpomp overleden.
Kost €105,- (imitatie).
Als je zelf een beetje handig bent, kun je em zelf vervangen. (zelfs zonder de distributie-riem te verwijderen)
Zie ook
http://626forum.de/viewtopic.php?t=2008

Indien je wat meer foto's wilt, graag even laten weten, dan zet ik ze weer online.

Image
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

User avatar
Mazda driver
Junior Racer
Posts:221
Joined:Tue Nov 15, 2005 10:53 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:nieuwegein

Post by Mazda driver » Tue May 02, 2006 9:23 pm

als het op je riem heeft gelekt kan je deze ook beter vervangen

werd mijn ook aangeraden toen mijn water pomp van de 323fv6

lek was

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Wed May 03, 2006 11:49 am

Ik verwacht niet dat het op de distributie-riem heeft gelekt. De aandrijving van de waterpomp zit nl buiten de d-riem kappen (wordt aangedreven door de multiriem). De enigste manier waarop het op je d-riem kan lekken, is wanneer de pakking van de waterpomp (die op het blok zit) lekt.
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Wed May 03, 2006 5:40 pm

Barry Smits wrote:Ik verwacht niet dat het op de distributie-riem heeft gelekt. De aandrijving van de waterpomp zit nl buiten de d-riem kappen (wordt aangedreven door de multiriem). De enigste manier waarop het op je d-riem kan lekken, is wanneer de pakking van de waterpomp (die op het blok zit) lekt.
zou ik niet zomaar vanuitgaan: sommige waterpompen hebben een lek-controlegaatje.. pas als je weet dat die niet in de d- kap staat te pissen zit je goed, maar als het water in de kappen staat zou ik idd ook die riem doen..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

william

kook

Post by william » Fri May 05, 2006 2:33 pm

ha jongens bedankt voor de reacties.
het wordt groot onderhoud.km stand is nu 196000 dus distrib riem wordt ook vervangen samen met de spanrol ,de waterpomp ook dan gaan we door met de thermostaat en de riem voor de stuurbekrachtiging.de multiriem had ik 5000 km terug al vervangen.
groeten william

Post Reply