please help

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
william
please help

Post by william » Tue May 09, 2006 4:47 pm

hallo jongens

het is weer zover problemen met de xerxes ik reedt op de snelweg en plots stopte hij ermee ik dacht benzine dus benzine erin maar nee hoor dat was het niet .
daarna gekeken of de distributie nog heel was en daar is ook niks mee .
en nu tot de conclusie dat hij niet meer vonkt. de ontsteking is net een jaar oud dus denk niet dat adt het is .
weet iemand misschien wat het kan zijn .
:cry: :cry: :cry:
william

AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 » Tue May 09, 2006 5:50 pm

bougies of bougiekabels ofzo?

william

..

Post by william » Tue May 09, 2006 6:07 pm

.lijkt me sterk nieuwe bougies en de kabels zijn net een jaar

william

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Tue May 09, 2006 6:45 pm

bobine kapot denkik!

met bougies en kabels zou wel toevallig zijn als alle 4 in 1 keer kapot ginge!! dus tis de bobine waarschijnlijk of de toerental sensor
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

william

...

Post by william » Tue May 09, 2006 8:57 pm

het is een xerxes dus 6 cyl 2.5 24v .ik heb hem door laten meten het is de sensor bij de krukaspoelie die moet als je hem doormeet 580 ohm doorgeven en hij deedt helemaal niks nada noppes. morgen ben ik in luxemburg dus geen tijd maar mijn broertje haalt effe een nieuwe bij de mazda dan kan ik die er donderdag opzetten.
en dan maar hopen dat het weer goed is.
greetz william

User avatar
Edwin MX6
Ervaren Racer
Posts:519
Joined:Wed Dec 14, 2005 10:03 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Crownsmountain
Contact:

Post by Edwin MX6 » Wed May 10, 2006 6:27 am

Ik denk dat je ontsteking naar de knoppe is. Dit gebeurt wel eens vaker bij de v6 van het type wat wij hebben.

Een oplossing hiervoor is het plaatsen van een externe HEI-coil. Voor meer info hierover zou ik eens kijken op http://www.mx6.nl en dan bij de topic van techniek daar staat een sticky over dit onderdeel.

In ieder geval suc6.
Former owner of a MX6 v6 (now Herwins)
Saab 9-3 2.0 Turbo (205 pk)

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Wed May 10, 2006 8:36 am

als zijn krukas sensor dood is zou ik die eerst vervangen!!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

william

..

Post by william » Thu May 11, 2006 11:02 am

heeft er iemand misschien nog een krukassensor liggen voor weinig.
gr william

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Thu May 11, 2006 11:46 am

heeft er iemand misschien nog een krukassensor liggen voor weinig.
gr william
Die kans acht ik klein.
Gewoon bestellen bij de dealer.
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

william

heb een bougie kabel nodig nu

Post by william » Sun May 14, 2006 12:31 pm

bij de dealer geweest en de sensorkabel was nog niet binnen maar hij verzekerde mij dat die niet kapot was.
want die dingen gaan nooit kapot het moest de ontsteking zijn.
ik naar huis 1 jaar geleden had ik die vervangen dacht die kan toch niet kapot zijn maar de oude had ik nog en die erop gezet starten lopen nou perfecty dacht ik effe bij staarman en gereviseerde halen 270 euri maar wel 2 jr garantie ik dat ding er vanmorgen op gezet en je raad het al doet niks vonkt nu wel ik weet het nu niet meer en ga hem een schop geven denk ik.
william

Post Reply