Zekering klok/sigarettenaansteker

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
kasperhettinga
Racer
Posts:366
Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Almere
Zekering klok/sigarettenaansteker

Post by kasperhettinga » Sun May 14, 2006 11:48 am

Toen ik mijn telefoon voor de eerste keer wilde opladen met de autolader via sigarettenaansteker-aansluiting ging er iets fout. Lampje op de autolader ging niet branden en klokje in middenconsole ging uit. Dus ws. kortsluiting in autolader (voelde warm aan). Ik heb toen alle zekeringen bekeken (multimeter doet het niet, denk de batterij op, dus gewoon visueel) maar kon geen defecte zekering zien. Toen in boekje gekeken, en daar werd ik ook niet wijs van: dus mijn vraag: wie weet welke zekering het is? Ik heb lang niet alle zekeringen op voorraad dus één-voor-één testen schiet ook niet op....
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi

kasperhettinga
Racer
Posts:366
Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Almere

Post by kasperhettinga » Sun May 14, 2006 12:13 pm

Probleem opgelost. Blijkt de radiozekering te zijn. Die verdacht ik al als eerste, maar omdat de radio niet uitviel was ik even in de war: radio blijkt aparte voeding met zwevende zekering te hebben!

Ik heb nu alleen de pech dat de zekeringen die ik nog had liggen breder zijn dan die in de mazda gaan. En pompstation en praxis hier in de buurt hadden ook enkel de bredere zekeringen. Dus morgen maar even verder zoeken :mecker:
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi

Post Reply