Contactslotverlichting

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
Snowman
Contactslotverlichting

Post by Snowman » Thu Jun 08, 2006 8:46 pm

Sinds gisteren werkt het lampje van de contactsloteverlichting plotseling niet meer. Op zich niet echt een ramp, want uiteraard niet noodzakelijk, maar ik heb graag dat alles het doet en bovendien kan ik het niet uitstaan dat ik niet weet waarom. Bovendien heb ik hem pas een week of drie, en probeer net alles weer werkend te krijgen.

Het lampje zelf is niet kapot, dat heb ik getest. Het vreemde vind ik, dat als ik de twee draden doormeet, dat op beide draden spanning staat. Ik heb verder geen idee waar het lampje door aangestuurd wordt, ik heb het (nog) niet kunnen achterhalen. Het lampje brandt immers als je instapt totdat je de motor start geloof ik. Ik vermoed dat er kortsluiting o.i.d. in de aansturing is, want hoe kunnen anders beide draden spanning leveren?

Heeft iemand tips? Ik heb zelf geen bedradingschema of iets waar ik uit op kan maken waar de draden heen gaan.

Alvast bedankt voor de hulp!

Snowman

Post by Snowman » Thu Jun 08, 2006 9:55 pm

Ja, ik heb beide draden t.o.v. een massapunt gemeten. Maar ook als ik de lamp uit de fitting haal, en puur op beide draden meet, staat op beide draden 12V.

User avatar
karate
Junior Racer
Posts:178
Joined:Sat May 27, 2006 1:39 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Boskoop

Post by karate » Sat Jun 10, 2006 12:18 am

Gaat dit lampje niet branden zodra de hendel van de bestuurders deur omhoog getrokken wordt?
(misschien deze contactjes of draden niet oke?)

Suc6.
owner C3 1.4 HDI Difference. (Zwart)
owner 626 GLX 2.5i 24v Xerxes Aut. (Rood / Zilver)
Former owner RX-7 FC. (Wit)
Former owner 626 GLX 1.8i 16v Sedan (Rood)

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Mon Jul 10, 2006 8:33 pm

Ik heb vandaag de klepjes in het slot verwisselt (linkse deur met rechtse deur)
Aan de bestuurderskant was dit plastic klepje afgebroken, dus kon de sleutel niet meer in het slot krijgen.
Heb nu het hele klepje van de bijrijderskant naar de bestuurderskant gezet.
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

Post Reply