hij doet helemaal niets meer

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
User avatar
jaap18
Racer
Posts:434
Joined:Sun Jan 15, 2006 1:20 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Overloon
Contact:

Post by jaap18 » Mon Jun 26, 2006 9:12 pm

ik weet wel dat die startonderbrekingen na een aantal jaar kapot gaan, maar of je cv daar ook last van heeft? ik zou ff een andere accu proberen (wel eve n een raam of deur open zetten, soms gaan alle deuren op slot als je weer spanning hebt)
>>>MX-6 2.2i-12V TURBO automaat '91<<<
626 COUPE 2.0-12V GLX K6 '89
626 COUPE 2.0i-16V GT (overleden)

The Bull
Mazda 626 Lord
Posts:2219
Joined:Wed Mar 26, 2003 11:32 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Geleen

Post by The Bull » Mon Jun 26, 2006 9:47 pm

lijkt mij duidelijk de accu... kijk eerst je hoofdzekering even na en probeer dan een andere accu of start hem over op een andere auto...


GRZ JORDY
(former)MAZDA MX6 GT 2.2i 12V Turbo Intercooled

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Mon Jun 26, 2006 10:41 pm

mischien ff de spanning meten??? iedere autohobbyist moet gewoon een multi meter hebben!
meet ff spanning op je accu. heeftie een volt of 12 meet hem dan tijdens een start poging. kan goed zijn dattie dan helemaal inmekaar donderd. en dna is het de accu. het rare is wel dta je accu meestal langzaam aan kapot gaat en dat je merkt dat je start toerental steedsd lager wordt. beetje auito kenner merkt dat wel. vandaar dat ik gok dat je start onderbreker kapot is. das de rede dattik ook zoon tering hekel aan alarmen en startonderbrekers heb!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Mon Jun 26, 2006 11:26 pm

zou ook eerst de accu ff checken kerel
wel balen om te horen dat je de laatste
tijd pech hebt man is het niet met de auto
dan wel met 1 of andere idioot die je een
pak rammel verkoopt.hoop dat je klacht
snel is opgelost man.
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Tue Jun 27, 2006 12:02 pm

Check even of je radio het nog doet, indien niet, dan is het je accu die leeg of kapot is.
Vervang de accu (als je er 1 hebt staan of anders even met startkabels) en laat de motor draaien, indien je het laadstroom lampje ziet, dan is je dynamo overleden. (Check wel eerst of dit lampje het doet)
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

User avatar
tieske turbo
Ervaren Racer
Posts:707
Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Hellmond
Contact:

Post by tieske turbo » Tue Jun 27, 2006 9:50 pm

als er compleet helemaal niks gebeurt zou ik en andere accu proberen... bij mij laatst ook niks meer (ding was een paar maanden oud), bleek een kortgesloten cel te zijn, had ook al aan de dynamo gedacht maar gewoon nieuwe erin en lopen....
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee

ex '90 626 coupé mattemaz

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Wed Jun 28, 2006 8:31 am

startonderbreker kapot!!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Willy
Mazda 626 Lord
Posts:3609
Joined:Thu Apr 24, 2003 5:24 pm
Type 626:Geen
Location:De Meern

Post by Willy » Wed Jun 28, 2006 10:58 am

METEN! :P
626 coupe 2.2i-12v *wreckyard*
Nissan 200sx s13 1.8 16v turbo intercooled*sold*
Mitsubishi lancer Evolution V RHD

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Wed Jun 28, 2006 11:52 am

euroowtje of 60 ruw weg geschat! hangt natuurlijk vant merk af

goeie merken zijn
varta, wilco, delphi, hoppecke.
al die audiomafkezen zweren bij optima. daar hebbik geen verstand van
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town

Post by Casejunkie » Wed Jun 28, 2006 12:12 pm

Indien je veel audio er inligt is het overwegen van een Optima Yellowtop waard. Heb je niet veel audio, neem dan een gewone accu.
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

Stevves
Chauffeur
Posts:78
Joined:Tue Feb 07, 2006 10:24 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:'s-Hertogenbosch

Post by Stevves » Wed Jun 28, 2006 3:58 pm

een accu die echt HELEMAAL nix meer doet... wel vaag.... lijkt mij toch meer een zekeringkwestie... ik had t laatst ook es trouwens, maar toen zat mijn plus-accupool los.....
Mazda 626 GE 1.8 GLX LPG G3 '96 (>288.000) R.I.P.
Honda CB 900F Bol'dor '82 (80.000)

User avatar
roy moti
Mazda 626 Lord
Posts:4254
Joined:Mon Dec 09, 2002 10:06 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:HYBRIDE CITY

Post by roy moti » Wed Jun 28, 2006 4:29 pm

tis maar een idee maar ze hebben laatst toch
aan je auto gesleuteld?heb je al gekeken of
de minpool wel goed zit of dat de minwel goed
aan het chassis zit.want als je goed begrijp ben
je ook rijdend naar huis gegaan does zou
kunnen dat ze de massa niet goed vast hebben
gezet en ja dan hoor je ook niets meer ook tikken niet
Image
PRIUS 3 EXECUTIVE 2009 PEARL WHITE

MAZDA 2 GT-M LINE 2011 AQUATIC BLUE

User avatar
tieske turbo
Ervaren Racer
Posts:707
Joined:Wed Feb 01, 2006 9:57 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Hellmond
Contact:

Post by tieske turbo » Wed Jun 28, 2006 7:21 pm

ik heb redelijk wat audio erin en een gewone 55amp doet het prima hoor, ik heb zo'n gelaccu ding nie nodig... en volgens mij is ie nog merkloos ook, geen idee als ik maar wat stroom heb
'91 626 GD in een Ford Probe turbo jasje en tupperware
'94 Scorpio 2.9 v6 automaat fully loaded slee

ex '90 626 coupé mattemaz

User avatar
Barry Smits
Mazda 626 Lord
Posts:1300
Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
Location:Nieuwegein

Post by Barry Smits » Thu Jun 29, 2006 11:53 am

Aan de binnenkant van mijn rechtervoorvelg zit wat olie
Homokineet hoes stuk. (95% zeker)

Vreemd dat je niets kan vinden. Is je contactslot nog wel goed? Ik neem tenminste aan dat je radio geschakelt zit op je contact. Check of je lampen het doen, die moeten schakelen zonder iet te maken te hebben met je contactslot.
Trust me, I know what I'm doing.

Mazda 6 2.0 Sportbreak Touring
626 GLX -> MX-6 GT 4WS -> 605 SRTI -> 626 GLX -> 6 SB CiTD -> 6 SB 1.8 -> 6 SB 2.0 -- 6 rules.

Post Reply