(bekend) probleem! , ontsteking.....

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
User avatar
Mike 626 GE
Racer
Posts:306
Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:almere

Post by Mike 626 GE » Mon Jul 03, 2006 8:14 pm

Onstekingstijdstip?
Maar dan hebben we wel iets meer info nodig.
Wat je ook kan doen is ff langskomen in Almere, je woont vlakbij tenslotte. Dan kijk ik ff.
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)

626 GD 2.0 glx argos

Post by 626 GD 2.0 glx argos » Sat Jul 08, 2006 11:26 pm

Ik wil niemand bang maken, maar dit lijkt sterk op het probleem wat ik 2 keer heb gehad met mijn 626.

LEKKE KOPPAKKING, ik hoop het niet voor je, maar het kan hem zijn.

Kijk even of je een witte mayonaise achtige drap aan de binnenkant van je olievuldop hebt zitten, zo ja, dan heb ke vermoedelijk pech.

Danielandrea

Post by Danielandrea » Mon Jul 10, 2006 6:29 pm

Ik heb toch voor de zekerheid nog maar een keer gekeken, maar de binnenkant van die dop is gewoon zoals ie hoort, Zwart!
Gelukkig maar!

Iemand anders nog ideeen?

Iemand misschien enig waar in Utrecht ik een brug kan vinden die ik kan huren om te sleutelen??
Ik hoorde dat je per uur zon ding kan huren, maar heb geen idee waar!

GVR
Junior Racer
Posts:132
Joined:Tue May 09, 2006 6:09 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Geldrop

Post by GVR » Mon Jul 10, 2006 7:26 pm

Mazda 323F 1.8i GLX 1996
Mazda 626 1.8i capella hatchback 1995

Danielandrea

Post by Danielandrea » Tue Jul 11, 2006 4:10 pm

Je bent helemaal geweldig!
Dank je wel!

User avatar
Mike 626 GE
Racer
Posts:306
Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:almere

Post by Mike 626 GE » Wed Jul 12, 2006 9:50 am

Gisteravond is Daniel ff langsgeweest in Almere. Hoorde z'n auto al aankomen rijden op 3 poten lopen. Eea gecheckt en de bougiekabels waren niet goed meer. Eentje met scheurtje en de andere verdacht.
Ff setje van mij erop gezet en probleem was over.

Nou nog je waterpomp (kun je gelijk je Distriebutiesnaar meepakken), daarna beurtje vloeistoffen verversen en dan kan die er weer een jaar of wat tegen.
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)

Danielandrea

Post by Danielandrea » Mon Jul 17, 2006 8:31 pm

Absoluut helemaal geweldig, Het probleem is helemaal verholpen!!

Alleen dient de volgende zich alweer aan!
Sinds een paar vandaag word mn motor helemaal heet!
Er komt zelfs rook af, als ik de motorkap openzet!

Mn fan doet het gewoon, en mn water zit genoeg in..

Iemand ideeen?

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Mon Jul 17, 2006 8:39 pm

Mike 626 GE wrote: Nou nog je waterpomp (kun je gelijk je Distriebutiesnaar meepakken), daarna beurtje vloeistoffen verversen en dan kan die er weer een jaar of wat tegen.
volgens mij is het antwoord al aangekondigd?..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
coppe218
Mazda 626 Lord
Posts:1223
Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Venray

Post by coppe218 » Mon Jul 17, 2006 9:33 pm

Zoals ik al zei
Ik zou eens beginnen bij de kabels.

Guido
Fijn dat het weer is opgelost

Guido
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987

User avatar
Mike 626 GE
Racer
Posts:306
Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:almere

Post by Mike 626 GE » Tue Jul 18, 2006 2:19 pm

Danielandrea wrote:Absoluut helemaal geweldig, Het probleem is helemaal verholpen!!

Alleen dient de volgende zich alweer aan!
Sinds een paar vandaag word mn motor helemaal heet!
Er komt zelfs rook af, als ik de motorkap openzet!

Iemand ideeen?
Graag gedaan, en het antwoord weet je toch al? Waterpomp vervangen want die is kapoet en gelijk ook de thermostaat (als die de laatste jaren nog niet vervangen is) voor de zekerheid. Niet doorrijden nu, want als tie heet loopt heb je kans dat je kop lek scheurt en dan is je auto zeker weten overleden!!
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)

User avatar
Mike 626 GE
Racer
Posts:306
Joined:Tue Feb 01, 2005 11:00 am
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:almere

Post by Mike 626 GE » Tue Jul 18, 2006 2:20 pm

Oeps das 2 keer, elke keer met reactie plaatsten flikkert de site eruit!!!
Greets,
Mike
Mazda 626 sedan 2.0i-16V GLX 1992 RIP, gesloopt.
626 HATCHB. 1.8I-16V GLX E2 1993 RIP, gesloopt.
Honda Blackbird 2002 (150pk,250kg)
Kawasaki 305 LTD 1986 (pekelfiets)

Post Reply