Raad?

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
jp@mazda
Raad?

Post by jp@mazda » Sat Jul 15, 2006 11:26 pm

hallo, ben er weer :-D

maar nu met misschien minder goed nieuws, ik heb besloten de 626 van de hand te doen althans das te planning, heb er +/3/4 jaar heerlijk ingereden en hij heeft mij op 1 a 2 keertjes (kleine probleempjes) nooit in de steek gelaten.

maar ik moet verder, de auto is behoorlijk verouderd en wil toch wat anders, dus met spijt met ik gedag aan mijn vertouwde beestje zeggen.

maar daarvoor heb ik nog aantal vragen:

1: de auto stottert bij veel gas geven, deze probleem heb ik al es eerder laten voorbij komen hiero, maar hellaas is het nog steeds niet weg. dit is erg irritant als er eventuele kopers komen proefrijden.
dus als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

de problemen waarvan ik iets weet zijn:

uitlaat lekt, bij vervavanging geen pakking gehad, dus zit geen pakking tussen.
remklauw achter links lekt.
stotteren van de motor.
stab stang achter uit rubber geschoten???
de motor heeft 230.000km gemaakt inmiddels als je elke dag 100 km moet rijden voor je werk gaat het erg snel.

uiterlijk, is hij er hellaas ook niet al te best aan, heb altijd proberen netjes te houden, hellaas zijn er een paar mensen die daar geen rekening houden, en de deur/sleutel in je auto zetten, met gevolge krasjes en deukjes.

de auto heeft tegen een paaltje gezeten, waardoor linkerkant vooral bestuurders deur opnieuw gespoten moet worden.

des ondanks is het een auto waar ik me toch in durf te vertonen, en hellemaal als ik er een dagje op gepoets hebt.

ik ben van plan om maandag bij me hopelijk nieuwe auto te gaan kijken, maar ben bang dat ik de 626 er niet kwijt kan.

wie weet wat ik er eventuel voor kan vragen, of zeggen jullie dit is klaar voor de sloop?

onlangs vervangen, deel uitlaat, remmen schijven, lambdasonde, alle filters. 4x banden.

ik zie ook wel van die advertenties op mp, van die gasten die je autos ophalen voor export, iemand daar ervaring mee.

ik hoop graag wat van jullie te vernemen, als iemand de auto van zijn probleempjes kan helpen is altijd mooi meegenomen, dan zadel ik iemand anders iig niet met de problemen op.

als je ;t mij vraagt, zeg ik dat de auto toch nog goed is voor helleboel kilometers, en zou het zonde vinden om hem te laten inslapen.

GVR
Junior Racer
Posts:132
Joined:Tue May 09, 2006 6:09 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Geldrop

Post by GVR » Sun Jul 16, 2006 12:04 am

voor 750 euro halen ze hem zo op voor de export, maarja misschien wel erg zonde
Mazda 323F 1.8i GLX 1996
Mazda 626 1.8i capella hatchback 1995

Post Reply