Homokineet

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
kasperhettinga
Racer
Posts:366
Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Almere
Homokineet

Post by kasperhettinga » Mon Aug 07, 2006 8:10 am

Ik rijdt al 70-80 duizend km met een tikkende homokineet (alleen bij héle scherpe bocht op redelijke snelheid, dus hoor het misschien eens per week (=1000km)). Tikken wordt niet erger, ik erger me er alleen steeds meer aan :x

Nu heb ik onderstaand topic gelezen:
http://626forum.de/viewtopic.php?t=2369 ... homokineet
Ik weet dus dat borgveer en de centrale moer de meeste "lol" zal opleveren en dat het verder wel moet gaan lukken.
Maar als je zo'n homokineetsetje koopt, zitten daar dan instructies (met plaatjes) bij, want mijn kluwer vraagbaak doet er het zwijgen toe....Of heeft hier iemand voor mij nog instructies daarvoor liggen en wil dat wel even voor mij inscannen :D
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi

User avatar
kobbie
Junior Racer
Posts:219
Joined:Mon Feb 13, 2006 10:15 pm

Post by kobbie » Sun Aug 12, 2007 1:08 am

Is er daar een oplossing voor gekomen?
Wat ik mij afvraag, je kan de homokineet kop apart kopen, hoe demonteer je die dan. Ik heb dit al een van een peugeot gedaan maar van een 626 nog nooit . Van peugeot zit het anders in elkaar? Ik heb telkens een tweedehandse geplaatst. Waarschijnlijk klopt dit dan ook voor een Xedos?
:D Kobbie :?
ex 626 coupe 1983 1.6 glx
ex 626 coupe 1988 2.0 glx
Fiat coupe SOLD!!!
Xedos 1995 2.0 V6 in Running
Het is een mazda geworden!!!

User avatar
Marcel Smeding
Mazda 626 Lord
Posts:3682
Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Heemskerk
Contact:

Post by Marcel Smeding » Sun Aug 12, 2007 8:15 am

heb de mijne een keer uit elkaar gehaald en dat wees zichzelf eigenlijk.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)

kasperhettinga
Racer
Posts:366
Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Almere

Post by kasperhettinga » Sun Aug 12, 2007 8:40 am

Ik heb er nog altijd niks aan gedaan. Probleem wordt niet erger of minder. Ondertussen rij ik dus al 130.000km met een tikkende homokineet.

Ik wil er op zich wel een keer wat aan doen, maar durf het in m'n eentje niet zo goed aan, vooral omdat ik nooit eerder dit soort klussen aan een auto heb gedaan (dis.riem doe ik fluitend op een zondagmiddag, maar wielophanging/aandrijving....)
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi

User avatar
kobbie
Junior Racer
Posts:219
Joined:Mon Feb 13, 2006 10:15 pm

Post by kobbie » Sun Aug 12, 2007 9:11 am

OK, deze uit elkaar halen aan de kant van de motor, maar de kant van het wiel. Deze kan ook los maar hoe? Ik ga het deze namiddag eens bekijken op een ouwe die ik liggen heb.
:D Kobbie
ex 626 coupe 1983 1.6 glx
ex 626 coupe 1988 2.0 glx
Fiat coupe SOLD!!!
Xedos 1995 2.0 V6 in Running
Het is een mazda geworden!!!

User avatar
kobbie
Junior Racer
Posts:219
Joined:Mon Feb 13, 2006 10:15 pm

Post by kobbie » Sun Aug 12, 2007 9:15 am

Een homkineet demonteren is op zich niet zo moeilijk, jammer we kunnen het niet samen doen. Ik woon op een 265 km van bij u vandaan.
:D Kobbie :D
ex 626 coupe 1983 1.6 glx
ex 626 coupe 1988 2.0 glx
Fiat coupe SOLD!!!
Xedos 1995 2.0 V6 in Running
Het is een mazda geworden!!!

User avatar
kobbie
Junior Racer
Posts:219
Joined:Mon Feb 13, 2006 10:15 pm

Post by kobbie » Sun Aug 12, 2007 10:45 am

Om de kopp te demonteren, moet je deze erafslaan . Want het schijnt dat die geborgd zit met een ringveertje.
Iemand daar ervaring mee? Hoe het beste demonteren en hoe dan weer de kop erop te krijgen?
:D Kobbie :?
ex 626 coupe 1983 1.6 glx
ex 626 coupe 1988 2.0 glx
Fiat coupe SOLD!!!
Xedos 1995 2.0 V6 in Running
Het is een mazda geworden!!!

Post Reply