Tik onder de motorkap?
-
- Junior Racer
- Posts:116
- Joined:Sun Apr 23, 2006 2:59 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Rotterdam
Hoi allemaal,
deze auto amateur heeft weer ns een probleempje waar die zelf niets van snapt.
Sinds een aantal dagen merk ik dat als ik optrek dat ik een soort van tik hoor. Deze ''tik'' lijkt vanuit de motor, onder de motorkap te komen. Het is eigenlijk meer een klap achtig geluid als een tik. Alsof er iets zwaars verplaatst wordt dat eigenlijk vast hoort te zitten,maar dus los(sig) zit.
Weet niet of ik het helder uitleg op deze manier,maargoed.
Heb zelf al onder de motorkap gekeken, zie zo op het eerste gezicht helemaal niets vreemds, of iets dat anders zit of kapot is.in mijn ogen.
Ik hoor het voornamelijk bij de volgende acties;
in zn 1 wegtrekken.
plots remmen
accelereren onder de 50 km
misschien iemand die iets soortgelijks heeft gehad, of een suggestie?
Ik ga sowieso binnenkort langs de dealer, heb nu wel een relaxte mazda dealer gevonden die je tenminste niet arm wil maken en gewoon op een normale manier zn werk doet , dus die zal er ook vast wel achter kunnen komen,maar ik dacht gooi het er eerst hier ns op.
Bedankt voor de reacties alvast weer!
groeten, Tino
deze auto amateur heeft weer ns een probleempje waar die zelf niets van snapt.
Sinds een aantal dagen merk ik dat als ik optrek dat ik een soort van tik hoor. Deze ''tik'' lijkt vanuit de motor, onder de motorkap te komen. Het is eigenlijk meer een klap achtig geluid als een tik. Alsof er iets zwaars verplaatst wordt dat eigenlijk vast hoort te zitten,maar dus los(sig) zit.
Weet niet of ik het helder uitleg op deze manier,maargoed.
Heb zelf al onder de motorkap gekeken, zie zo op het eerste gezicht helemaal niets vreemds, of iets dat anders zit of kapot is.in mijn ogen.
Ik hoor het voornamelijk bij de volgende acties;
in zn 1 wegtrekken.
plots remmen
accelereren onder de 50 km
misschien iemand die iets soortgelijks heeft gehad, of een suggestie?
Ik ga sowieso binnenkort langs de dealer, heb nu wel een relaxte mazda dealer gevonden die je tenminste niet arm wil maken en gewoon op een normale manier zn werk doet , dus die zal er ook vast wel achter kunnen komen,maar ik dacht gooi het er eerst hier ns op.
Bedankt voor de reacties alvast weer!
groeten, Tino
Mazda MX3
V6
hiervoor;
626 GE 2.0 16V
V6
hiervoor;
626 GE 2.0 16V
- Barry Smits
- Mazda 626 Lord
- Posts:1300
- Joined:Sun Aug 25, 2002 9:09 pm
- Type 626:6 GY 02-07 (wagon)
- Location:Nieuwegein
denk dat het een andere tik is, als het een tik in je motor is, is die constant.
ik denk dat het eerder een "bonk" is die Tino bedoelt? Zoja, misschien rubbers van stabilisator stangen o.i.d., ik heb namelijk hetzelfde achter, die rubbers zijn versleten van de stabi-stang die tussen links en rechts loopt, maakt ook een bonkend geluid bij remmen bij lage snelheden etc.
ik denk dat het eerder een "bonk" is die Tino bedoelt? Zoja, misschien rubbers van stabilisator stangen o.i.d., ik heb namelijk hetzelfde achter, die rubbers zijn versleten van de stabi-stang die tussen links en rechts loopt, maakt ook een bonkend geluid bij remmen bij lage snelheden etc.
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
als ik de omstandigheden waarbij het optreedt lees zeg ik: wielophanging of subframe: kijk of je van onder de auto schuif- of slijtsporen ter hoogte van (zware) boutverbindingen ziet..
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
-
- Junior Racer
- Posts:116
- Joined:Sun Apr 23, 2006 2:59 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:Rotterdam
Olie pijl was niet eens dramatisch leeg, heb er flink wat bijgegooid en het lijkt zowaar minder.
Het was/is voor mn gevoel ook iets met ophanging ofzo, iets dat versleten/kapot is, maar die stabalysator stangen enzo zijn nog geen 3maanden geleden eronder gezet, samen met stab stokjes en nog wat.Mike626GE heeft me daarbij geholpen, dus lijkt me niet dat het daar iets mee te maken heeft, daarbij; het komt echt van de voorkant vandaan.
Morgen nog ns oliepijl checken en zo nodig bijvullen.
Nog andere suggesties??
Het was/is voor mn gevoel ook iets met ophanging ofzo, iets dat versleten/kapot is, maar die stabalysator stangen enzo zijn nog geen 3maanden geleden eronder gezet, samen met stab stokjes en nog wat.Mike626GE heeft me daarbij geholpen, dus lijkt me niet dat het daar iets mee te maken heeft, daarbij; het komt echt van de voorkant vandaan.
Morgen nog ns oliepijl checken en zo nodig bijvullen.
Nog andere suggesties??
Mazda MX3
V6
hiervoor;
626 GE 2.0 16V
V6
hiervoor;
626 GE 2.0 16V