Help! Wat heb ik gedaan?!!

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
User avatar
coppe218
Mazda 626 Lord
Posts:1223
Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Venray

Post by coppe218 » Tue Sep 05, 2006 6:15 pm

Heb je de kabels weer in de goede volgorde erop gezet. Het klinkt alsof de ontekingsvolgorde verkeerd is. (1-3-4-2 moet het zijn)

Guido
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987

AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 » Tue Sep 05, 2006 7:37 pm

mooi met de vingers vanaf blijven als je niet zeker bent van wat je doet.

heb ik ook aan de lijven moeten ondervinden :-D

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Tue Sep 05, 2006 9:07 pm

kijk ff goed of ie er idd niet ene halve slag of een kwart slag gedraaid opzit!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Tue Sep 05, 2006 9:14 pm

is je centrale koolstift eruit gevallen? (het sleepcontactje in het midden voor de centrale aansluiting van de bobine af dus)
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Tue Sep 05, 2006 9:28 pm

Sweetlake wrote:
dak zonder bak wrote:kijk ff goed of ie er idd niet ene halve slag of een kwart slag gedraaid opzit!
Dat kan toch niet? De verdeelkap kan er maar op 1 manier op toch?
ja, we zitten je hier ook met z'n allen in de maling te nemen nou goed? :mecker:

ik heb zelfs een keer meegemaakt dat de complete vonkendoos, dus verdeler in zijn geheel, er 180 graden verkeerd om op zat..., dus àlles kan... kijk nou maar ff..

(you think you make things fool proof, and then they make a better fool)
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Tue Sep 05, 2006 9:42 pm

Sweetlake wrote:Right... :flippa:

Ik weet zeker dat de kap er goed op zit, hij kan er maar op 1 manier op!

Wel heb ik vergeten te vermelden dat ik het geheel ook los heb gehad, dus de complete unit, kap met rotor en onstekingsmodule. Maar denk ook dat ik die er juist er weer op heb gezet... Wil dat ook wel weer ff loshalen.... :?
is je dan ook opgevallen dat de bouten waarmee die ontstekingsmodule er op zit door sleufgaten zitten? door de moduul te draaien voordat je hem vastzet stel je dus je basis-ontstekingstijdstip af.. als jij neit gemarkeerd hebt waar ie stond voordat je hem erafgehaald hebt, ben je nu dus je afstelling kwijt.. dat wordt zoeken..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Tue Sep 05, 2006 9:44 pm

heb jeje afstelling van je ontstekings tijdstip afgetekend voor jem los haalde?
ik bedoelde idd dat je mischien de hele kap verkeerdom heb zitten. het kan idd niet maar wta sommige mensen voormekaar krijgen............
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Crowbar » Tue Sep 05, 2006 9:52 pm

hoofd koelhouden..
hoe zag de as van je moduul er uit? een platte punt, of een schuin tandwiel? die kan ook verdraaid zijn bij het terugplaatsen..
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Tue Sep 05, 2006 10:13 pm

dan hebbie bes wellis kans dat je um er een tandje naast gezet heb!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Tue Sep 05, 2006 10:21 pm

Image
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Tue Sep 05, 2006 10:24 pm

bmp's werke niet maar copier ff de link en paste in je taakbalk.
staan merktekens op.
ik zou beginnen met je stroom verdeler eruit te pakken en de merktekens goed te zetten. mijn gok is dan dat dan ws ook de rotor precies bij 1 van de puntjes moet staan en meeestal cilinder 1 in bdp.

als dat niet het geval is gewoon je afstelling op de aftekening van de bout laten staan en de hele unit er met 1 boutje indraaie en starten. looptie niet gewoon ff tandje verzetten en zo door!
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Tue Sep 05, 2006 10:30 pm

how

nog ff nagedacht je kan het makkelijker anders doen

zet cilinder 1 in bdp ( kan je aan je distributie zien of voel ff met een schroevendraaier in je bougie gat offie bove is.
zet dan de rotor zo dattie in de kap naar het puntje wijst waaraan het bougie touwtje zit dat naar die cilinder gaat. douw de shit terug en starten. draai de bout van de verstelling los en draai tijdens het starten de vertelling heen en weer. alsie dan ietwat begint te pruttelen zit je goed en hoef je alleen mischien ene tandje naar links of naar rechts te proberen.
doettie helemaal nix moet je je rotor 180graden draaien naar het puntje waaraan bougie touwtje zit dat naar bougie 4 gaat ( die staat dan ook in bdp) en dan weer ff probere

zo moet je eruit kunne komen
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

User avatar
Radinov
Mazda 626 Lord
Posts:3282
Joined:Tue Nov 30, 2004 11:37 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Location:Rotterdam / Ossendrecht
Contact:

Post by Radinov » Tue Sep 05, 2006 10:34 pm

kort voor waarschijnlijk...

User avatar
dak zonder bak
Mazda 626 Lord
Posts:4372
Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
Contact:

Post by dak zonder bak » Tue Sep 05, 2006 10:37 pm

kruk as merkteken plaatje nog extra

http://home.hetnet.nl/~marijkemarina/naamloos2.bmp

suxes
mat zwart roeleerd de pan uit!

Image

AKA-47
Ervaren Racer
Posts:884
Joined:Mon May 30, 2005 6:29 pm
Type 626:626 GW 95-02 (wagon)

Post by AKA-47 » Fri Sep 08, 2006 11:28 pm

hoezo nieuwe demper? gewoon ff gumgun erop knallen

Post Reply