POTVER alweer problemen!

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town

Post by Casejunkie » Thu May 24, 2007 7:06 pm

Kan een hydrolische kleppenstotter zijn. Is dat het geval is het niet zo erg.
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

User avatar
Reley
Mazda 626 Lord
Posts:1084
Joined:Fri Dec 10, 2004 3:21 pm
Type 626:6 GG 02-07 (hatchback of sedan)
Location:Breda
Contact:

Post by Reley » Thu May 24, 2007 7:07 pm

ehh... getik kan vanalles zijn. hoe, wat en waar?

ennehh... helemaal onderaan het forum staat een speciaal deel voor jou model auto, de topics die je over je auto aanmaakt kunnen daarin.
Dit topic zou mooi in 'Onderhoud' kunnen in het GE deel. :-)

Misschien dat een Modje hem even kan verplaatsen?

En verder, vertel ons zoveel mogelijk, en dan kunnen we je beter helpen!
[2013-Present]1998 Suzuki GSX-F 750
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4

User avatar
Piet
Mazda 626 Lord
Posts:2401
Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Post by Piet » Thu May 24, 2007 7:28 pm

ik zou het kunstof kapje even los halen dat kan geen kwaad
misschien dat er iets tegen deze kap aan tikt als de motor draait
kan zijn dat je distributieriem aan het ontbinden is daarbinnen en dat ie draadjes aan het maken is... :-o
Bmw 328i touring M-Edition

# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset

benno
Racer
Posts:391
Joined:Tue Oct 11, 2005 6:18 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:hengelo ov

Post by benno » Thu May 24, 2007 9:40 pm

als je anders een schroevendraaier pakt en dan op verschillende
plaatsen op het blok plaatst en dan met het oor op het plastik deel
drukt kun je horen waar de tik het sterkste is en dus iets gerichter zoeken .
en dan ook dingen uitsluiten mischien .

benno

User avatar
Reley
Mazda 626 Lord
Posts:1084
Joined:Fri Dec 10, 2004 3:21 pm
Type 626:6 GG 02-07 (hatchback of sedan)
Location:Breda
Contact:

Post by Reley » Fri May 25, 2007 7:52 am

en die kap eraf en dan motor starten? Hoor je het dan nog?
[2013-Present]1998 Suzuki GSX-F 750
[2012-Present]2012 Mazda 6 2.0Sky-Active TS+ Lease Pack
[2011-2012]2007 Mazda 5 2.0CiTD Executive
[2008-2011]2003 Mazda 6 2.0CiTD Sport Touring
[2006-2008]2000 Mazda 626 2.0i Touring
[2005-2006]1996 Honda Accord 2.0i LS
[2003-2005]1993 Mazda 626 1.8i GLX Custom
[2001-2003]1987 Ford Orion 1.4

kasperhettinga
Racer
Posts:366
Joined:Tue Jul 05, 2005 8:54 am
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Almere

Post by kasperhettinga » Fri May 25, 2007 10:59 am

Hoe zit de spanner en de veer eruit? Het (losse) veertje van de spanner geeft nog wel eens problemen bij de GE, en ook kan een oudere spanrol zelf lagerproblemen krijgen....

Wat ook kan is dat de waterpomppoelie tegen de kap aankomt, maar dan zou het er altijd al geweest moeten zijn (speling tussen poelie en kap is een millimeter geloof ik, dus als de poelie of de kap nét niet goed zit hoor je een heel irritant getik). Dit geluid zou weg moeten zijn als de motor loopt met de middelste distr.kap los...
Mazda 626 (GW) 2.0 GLX op LPi

Post Reply