Airco
- karate
- Junior Racer
- Posts:178
- Joined:Sat May 27, 2006 1:39 am
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Boskoop
Even een vraagje:
Zou de airco van een 1.8 of 2.0 blok ook op een 6 cilinder passen???
Zou de airco van een 1.8 of 2.0 blok ook op een 6 cilinder passen???
owner C3 1.4 HDI Difference. (Zwart)
owner 626 GLX 2.5i 24v Xerxes Aut. (Rood / Zilver)
Former owner RX-7 FC. (Wit)
Former owner 626 GLX 1.8i 16v Sedan (Rood)
owner 626 GLX 2.5i 24v Xerxes Aut. (Rood / Zilver)
Former owner RX-7 FC. (Wit)
Former owner 626 GLX 1.8i 16v Sedan (Rood)
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Re: Airco
waarom niet, je zal waarschijnlijk alleen zelf een hoop moeten aanpassen of zelf maken.karate wrote:Even een vraagje:
Zou de airco van een 1.8 of 2.0 blok ook op een 6 cilinder passen???
Oa. bevestigingsbeugel voor de aircopomp. slangen en leidingwerk.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
ja natuurlijk, maar een V6 is een heel ander en vooral groter blok, dus grote kans dat er ook een ander type aircopomp opzit ivm. beschikbare ruimte. kun je wel een pomp van een 1.8 of 2.0L liter gebruiken, maar dan klopt waarschijnlijk de uitlijning niet meer.roy moti wrote:waarom moeilijk doen der bestaan
tochen xerxessen met airco.
de leidingen en dieversen zullen wel
het zelfde zijn.
Maar dat is een kwestie van uitzoeken.
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
er zijn ws niet zoveel xerxesssen als 1.8/2.0-en die dan ook nog eens hun airco willen doneren?
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
als je er zo over denkt moet je er helemaal geen airco op zetten, maar ìk kan mij weer moeilijk voorstellen dat een aircopomp vanaf een lichtere motor "groter" is en dan ook automatisch zwaarder draait..david1986 wrote:huh waarom doet gij dat als ik me niet vergis is airco pomp groter tog moet de motor zwaarder draaien tog en dan verlies je vermogen of is hezelfde
en misschien is hij wel groter omdat hij op zijn eigen blok langzamer draait? of misschien is hij inwendig wel anders.. tog?
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Oh, dus dàt is die extra "boost" van 5 pk als ie boven in de toeren komt!dak zonder bak wrote:als je de ac uitzet kostie geen extra vermogen.
met ac scheelt varierend per auto tussen de 5 en de 15 pk !!!!!!
hoop autos schakeln met een plnakgas contactje de ac uit
maarreh, wat wéégt zo'n systeem extra?
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact: