"Nieuw" V6 blok...?
- spacelynx
- Chauffeur
- Posts:95
- Joined:Wed Feb 06, 2008 9:10 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:De Kwakel (Gem. Uithoorn)
- Contact:
http://www.jeroentje.nl/index.php?page= ... d=60104000
voor 1300 euries...?
dat kan toch helegaar niet
voor 1300 euries...?
dat kan toch helegaar niet
Last edited by spacelynx on Tue Apr 08, 2008 8:49 am, edited 3 times in total.
Mooi rood is niet lelijk
- antoines626
- Junior Racer
- Posts:135
- Joined:Thu Feb 14, 2008 4:41 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Haaksbergen
Re: Nieuwe V6...?
Lijkt me ook geen ''standaard'' V6 blok... er staat 200hp (dus 200PK). Standaard heeft ie 164pk. Ik denk dat de cilinders opgeboord zijn.
- spacelynx
- Chauffeur
- Posts:95
- Joined:Wed Feb 06, 2008 9:10 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:De Kwakel (Gem. Uithoorn)
- Contact:
Re: Nieuwe V6...?
maar dan zou het geen 2.5 meer zijn, toch?antoines626 wrote:Ik denk dat de cilinders opgeboord zijn.
Mooi rood is niet lelijk
- antoines626
- Junior Racer
- Posts:135
- Joined:Thu Feb 14, 2008 4:41 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Haaksbergen
Re: Nieuwe V6...?
Daar heb je ook weer een punt...
Misschien verkopen ze em als de 2.5 V6 omdat de mazda kenner dan weet dat het om de ''originele'' 2.5 liter V6 van de xerxes gaat.
Misschien verkopen ze em als de 2.5 V6 omdat de mazda kenner dan weet dat het om de ''originele'' 2.5 liter V6 van de xerxes gaat.
- Philip
- Ervaren Racer
- Posts:914
- Joined:Fri Feb 18, 2005 10:56 am
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:almelo
Re: Nieuw V6 blok...?
de standaard v6 heeft toch 167 pk?
als ik me niet vergis had de japanse idd ergens in de 19* pk...
als ik me niet vergis had de japanse idd ergens in de 19* pk...
mazda 626 GE (black/red) R.I.P.
mazda 626 GV (ra$ta rocket) R.I.P.
opel vectra gts Daily driver
mazda 626 GV (rode mazda) Hotrod project
mazda 626 GV (ra$ta rocket) R.I.P.
opel vectra gts Daily driver
mazda 626 GV (rode mazda) Hotrod project
- Piet
- Mazda 626 Lord
- Posts:2401
- Joined:Thu Dec 05, 2002 8:45 am
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Nieuw V6 blok...?
het is een japanse 2.5 v6 en die hebben standaard 200 pk
bij ons hebben ze 167 pk
bij ons hebben ze 167 pk
Bmw 328i touring M-Edition
# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset
# 17 inch ac schnitzer breedset
# Intrax RS schroefset
- spacelynx
- Chauffeur
- Posts:95
- Joined:Wed Feb 06, 2008 9:10 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:De Kwakel (Gem. Uithoorn)
- Contact:
Re: Nieuw V6 blok...?
geen idee wat het overbouwen kost maar ik voel er wel wat voor om zo'n nieuw blok in mijn rode Xerxes te (laten) bouwen. Het huidige blok is nog prima maar heeft al wel 275.000 km. op de teller. Heeft iemand ervaring met dit soort operaties?
Mooi rood is niet lelijk
- coppe218
- Mazda 626 Lord
- Posts:1223
- Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Venray
Re: Nieuw V6 blok...?
Waarschijnlijk gaat het dan om een KL-ZE blok (nu heb je een KL-DE) Dit is om te bouwen. Voor ervaringen hiervan moet je naar het MX6 forum http://www.mx6.nl/phpbb2/. Hier zijn verschillende die dit hebben omgebouwd.
Guido
Guido
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987
- coppe218
- Mazda 626 Lord
- Posts:1223
- Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Venray
Re: Nieuw V6 blok...?
Ik zie het, het gaat om een KL-ZE blok. (ik had de link nog niet bekeken). Deze heeft inderdaad rond de 200 PK
Guido
Guido
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987
- Philip
- Ervaren Racer
- Posts:914
- Joined:Fri Feb 18, 2005 10:56 am
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:almelo
Re: Nieuw V6 blok...?
mazda 626 GE (black/red) R.I.P.
mazda 626 GV (ra$ta rocket) R.I.P.
opel vectra gts Daily driver
mazda 626 GV (rode mazda) Hotrod project
mazda 626 GV (ra$ta rocket) R.I.P.
opel vectra gts Daily driver
mazda 626 GV (rode mazda) Hotrod project
- spacelynx
- Chauffeur
- Posts:95
- Joined:Wed Feb 06, 2008 9:10 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:De Kwakel (Gem. Uithoorn)
- Contact:
Re: Nieuw V6 blok...?
De blokken zijn niet nieuw maar hebben (volgens Jeroen) tussen de 40- en 60.000 Km. gelopen. Hij rekend 3.250,00 euro "all in" voor het vervangen van het blok incl. nieuwe distributiesnaar en nieuwe waterpomp.
Blijft toch een beetje vaag waarom die blokken dan uit een auto gehaald worden na een halve ton. Als je één zo'n blok tegen komt kan ik me dat nog voorstellen maar een hele lading....?
En je kan die Km. stand natuurlijk op geen enkele manier controleren
Nou hoorde ik op de meeting dat er onder jullie ook mannen zijn die hun hand er niet voor omdraaien om zo'n blok te vervangen....
Iemand belangstelling voor een dat klusje?
Blijft toch een beetje vaag waarom die blokken dan uit een auto gehaald worden na een halve ton. Als je één zo'n blok tegen komt kan ik me dat nog voorstellen maar een hele lading....?
En je kan die Km. stand natuurlijk op geen enkele manier controleren
Nou hoorde ik op de meeting dat er onder jullie ook mannen zijn die hun hand er niet voor omdraaien om zo'n blok te vervangen....
Iemand belangstelling voor een dat klusje?
Mooi rood is niet lelijk
- Philip
- Ervaren Racer
- Posts:914
- Joined:Fri Feb 18, 2005 10:56 am
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:almelo
Re: "Nieuw" V6 blok...?
mazda 626 GE (black/red) R.I.P.
mazda 626 GV (ra$ta rocket) R.I.P.
opel vectra gts Daily driver
mazda 626 GV (rode mazda) Hotrod project
mazda 626 GV (ra$ta rocket) R.I.P.
opel vectra gts Daily driver
mazda 626 GV (rode mazda) Hotrod project
- Casejunkie
- Site Admin
- Posts:5028
- Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:GT town
Re: Nieuw V6 blok...?
Dit zijn blokken die uit Japan komen. In Japan is het dacht ik maar intressant om max 3 jaar een auto te rijden en daarna snel een andere te kopen. (dit komt meen ik doordat de milieubelasting hard stijgt ieder jaar dat een auto ouder wordt daar)spacelynx wrote:De blokken zijn niet nieuw maar hebben (volgens Jeroen) tussen de 40- en 60.000 Km. gelopen. Hij rekend 3.250,00 euro "all in" voor het vervangen van het blok incl. nieuwe distributiesnaar en nieuwe waterpomp.
Blijft toch een beetje vaag waarom die blokken dan uit een auto gehaald worden na een halve ton. Als je één zo'n blok tegen komt kan ik me dat nog voorstellen maar een hele lading....?
En je kan die Km. stand natuurlijk op geen enkele manier controleren
Nou hoorde ik op de meeting dat er onder jullie ook mannen zijn die hun hand er niet voor omdraaien om zo'n blok te vervangen....
Iemand belangstelling voor een dat klusje?
Vandaar dat deze blokken relatief weinig hebben gelopen.
Dit is idd een klusje wat een beperkt aantal mensen hier op het forum kunnen uitvoeren en dit ook leuk vinden maar reken op minimaal 2000 euro voordat het blok er inligt. (Ik denk dat je met € 2500,- zeer ver bent.) Nieuwe distributieset, zou zelf meteen nieuwe koppeling zetten, eventueel waterpomp, grote beurt inc vloeistoffen, je hebt nog een chip nodig om vol gebruik te kunnen maken van de motor
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
- Edwin MX6
- Ervaren Racer
- Posts:519
- Joined:Wed Dec 14, 2005 10:03 am
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Crownsmountain
- Contact:
Re: "Nieuw" V6 blok...?
Voor wat meer info kun je altijd terecht bij Fullsize van het MX6 forum.
Former owner of a MX6 v6 (now Herwins)
Saab 9-3 2.0 Turbo (205 pk)
Saab 9-3 2.0 Turbo (205 pk)
- dak zonder bak
- Mazda 626 Lord
- Posts:4372
- Joined:Sun Mar 14, 2004 4:31 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:zeeland (NB) acheraf in de rimboe
- Contact:
Re: "Nieuw" V6 blok...?
snap niet wat er nou zooooo heel erg speciaal aan moet weze. lijkt mij sterk dattik zoon klze niet aan de praat krijg. en mocht de originele ecu en kabelboen een groot probleen zijn gaan we meteen standalone. vanaf een euri of 800 hebbie geloofik al een kms. pas nog een alfa v6 gedaan met kms en die zat op 270pk
mat zwart roeleerd de pan uit!