M'n vrouw d'r GE had al een paar maanden last van het welbekende probleem, dat het kunstof slotplaatje afgebroken was en vast zat in het cillinderslot, waardoor er geen sleutel meer inpaste.
Vandaag het slot eens uit elkaar getrokken. Zit verekte simpel in elkaar. Je tikt voorzichtig de geperste rvs kraag (waar je de sleutel doorheen steekt) eraf met een grote platte schroevendraaier en een hamertje en je trekt het hele cillinderslot uit elkaar.
Is niet veel meer dat twee cillinders in elkaar. de buitenste cillinder heeft 2 uitsparingen waarmee doormiddel van 8 messing plaatjes in de binnenste cillinder bepaald word welke sleutel past en welke niet en het slot gedraaid kan worden of niet.
wel opletten met uit elkaar halen, want die messing plaatjes vallen er makkelijk uit en dan sta je net als ik vanmiddag 3 kwartier te puzzelen naar de juiste volgorde
maar goed het is weer gelukt en het slot werkt weer als vanouds, zij het zonder kunststof stofklepje..
portierslot probleempje opgelost
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)