M&M

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
User avatar
coppe218
Mazda 626 Lord
Posts:1223
Joined:Sat Sep 04, 2004 8:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Venray
Re: 626

Post by coppe218 » Fri Jan 08, 2010 1:21 pm

Volgens mij was ABS bij de Ge alleen standaard op de Xerxes V6

Guido
Nu: Toyota Avensis 2.0 D4d Executive (zakelijk) hobby Porsche 924S 1986
Verkocht:
Mazda 626 2.0i Touring HB 2000 (GF)
Mazda 626 2.0i GLX LPG 1999 (GF)
Mazda 626 2.2i glx wagon 1994
Mazda 323 1.6 glx 1990
Mazda 323 1.5 glx limited 1987

TIMMEH
beginner
Posts:5
Joined:Mon May 25, 2009 12:11 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Kamperland

Re: 626

Post by TIMMEH » Fri Jan 08, 2010 7:28 pm

ik geloof dat ik een beetje voor gek verklaard wordt met mn stuurpomp :-o
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht!
hoop binnen kort mx 6 rwd conversion uit te voeren!!

User avatar
NiBB-it
Mazda 626 Lord
Posts:1409
Joined:Wed Jan 04, 2006 4:07 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Meerssen

Re: 626

Post by NiBB-it » Fri Jan 08, 2010 11:51 pm

Veel pompen gezien en maar één pomp ooit meegemaakt die kapot was. En daar hadden ze gewone motorolie in gegooid.
Kan natuurlijk zijn dat jij der toch ene had die zo kapot is gegaan, maar het komt echt niet vaak voor.
mazda 626 GT 2.0i 16V '91 Finish Line
[ex]mazda 626 2.0 12V '88
[parted]mazda 626 GT 2.0i 16V '88

TIMMEH
beginner
Posts:5
Joined:Mon May 25, 2009 12:11 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Kamperland

Re: 626

Post by TIMMEH » Sat Jan 09, 2010 11:55 am

Mischien moet ik even een misverstand uit de wereld helpen:
ik bedoel niet dat de pomp zelf kapot gaat, maar het as-lager van de pomp
ik ben het twee keer tegen gekomen, dat is op zich niet zo heel veel, maar ik
deel gewoon mn ervaringen. Bovendien zijn het vaak de niet vaak voorkomende
problemen die veel geld/tijd kosten om op te lossen.

groetjes T
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht!
hoop binnen kort mx 6 rwd conversion uit te voeren!!

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: 626

Post by M&M » Sun Jan 10, 2010 6:32 pm

wat betreft het verbruik 1.8i vs 2.0i, zit hier een groot verschil in?
Ik heb gelezen op internet dat het gemiddeld 1 op 13 voor de 1.8i en 1 op 12 voor de 2.0i is, klopt dit een beetje met de werkelijkheid?

Groetjes M&M

TIMMEH
beginner
Posts:5
Joined:Mon May 25, 2009 12:11 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Kamperland

Re: 626

Post by TIMMEH » Sun Jan 10, 2010 9:37 pm

Dat hangt er vanaf hoelang je rijdt en of je veel moet stoppen en optrekken, om je een idee te geven: Ik rij elke dag 30 km heen 30 terug en ik kom 15 stoplichten tegen,
als ik het "nieuwe rijden" in praktijk breng, rij ik 1:12.5 / 1:13. :-D En als ik sportief rijd ong. 1: 11.7
dit in een 2.0 16v, ik heb geen ervaring met 1.8, maar de 2.0 daagt wel uit om sportief te rijden :D

dus wat je op internet hebt gelezen klopt wel aardig denk ik (voor de 2.0 dan)

greets T.

P.S: Op de terugweg van vakantie kwam ik afgeladen uit midden frankrijk en heb ik 1:15.3 gehaald :-D
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht!
hoop binnen kort mx 6 rwd conversion uit te voeren!!

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: 626

Post by M&M » Mon Feb 08, 2010 8:36 pm

Hoihoi,
Ik heb eindelijk een 626 gekocht, woensdag ga ik hem ophalen :D
Het is en zilvergrijze 626 hb uit '96 geworden.
Er moet wel wat aan gebeuren, zoals de tussendemper is lek, remklauw rechtsachter is niet goed, achterruitenwisser
doet het niet, en helaas het bekende roestplekje op het linkerachterscherm.

Dus heel wat werk aan de winkel, maar hij rijdt erg fijn en de motor loopt als een zonnetje :buig:

Groetjes Martine

User avatar
NiBB-it
Mazda 626 Lord
Posts:1409
Joined:Wed Jan 04, 2006 4:07 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Meerssen

Re: 626

Post by NiBB-it » Tue Feb 09, 2010 4:36 pm

Nou proficiat. Gelukkig weer een mazda erbij ;)

Veel veilige kilometers en nog meer rijplezier.
mazda 626 GT 2.0i 16V '91 Finish Line
[ex]mazda 626 2.0 12V '88
[parted]mazda 626 GT 2.0i 16V '88

User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town

Re: 626

Post by Casejunkie » Wed Feb 10, 2010 11:46 am

Die zilvergrijze kleur is en blijft een zeer mooie kleur voor een GE (voor alle G platform auto's trouwens)

Over de achterremklauw: werkt de handrem niet goed of is er iets anders aan de hand? Houd rekening met hoge kosten als je een nieuwe klauw laat zetten. (reviseren kosten per 2 klauwen ook gauw 150 tot 200 euro)
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: 626

Post by M&M » Wed Feb 10, 2010 5:18 pm

Ik denk gezien de roest op de schijf, dat de klauw niet geheel werkt.
Op de marktplaats heb ik wel nieuwe immitatie klauwen gezien, ik meen iets van 119 euro pst.

Groetjes M&M

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: 626

Post by M&M » Sat Feb 13, 2010 11:23 pm

Zo vandaag de tussendemper dicht laten lassen, dus deze kan weer even mee :D

Nou heb ik ook weer even een vraagje hihi, dat kan ik goed :-D
Op onze mx-3 zit een variable interval, is dit ook mogelijk geweest op de 626?

Groetjes M&M

User avatar
626je
Mazda 323 Lord
Posts:1156
Joined:Sun Apr 01, 2007 11:12 pm
Type 626:626 GF 95-02 (hatchback of sedan)

Re: 626

Post by 626je » Sun Feb 14, 2010 11:33 am

M&M wrote:Zo vandaag de tussendemper dicht laten lassen, dus deze kan weer even mee :D

Nou heb ik ook weer even een vraagje hihi, dat kan ik goed :-D
Op onze mx-3 zit een variable interval, is dit ook mogelijk geweest op de 626?

Groetjes M&M
Op de 626 GD (het model 87 - 92) was dit afhankelijk van de uitvoering wel mogelijk
Op mijn 626 GF (model vanaf 98 - 02) is dit ook afhankelijk van uitvoering geleverd.
Ik ben niet bekend met de 626 GE (model vanaf 92 -98) maar aangezien het model ervoor en erna het hebben lijkt het me dat het op dat model ook leverbaar zou moeten zijn geweest
Mazda 2 1.5 Skyactive-G 90 GT-M

Voormalig Mazda 323 BF/ BG Rijdster (2)
Voormalig Mazda 3 BL Rijdster (1)
Voormalig Mazda 626 GD/ GW/ GF Rijdster (5)

Image

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: 626

Post by Crowbar » Mon Feb 15, 2010 9:28 am

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?add=1&cache=no" onclick="window.open(this.href);return false;

op een GLX zat/zit het wel.. dus dan heb je die niet? wat voor motor heb je eigenlijk?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: 626

Post by M&M » Mon Feb 15, 2010 12:59 pm

Hoihoi, we hebben een gl 1.8i
Op de glx heeft het dus standaard, zie ik.
Is het dan een kwestie van die hendel overzetten, of zijn er nog een paar verassingen :dutch: wat over gezet moet worden?

Groetjes M&M

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: 626

Post by M&M » Fri Feb 19, 2010 9:16 pm

Niemand een idee?

Groetjes M&M

Post Reply