Page 1 of 11

M&M

Posted: Sun Dec 27, 2009 3:40 pm
by M&M
Hoi allemaal, ik (Martine) ben al even lid hier omdat we graag een mazda 626 willen hebben, nu weet ik inmiddels dat het 't GE model moet zijn vanaf '92 tot......
Maar het valt mij op dat er hier niets gebeurd.....of dat betekent dat er weinig leden zijn die dit model hebben..
Of dit model is gewoon ontzettend goed, en bijna probleemloos! :D

Waar moeten we op letten bij kopen van dit model?
*ashoezen
*?
Groetjes Martine

Re: 626

Posted: Sun Dec 27, 2009 7:57 pm
by bas_plezant
Welkom en tof dat jullie kiezen voor een 626 GE!

Ik heb mijne alweer 4,5 jaar en toen ik hem kocht met precies een ton op de teller was alleen de middendemper aan vervanging toe. Verder zijn er in die tijd weinig vitale functies uitgevallen of gebreken opgetreden..
De ashoes is inderdaad wel een geval om op te letten, ik heb te lang met een kapotten één rond gereden en nu moet de homokineet ook vervangen worden..

Maar hij heeft me nog nooit in de kou laten staan en misschien kun je dus inderdaad wel zeggen dat die auto's verrekte goed zijn ja! :D

Re: 626

Posted: Mon Dec 28, 2009 10:53 am
by mad man
Hi Martine welkom hier op het forum :wink:

Mazda op zich is een hele betrouwbare wagen maar je moet 1 ding niet vergeten er kan best wel eens wat stuk gaan door de leeftijd als je kies voor een GE van 92 dan is hij al toch 18 jaar

Ik zelf had laats dat de radiateur ging lekken ja die was ook al 16½ jaar oud en dat zijn toch wel eens van die dingen van ja geen kwaal maar wel de leeftijd die er bij horen

Re: 626

Posted: Mon Dec 28, 2009 1:14 pm
by Crowbar
Het mooie aan Mazda's algemeen is dat er, zelfs op leeftijd in principe een vuistregel is voor "waar moet je op letten?"
Hij moet netjes behandeld zijn en altijd netjes zijn onderhoud gehad hebben, dan moet het gewoon goed zijn..
veel verschillen de GD, GE en zelfs Gf neit veel van elkaar (ik heb een duitse "vraagbaak" over GE en GF gecombineerd, met hier en daar een opmerking waar het onderling verschilt)
als je de zwakke punten van de GD op dit forum doorleest (die zijn al ca 20 jaar of ouder) en je let daar extra op bij een "aankoopkeuring"/proefrit en je controleert gewoon of àlles wat er op zit ook werkt ben je al een heel eind.

Re: 626

Posted: Tue Dec 29, 2009 10:44 pm
by M&M
He jongens, bedankt voor jullie antwoorden.

De distributieriem moet vervangen worden om de 90.000? (benzine 1.8i)

Groetjes M&M

Re: 626

Posted: Tue Dec 29, 2009 11:43 pm
by Casejunkie
M&M wrote:He jongens, bedankt voor jullie antwoorden.

De distributieriem moet vervangen worden om de 90.000? (benzine 1.8i)

Groetjes M&M
Dat klopt helemaal!

Re: 626

Posted: Wed Dec 30, 2009 1:47 am
by mad man
Casejunkie wrote:
M&M wrote:He jongens, bedankt voor jullie antwoorden.

De distributieriem moet vervangen worden om de 90.000? (benzine 1.8i)

Groetjes M&M
Dat klopt helemaal!

En niet te vergeten of 5 jaar max :wink:

Re: 626

Posted: Wed Dec 30, 2009 5:26 pm
by Crowbar
mad man wrote:En niet te vergeten of 5 jaar max :wink:
die ben ik bij Mazda nog nergens tegen gekomen, ken hem wel van bijv. alfa romeo..
waar heb jij die info vandaan
(want dan heb ik het met die van mij helemaal goed gedaan: gewoon voor aankoop eenn ieuwe erom laten leggen, bij 10 jaar oud, 135.000 km, maar de eerste 90.000 waren met 4 jaar bekeken volgens de NAP, daarna werd er steeds minder mee gereden (te weinig))
ik heb ook een ex mazda-monteur gesproken die tegenwoordig allrounder is, die zei: "sja, je vervangt ze bij 90.000, maar volgens mij kunnen ze dan gewoon nog 20.000 erbij hebben. Dat kan je van sommige andere merken niet zeggen, die knappen al vóór de opgegeven interval van 60.000!"

Re: 626

Posted: Wed Dec 30, 2009 9:12 pm
by mad man
Crowbar wrote:
mad man wrote:En niet te vergeten of 5 jaar max :wink:
die ben ik bij Mazda nog nergens tegen gekomen, ken hem wel van bijv. alfa romeo..
waar heb jij die info vandaan
(want dan heb ik het met die van mij helemaal goed gedaan: gewoon voor aankoop eenn ieuwe erom laten leggen, bij 10 jaar oud, 135.000 km, maar de eerste 90.000 waren met 4 jaar bekeken volgens de NAP, daarna werd er steeds minder mee gereden (te weinig))
ik heb ook een ex mazda-monteur gesproken die tegenwoordig allrounder is, die zei: "sja, je vervangt ze bij 90.000, maar volgens mij kunnen ze dan gewoon nog 20.000 erbij hebben. Dat kan je van sommige andere merken niet zeggen, die knappen al vóór de opgegeven interval van 60.000!"

Mazda mulder Rotterdam/Ommoord

Re: 626

Posted: Wed Jan 06, 2010 10:16 am
by TIMMEH
Let op de stuurpomp,
als het klinkt als een naaimachine/of een grommend geluid maakt, moet de pomp gereviseerd worden!
als je handig bent kun je het zelf maar moet je het laten doen zal het nogal wat kosten.

grtjs Tim

Re: 626

Posted: Wed Jan 06, 2010 10:18 pm
by Crowbar
TIMMEH wrote:Let op de stuurpomp,
als het klinkt als een naaimachine/of een grommend geluid maakt, moet de pomp gereviseerd worden!
als je handig bent kun je het zelf maar moet je het laten doen zal het nogal wat kosten.

grtjs Tim
en die ben jij bij een Mazda (626) al eens tegen gekomen? je bent de eerste die dit roept op dit forum en het is het eerste wat je roept op dit forum?

Re: 626

Posted: Thu Jan 07, 2010 10:22 am
by NiBB-it
Meestal gaat de stuurpomp alleen maar kapot doordat er verkeerde olie in wordt gedaan. Die wat te dik is en zo alles naar de *censuur* maakt.
Vul deze altijd met de juiste type olie (ATF of daarvoor bedoelde olie)

Re: 626

Posted: Thu Jan 07, 2010 11:08 am
by cave driver
NiBB-it wrote:Meestal gaat de stuurpomp alleen maar kapot doordat er verkeerde olie in wordt gedaan. Die wat te dik is en zo alles naar de *censuur* maakt.
Vul deze altijd met de juiste type olie (ATF of daarvoor bedoelde olie)



andere olie dan die atf kunnen de rubbers opvreten

Re: 626

Posted: Thu Jan 07, 2010 8:48 pm
by M&M
Crowbar wrote:
TIMMEH wrote:Let op de stuurpomp,
als het klinkt als een naaimachine/of een grommend geluid maakt, moet de pomp gereviseerd worden!
als je handig bent kun je het zelf maar moet je het laten doen zal het nogal wat kosten.

grtjs Tim
en die ben jij bij een Mazda (626) al eens tegen gekomen? je bent de eerste die dit roept op dit forum en het is het eerste wat je roept op dit forum?

Hahaha dit was mij ook al opgevallen...1 bericht, (maar iedereen had ooit een eerste bericht) :D
Maargoed elke tip is er 1 en er komt zoals nu, ook weer leerzame info achteraan :wink:

Groetjes M&M

Re: 626

Posted: Thu Jan 07, 2010 10:33 pm
by M&M
Ohja nog even een vraag, zit er ook ABS op dit model?
Ik zie het nergens bijstaan...
en de airbag is alleen voor de bestuurder, vanaf 96 ofzo?

Groetjes M&M