M&M

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: 626

Post by M&M » Tue Oct 12, 2010 7:03 pm

Gisteren zijn de bougies vervangen, (de kleur was prachtig licht bruin :) ) in de hoop
dat het licht onregelmatig stationair lopen over zou zijn, maar dat was helaas niet zo.
Maar het lijkt erop dat het licht schokken tijden het rijden op constante snelheid wel
over is :)

Groetjes M&M

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: 626

Post by M&M » Thu Dec 16, 2010 6:45 pm

Afgelopen zaterdag een parrot ingebouwd, en het werkt super!
Kunnen we lekker bellen zonder een boete te krijgen hihi

Groetjes M&M

mad man
Mazda 323 Lord
Posts:3087
Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Capelle aan den ijssel
Contact:

Re: 626

Post by mad man » Thu Dec 16, 2010 8:47 pm

8)
Grt André Diehard biker Image
Mad is zo gek nog niet :wink:
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd

White Wagon
Chauffeur
Posts:84
Joined:Mon Jan 04, 2010 9:41 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Beek (L)

Re: 626

Post by White Wagon » Fri Dec 17, 2010 9:03 am

M&M wrote:Afgelopen zaterdag een parrot ingebouwd, en het werkt super!
Kunnen we lekker bellen zonder een boete te krijgen hihi

Groetjes M&M
Stelt ook niet veel voor, is plug & play. Maar idd wel zo handig

daily driver: Mazda 626 GW 2.0I Exclusive Wagon
hobbyproject: Mazda 323 BF Formule 4 1.6I turbo

Mazda MC
Junior Racer
Posts:207
Joined:Mon Sep 20, 2010 9:46 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:....

Re: 626

Post by Mazda MC » Fri Dec 17, 2010 2:19 pm

Wel slim van je om een Parrotje in te bouwen, boetes worden alleen maar hoger ervoor.
:-D

Zal ik ook eens op zoek gaan naar een parrotje voor in de 626 :lol:
:offtopic:
Toch wel makkelijk, even kijken wat ik het beste kan nemen.
Moet deze jongen natuurlijk wel inbouwen he met 2 L handen :wink:

Greetzzz :mrgreen:
Mazda MC , de Gezelligste

White Wagon
Chauffeur
Posts:84
Joined:Mon Jan 04, 2010 9:41 am
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Beek (L)

Re: 626

Post by White Wagon » Fri Dec 17, 2010 3:05 pm

om die papegaai aan te sluiten trek je de ISO-stekkers van de radio los van de kabelboom van de auto.
Op die ISO's van de auto prik je de papegaai in en op de 2 iso's die aan de p overblijven prik je de radio weer in.
En niet vergeten om te controleren of de mute-functie van de radio dan werkt als de telefoon gaat.
(op veel radio's zitten namelijke meerdere mute-kabeltjes).

Let wel even op: mijn ervaring is dat dit alleen werkt als er geen externe versterkers zijn aangesloten op de radio.

daily driver: Mazda 626 GW 2.0I Exclusive Wagon
hobbyproject: Mazda 323 BF Formule 4 1.6I turbo

Mazda MC
Junior Racer
Posts:207
Joined:Mon Sep 20, 2010 9:46 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:....

Re: 626

Post by Mazda MC » Fri Dec 17, 2010 3:54 pm

:-D Thanks :mrgreen:

Alles origineel en geen versterkers :offtopic: gaat wel lukken dan :D
Mazda MC , de Gezelligste

mad man
Mazda 323 Lord
Posts:3087
Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Capelle aan den ijssel
Contact:

Re: 626

Post by mad man » Fri Dec 17, 2010 7:27 pm

Ach je kan ook een radio kopen met blauwetanden zo als ik heb :-D
Grt André Diehard biker Image
Mad is zo gek nog niet :wink:
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: 626

Post by M&M » Fri Dec 17, 2010 11:10 pm

Het is idd niet zo lastig, maar we hebben het wel HEEL netjes gedaan:

Steuntjes aangepast zodat je ze niet meer ziet, stekkertjes door de luchtrooster laten lopen, dat je die ook niet meer ziet.
Microfoontje bij de binnenspiegel geplaatst. Uiteraard met het draad achter de A-stijl, zodat je ook niets meer van het draad ziet.

Groetjes M&M

User avatar
NiBB-it
Mazda 626 Lord
Posts:1409
Joined:Wed Jan 04, 2006 4:07 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Meerssen

Re: 626

Post by NiBB-it » Sat Dec 18, 2010 10:20 am

Is wel zo fijn he een handsfree set. Heb het nu ook al meer als een jaar, maar niet meer weg te denken zo handig.
mazda 626 GT 2.0i 16V '91 Finish Line
[ex]mazda 626 2.0 12V '88
[parted]mazda 626 GT 2.0i 16V '88

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: 626

Post by M&M » Sun Apr 10, 2011 2:56 pm

Gisteren weer de zomervelgenset er weer onder gegezet, gelijk 2 nieuwe banden erom :)
Binnen kort is hij weer toe aan een beurtje, en hij verbruikt gewoon geen olie!! echt super :D :D

Groetjes M&M

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: 626

Post by M&M » Mon May 16, 2011 7:40 pm

Zaterdag een ashoes preventief vervangen, en de binnenste hoes weer helemaal gevult met vet.
En gelijk de bakolie ververst.
Aan de rest, de grote beurt kwam ik niet aan toe, de homokineten deden nogal moeilijk !#@#@@$#@ :mecker:

Groetjes M&M

mad man
Mazda 323 Lord
Posts:3087
Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Capelle aan den ijssel
Contact:

Re: 626

Post by mad man » Mon May 16, 2011 9:39 pm

M&M wrote:Zaterdag een ashoes preventief vervangen, en de binnenste hoes weer helemaal gevult met vet.
En gelijk de bakolie ververst.
Aan de rest, de grote beurt kwam ik niet aan toe, de homokineten deden nogal moeilijk !#@#@@$#@ :mecker:

Groetjes M&M

Dat een ashoes gevult is met vet maakt niet uit dan blijft de rest wel zitten :roll:

Ach soms han een homokineet heel l*llig vast zitten, al eens een homokineet er af moeten slijpen :roll:
Grt André Diehard biker Image
Mad is zo gek nog niet :wink:
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd

M&M
Racer
Posts:315
Joined:Wed Dec 02, 2009 9:40 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: 626

Post by M&M » Tue May 17, 2011 8:16 pm

Dat een ashoes gevult is met vet maakt niet uit dan blijft de rest wel zitten

Wat bedoel je hiermee?

In elk geval, ik heb de binnenste weer gevuld, er zat een soort slutch in, en dat eruitgehaald en hij lekte omdat de klem niet meer goed was...

Groetjes M&M

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: 626

Post by Crowbar » Tue May 17, 2011 9:01 pm

M&M wrote:Dat een ashoes gevult is met vet maakt niet uit dan blijft de rest wel zitten

Wat bedoel je hiermee?

In elk geval, ik heb de binnenste weer gevuld, er zat een soort slutch in, en dat eruitgehaald en hij lekte omdat de klem niet meer goed was...

Groetjes M&M
ik snap hem ook niet?
wel weet ik dat ie niet helemaal gevuld moet zijn en dat het belangrijker is dat de homokineet inwendig een beetje lekker (vers) vet is/heeft..
tie-wraps als klemmen gebruikt?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

Post Reply