Page 7 of 11

Re: M&M

Posted: Fri Mar 16, 2012 9:20 pm
by mad man
Ach alles wat je moet doen aan een wagen is niet leuk alleen al omdat je vieze handen krijg :mecker:

Maar de genoegdoening bij het voor elkaar krijgen dat de boel weer netjes draaid is zo mooi :-D

Maar je bent goed bezig :coolie:

Re: M&M

Posted: Mon Apr 09, 2012 12:36 pm
by M&M
zo eindelijk weer een update :dutch:

de problemen (galoperen en hoog stationair lopen) zijn eindelijk opgelost :buig:

De inlaatspruitstuk pakking vervangen, loste het galoperen op.

Toen bleek dat de gaskabel iets te strak stond, de motor liep daarna nog zo,n 1200 rpm

En de oplossing bleek dat de stationair toerental schakelaar te hoog stond ( hier hebben we in het begin aangezeten om te kijken of deze nog wel werkte, en niet meer goed terug gezet :roll: )
Dus deze weer goed afstellen, en hij loopt weer zoals het hoort :buig:

Zo dan is het nu eindelijk tijd voor het grote onderhoud :party:

Groetjes M&M

Re: M&M

Posted: Mon Apr 09, 2012 5:14 pm
by mad man
Beter dat je het heb kunnen oplossen :wink:

Re: M&M

Posted: Sun May 13, 2012 8:05 pm
by M&M
vorige week en de week daarvoor zijn beide draagarmen compleet vervangen :D
Nu nog beide homokineten en omdat we toch bezig zijn ook maar beide stuurkogels :party:

Jaja we blijven graag bezig geloof ik hihihi

Groetjes M&M

Re: M&M

Posted: Mon May 14, 2012 4:44 pm
by 626DITD
het is beter om het in 1 keer goed te doen dan dat je telkens weer de boel moet los halen. kan het nooit beter van worden

Re: M&M

Posted: Tue May 15, 2012 8:44 pm
by M&M
Ik kan niet alles in een werkdag doen, jij misschien wel, maar ik niet...,
Plus dat we de auto ook nodig hebben dus laten staan is niet echt een optie :wink:

Maar zo blijft het lekker gangbaar zullen we maar zeggen :party:

En als het allemaal klaar is, laten uitlijnen, rijd hij ook weer recht hihihi

Groetjes M&M

Re: M&M

Posted: Sun Jun 10, 2012 4:24 pm
by M&M
zo inmiddels zijn beide homokineten vervangen, wat een ballewerk, het zat knettervast :evil: :}=<: , maarja het is gelukt :D en ook zijn de stuurkogels vervangen, gelukkig was dit wel erg goed te doen :dutch:
Airco weer gevult, was ook leeg :party:

Dus nu nog uitlijnen, en nieuwe banden..

Groetjes M&M

Re: M&M

Posted: Tue Jun 12, 2012 12:36 pm
by mad man
Goed bezig :wink:

Re: M&M

Posted: Mon Jul 02, 2012 10:28 pm
by M&M
Zo inmiddels zijn de banden vervangen door nieuwe en is het uitlijnen gedaan :dutch:

En nu zijn we begonnen met het plaatsen van de xerxes skirts rondom :buig:

Groetjes M&M

Re: M&M

Posted: Thu Aug 16, 2012 9:56 pm
by M&M
Maandag is de distributieriem met spanrol, geleiderol, veertje, waterpomp +pakking, kleppendekselpakking en de 2 multiriemen vervangen :dutch: , en natuurlijk origineel Mazda, DAMH wat geld!! :mecker:
maarja dan kunnen we wel weer jaren vooruit :D

Het blijft een heerlijke auto :buig:

Groetjes M&M

Re: M&M

Posted: Thu Aug 16, 2012 10:43 pm
by mad man
Zo dan dat was weer een hoop geld :roll: Maar dan heb je ook wel weer wat voor terug :wink:

Re: M&M

Posted: Thu Aug 16, 2012 11:09 pm
by marcel
Mazda spul gaat 20 jaar of langer mee, goed bezig hoor. :buig:
Auto heeft het maar goed de laatste maanden, dat jullie er nog maar lang mee mogen cruisen.

Re: M&M

Posted: Wed Aug 22, 2012 8:30 pm
by M&M
Dankje :D
Het is ook een fijne auto, dus het mag dan wat kosten hihihi

Groetjes M&M

Re: M&M

Posted: Sat Aug 25, 2012 7:59 am
by Marcel Smeding
marcel wrote:Mazda spul gaat 20 jaar of langer mee, goed bezig hoor. :buig:
Auto heeft het maar goed de laatste maanden, dat jullie er nog maar lang mee mogen cruisen.
Ben met je eens dat origineel mazda spul lang mee gaat, maar dat rechtvaardigd de absurde prijzen niet die ze voor onderdelen vragen. Mazda geeft ook gewoon een toeleverancier een opdracht om tig duizend van een bepaald onderdeel te leveren. Vervolgens brengt die leverancier die onderdelen ook onder eigen naam op de aftermarkt, maar wel stukken goedkoper en net zo goed. Ben je echt stom als je naar de dealer gaat.

Ik kom zelden bij de dealer, alleen als het echt niet anders kan. En dat is in 20 jaar nog maar 1 keer nodig geweest.
Op mechanisch en electrisch vlak is alles via andere wegen te krijgen, het is soms zoeken, maar het kan.
Soms vind je het op plekken waar je het totaal niet verwacht.

Voor mij is dat echt een deel van de hobby.

Simpel voorbeeld, lagers. Waarom bij de dealer een ngk lager halen, als er iets verder op ook een skf/ngk leverancier zit.
Heb je vaak ook nog keuze uit meer typen ook.

Re: M&M

Posted: Sat Aug 25, 2012 9:38 am
by marcel
Nee meneer hoe komt U er bij dat onze onderdelen duur.
Ik zal het U uitleggen, bij de overgang naar de euro is alleen het embleempje vervangen en dus niet de prijs.
Als U meerdere onderdelen nodig hebt zijn wij bereid om even met de Brinckhorstlaan te overleggen over correcte prijs.

Is dus al een paar jaar geleden want ook ik kom helaas zelden bij een dealer.
Maar uit eigen ervaring toen ik nogal wat nodig had, gewoon stevig gesprek aangaan met een dealer en er is een hoop mogenlijk.

Denk er verder net als Marcel Smeding over. :wink: