stoteren en in houden
heb een probleem,auto stottert en houd in zo in eens.
gebeurden naar dat de eind demper gescheurt was.
heb al nieuwe bogies geplaatst.
wat is het probleem.
heb een hachback uit 92
het is een 2.0 liter motor
HELP MIJ AUB
gebeurden naar dat de eind demper gescheurt was.
heb al nieuwe bogies geplaatst.
wat is het probleem.
heb een hachback uit 92
het is een 2.0 liter motor
HELP MIJ AUB
-
- beginner
- Posts:11
- Joined:Thu Dec 25, 2008 9:47 pm
- Type 626:626 GW 95-02 (wagon)
Re: stoteren en in houden
Kan ook zijn dat de bougiekabels doorslaan , kan deze klacht ook door komen .
Re: stoteren en in houden
het kan ook de verdeelkap zijn.
ex 626 coupe 1983 1.6 glx
ex 626 coupe 1988 2.0 glx
Fiat coupe SOLD!!!
Xedos 1995 2.0 V6 in Running
Het is een mazda geworden!!!
ex 626 coupe 1988 2.0 glx
Fiat coupe SOLD!!!
Xedos 1995 2.0 V6 in Running
Het is een mazda geworden!!!
Re: stoteren en in houden
zaleems kijken
zat zelf te denken aam lamba of kat
kat mdat auto meer roffel in uitlaat heeft (geluid)
zat zelf te denken aam lamba of kat
kat mdat auto meer roffel in uitlaat heeft (geluid)
Re: stoteren en in houden
heb net lamdasonde los gemaakt (klem) en liep hetzelfde als dat hij vast zat
is deze dan niet stuk?
is deze dan niet stuk?
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: stoteren en in houden
"nadat einddemper gescheurd was"
en die heb je nu vervangen?
of heb je hem DICHT gelast?
en die heb je nu vervangen?
of heb je hem DICHT gelast?
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Re: stoteren en in houden
neheb ik vervangen
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: stoteren en in houden
lambda en kat werken alleen bij deellast, meer roffel betekent volgens mij meer open en niet verstopt (en dan houdt ie niet "ineens"in, maar voortdurend) heb je een imitatie einddemper gemonteerd? deze geven doorgaans meer roffel..
heb je bij volgas nog wel power?
heb je bij volgas nog wel power?
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Re: stoteren en in houden
heb einddemper vervangen was geen immitatie
heb ook andren lamba sonde er in gedaan ( van bosch geen imitatie)
werd wel wat minder maar stotert nog
volgas heb ik geen vermogen???
heb ook andren lamba sonde er in gedaan ( van bosch geen imitatie)
werd wel wat minder maar stotert nog
volgas heb ik geen vermogen???
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: stoteren en in houden
hij loopt niet stiekum op gas hè?
ik had dit tot gisteren ook, en ik heb de waterslangen naar mijn verdamper op het hoogste punt (bij de verdamper, die niet zo hoog hoort te zitten maar daar dus wel ingebouwd is door de "erkende" inbouwer die nu failliet is rara, prutser!) ontlucht en nou wordt mijn verdamper weer warm en schakelt hij heerlijk snel over op gas en rijdt weer fanta!
ik had dit tot gisteren ook, en ik heb de waterslangen naar mijn verdamper op het hoogste punt (bij de verdamper, die niet zo hoog hoort te zitten maar daar dus wel ingebouwd is door de "erkende" inbouwer die nu failliet is rara, prutser!) ontlucht en nou wordt mijn verdamper weer warm en schakelt hij heerlijk snel over op gas en rijdt weer fanta!
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Re: stoteren en in houden
nee ik rij duur op benzien.
rijd na vervangen lmda sonde its beter maar stotert nog wel
hoorde ook dat ik op een nood programa kan rijden,is dat ook en moglijkheid?
hoog verbruik en sputteren bij de eind demper
rijd na vervangen lmda sonde its beter maar stotert nog wel
hoorde ook dat ik op een nood programa kan rijden,is dat ook en moglijkheid?
hoog verbruik en sputteren bij de eind demper
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: stoteren en in houden
als dat zo was moet je ook een geel motorlampje zien branden.roell626 wrote:nee ik rij duur op benzien.
rijd na vervangen lmda sonde its beter maar stotert nog wel
hoorde ook dat ik op een nood programa kan rijden,is dat ook en moglijkheid?
hoog verbruik en sputteren bij de eind demper
maar effe bij de basis beginnen: hoe is het met de normale staat van onderhoud? bougietjes schoon en niet te oud/vervuild en wel van het juiste type*, luchtfilter, olie niet heel oud en goed op peil?
* sommige merken bougies (o.a. Bosch) hebben zo'n klein moertje bovenop, wat eraf kan om bijvoorbeeld "bromfiets" bougiestekkers aan te kunnen sluiten, maar waar gewone autostekkers omheen grijpen.
bij andere types bougies is dit een geheel en heb je dat probleem niet.
ik heb in de Ford-garage geleerd om deze moertjes bij de motorcraft-bougietjes er half af te draaien, met een tangetje een beetje ovaal te knijpen, en ze dan lekker strak aan te draaien, voordat je de bougietjes monteert.
doe je dit niet, dan kan hier speling ontstaan, en door flauwe vonkvorming dan corrosie waardoor je bougietjes niet meer goed vonken. de niet verbrande benzine komt dan in je katalysator en wordt daardoor aangestoken, wat het ploffen in je uitlaat kan verklaren..
ik zou het sowieso eerst in de ontsteking zoeken..
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Re: stoteren en in houden
bogies heb ik ook vervangen.
dopjes zaten muur vast en nu nog.
ga ook verdelerkap en rotor nog vervangen,anders nog bogie kabels,maar als ik waneer het donker is met een plante spuit op spuit zie ik geen vonken op de kabls dus zijn goed.......toch
dopjes zaten muur vast en nu nog.
ga ook verdelerkap en rotor nog vervangen,anders nog bogie kabels,maar als ik waneer het donker is met een plante spuit op spuit zie ik geen vonken op de kabls dus zijn goed.......toch
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: stoteren en in houden
bougies zitten ook nog goed vast? heb ik meerdere malen meegemaakt hè! gewoon losgetrild of door warm-koud uitzetten van de bougies of de kop gewoon meerdere gangen los dat ik dacht dat de schroefdraad rot was..
met plantenspuit geen vonken en vooral: niet nòg rotter lopen is wel goed ja.
kijk anders eerst ff of je nog je verdeelpunten in je verdeelkap en ook je rotor gewoon iets op kan schuren/krabben en of dat effect heeft, voordat je meteen investeert in nieuwe? als je een wit oxidelaagje ziet, en dat eraf breekt kan dat al wonderen doen!
draai er eens bougie(s) uit en kijk eens hoe ze er nu bij staan.. dat spreekt ook vaak boekdelen: nat en of zwart is slecht vonken of te rijk door andere reden, wit en gortdroog is misschien arm draaien door ander probleem (valse lucht (geeft vaak ook hoog stationair!) of benzinefilter verstopt, opvoerpomp/drukregelaar slecht?)
waar tank je die dure benzine? echt duur of zo goedkoop mogelijk?
met plantenspuit geen vonken en vooral: niet nòg rotter lopen is wel goed ja.
kijk anders eerst ff of je nog je verdeelpunten in je verdeelkap en ook je rotor gewoon iets op kan schuren/krabben en of dat effect heeft, voordat je meteen investeert in nieuwe? als je een wit oxidelaagje ziet, en dat eraf breekt kan dat al wonderen doen!
draai er eens bougie(s) uit en kijk eens hoe ze er nu bij staan.. dat spreekt ook vaak boekdelen: nat en of zwart is slecht vonken of te rijk door andere reden, wit en gortdroog is misschien arm draaien door ander probleem (valse lucht (geeft vaak ook hoog stationair!) of benzinefilter verstopt, opvoerpomp/drukregelaar slecht?)
waar tank je die dure benzine? echt duur of zo goedkoop mogelijk?
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Re: stoteren en in houden
ik herken het probleem, ben ik nu net gelukkig vanaf. Ik rij wel op LPG, maar zat al lange tijd met hetzelfde probleem als jou dat inhouden en stotteren. Vervolgens bougiekabels vervangen en hij rijdt weer helemaal top dus! Wellicht ligt het bij jou ook aan de kabels?