Voorveren 626 vs mx-6

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
User avatar
Herwin
Racer
Posts:449
Joined:Sun Dec 24, 2006 2:09 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Warffum
Voorveren 626 vs mx-6

Post by Herwin » Wed Jul 14, 2010 11:26 am

Ik zou mijn 626 graag een stukje naar beneden willen hebben
als ik een mx-6 v6 en een 626 v6 vergelijk aan de hand van bestelnummers op internet
dan zijn de schokbrekers gelijk maar de veren niet.

weet iemand hier misschien wat het verschil in de veren is tussen een mx-6 en een 626?
Auto's:

Nu -> 1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
Nu -> 1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
Gehad:
1992 Mazda 626 2.5i
1992 Mazda MX-6 2.5i
1992 Mazda Mx-6 2.5i
1992 Mazda 626 2.5i
1992 Mazda MX-6 2.5i
1997 Mazda 626 1.8i 16v
1995 Mazda 626 1.8i 16v LPG

mad man
Mazda 323 Lord
Posts:3087
Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Capelle aan den ijssel
Contact:

Re: Voorveren 626 vs mx-6

Post by mad man » Wed Jul 14, 2010 6:27 pm

Ik denk dat de veren van de MX-6 wat stugger zijn als die van de 626 :roll:
Grt André Diehard biker Image
Mad is zo gek nog niet :wink:
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd

User avatar
NiBB-it
Mazda 626 Lord
Posts:1409
Joined:Wed Jan 04, 2006 4:07 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:Meerssen

Re: Voorveren 626 vs mx-6

Post by NiBB-it » Wed Jul 14, 2010 7:17 pm

Voeg mij aan bij het antwoord van mad man. De motor weegt al meer bij een mx6 t.o.v. een 626, dus hebben deze al zowiezo stuggere veren nodig.

Het verschil zal dus dikkere veren en eventueel ook ijzer met een hogere trekkracht.

Denk zelfs dat de xerxes veren en mx6 veren vrij kort bij elkaar in de buurt komen of hetzelfde zijn.
mazda 626 GT 2.0i 16V '91 Finish Line
[ex]mazda 626 2.0 12V '88
[parted]mazda 626 GT 2.0i 16V '88

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Voorveren 626 vs mx-6

Post by Crowbar » Wed Jul 14, 2010 7:58 pm

maar verlagingsveren zijn automatisch ook stugger, anders zouden ze te ver doorveren.. en volgens mij staat een MX standaard lager?
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

User avatar
Herwin
Racer
Posts:449
Joined:Sun Dec 24, 2006 2:09 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Location:Warffum

Re: Voorveren 626 vs mx-6

Post by Herwin » Thu Jul 15, 2010 5:15 pm

NiBB-it wrote:Voeg mij aan bij het antwoord van mad man. De motor weegt al meer bij een mx6 t.o.v. een 626, dus hebben deze al zowiezo stuggere veren nodig.

Het verschil zal dus dikkere veren en eventueel ook ijzer met een hogere trekkracht.

Denk zelfs dat de xerxes veren en mx6 veren vrij kort bij elkaar in de buurt komen of hetzelfde zijn.
de motor van een mx-6 v6 en een 626 v6 is gelijk dus het gewicht ook
de veren van een xerxes v6 en een mx-6 v6 hebben andere bestel nummers in ieder geval

ik denk dus (net zoals crowbar zegt) dat een mx-6 lager staat dmv kortere veren.
alleen ik wil het graag zeker weten 8)
Auto's:

Nu -> 1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
Nu -> 1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
Gehad:
1992 Mazda 626 2.5i
1992 Mazda MX-6 2.5i
1992 Mazda Mx-6 2.5i
1992 Mazda 626 2.5i
1992 Mazda MX-6 2.5i
1997 Mazda 626 1.8i 16v
1995 Mazda 626 1.8i 16v LPG

User avatar
Crowbar
Mazda 626 Lord
Posts:3254
Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)

Re: Voorveren 626 vs mx-6

Post by Crowbar » Thu Jul 15, 2010 5:38 pm

Herwin wrote:
NiBB-it wrote:Voeg mij aan bij het antwoord van mad man. De motor weegt al meer bij een mx6 t.o.v. een 626, dus hebben deze al zowiezo stuggere veren nodig.

Het verschil zal dus dikkere veren en eventueel ook ijzer met een hogere trekkracht.

Denk zelfs dat de xerxes veren en mx6 veren vrij kort bij elkaar in de buurt komen of hetzelfde zijn.
de motor van een mx-6 v6 en een 626 v6 is gelijk dus het gewicht ook
de veren van een xerxes v6 en een mx-6 v6 hebben andere bestel nummers in ieder geval

ik denk dus (net zoals crowbar zegt) dat een mx-6 lager staat dmv kortere veren.
alleen ik wil het graag zeker weten 8)
maar waarom dan niet gewoon aftermarket verlagingsveertjes?
(of het met spiraalveren kan weet ik niet (of wat het kost) maar bladveren voor vrachtwagens zijn te verlagen/verhogen door ze te "zetten", dus door ze goed gecontroleerd in een speciale bank door te drukken tot ze boller of platter staan..
dit zou je moeten laten doen bij een verenfabrikant../specialist)
Greetz,
Crowbar

Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.

mad man
Mazda 323 Lord
Posts:3087
Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Capelle aan den ijssel
Contact:

Re: Voorveren 626 vs mx-6

Post by mad man » Sun Jul 18, 2010 12:45 am

Nou omdat ik van de week toch bij de dealerd was voor m'n eigen wagen heb ik gelijk ff aan de magazijn meester hier omtrend navraag gedaan maar hij kon er ook niet echt een antwoord op geven :?

Maar hij had het vermoeden dat de MX-6 wat lager en stugger kon zijn waar door er dus andere veren onder zouden zitten :roll:
Grt André Diehard biker Image
Mad is zo gek nog niet :wink:
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd

User avatar
Casejunkie
Site Admin
Posts:5028
Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Location:GT town

Re: Voorveren 626 vs mx-6

Post by Casejunkie » Mon Jul 19, 2010 8:46 am

Zouden sowieso wat stugger kunnen zijn omdat een MX-6 meer een sportwagen is tov een Xerxes. (en waarschijnlijk ook wat lager)

Persoonlijk zou ik voor een merkveren gaan als je gaat verlagen. (H&R, APEX, Eibach enz.)
Je betaalt wat meer maar je krijg er ook een hoop meer voor terug ben ik achter gekomen.
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress

Post Reply