'95 626 1.8 advies
-
- Chauffeur
- Posts:57
- Joined:Sat Aug 28, 2010 4:26 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Hoi mazda forumers.
Mijn 78 jaar oude moeder rijdt met de mazda van ons vader die er jammer niet meer is.
het is een '95 626 1800 benzinemodel.
Ik heb vandaag ermee gereden en hij gaat als een speer (ben in feite wat aangenaam verrast hoe goed dit vooruit gaat). Maar bij het hernemen op lage toeren begint hij te schokken. Heb dan vanmiddag gezien dat de originele NGK BKR5E's er nog inzitten, met ... euh... een electrodenafstand waar een bulldozer tussen kan....
Heb deze dan versteld naar 0.8 en ok hoor, het schokken is voorbij.
Morgen geef ik hem een grote beurt en vernieuw de ganse inboedel.
Maar ik had nog een vraagje: waar zit het benzinefilter van dit model ?
en nog iets: na 15 jaar ... zou het niet nodig zijn de distributieriem te vernieuwen, ongeacht de lage km-stand ? Of hebben deze modellen een ketting ?
Mijn 78 jaar oude moeder rijdt met de mazda van ons vader die er jammer niet meer is.
het is een '95 626 1800 benzinemodel.
Ik heb vandaag ermee gereden en hij gaat als een speer (ben in feite wat aangenaam verrast hoe goed dit vooruit gaat). Maar bij het hernemen op lage toeren begint hij te schokken. Heb dan vanmiddag gezien dat de originele NGK BKR5E's er nog inzitten, met ... euh... een electrodenafstand waar een bulldozer tussen kan....
Heb deze dan versteld naar 0.8 en ok hoor, het schokken is voorbij.
Morgen geef ik hem een grote beurt en vernieuw de ganse inboedel.
Maar ik had nog een vraagje: waar zit het benzinefilter van dit model ?
en nog iets: na 15 jaar ... zou het niet nodig zijn de distributieriem te vernieuwen, ongeacht de lage km-stand ? Of hebben deze modellen een ketting ?
- Casejunkie
- Site Admin
- Posts:5028
- Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:GT town
Re: '95 626 1.8 advies
Hoi,
Iedere 10 jaar dient een distributieriem minimaal vervangen te worden of iedere 100.000km (tegen het uitdrogen)
Benzine filter zit als het goed is aan de bestuurderskant bijna tegen het schutbord aan. Zwart potje met onder en bovenop een slang.
Iedere 10 jaar dient een distributieriem minimaal vervangen te worden of iedere 100.000km (tegen het uitdrogen)
Benzine filter zit als het goed is aan de bestuurderskant bijna tegen het schutbord aan. Zwart potje met onder en bovenop een slang.
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
- traantje
- beginner
- Posts:21
- Joined:Tue Aug 17, 2010 9:49 am
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Emmen
Re: '95 626 1.8 advies
ik zal kunnen kijken voor je waar de benzine filter want denk dat je zelfde model als mij hebt
Re: '95 626 1.8 advies
traantje wrote:want denk dat je zelfde model als mij hebt
uuh ja, daarvoor zitten we ook in het GE gedeelte
Groetjes M&M
-
- Chauffeur
- Posts:57
- Joined:Sat Aug 28, 2010 4:26 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Re: '95 626 1.8 advies
ziezo: vandaag groot onderhoud gedaan.
Met nieuwe bougies erin is het schokprobleem definitief van de baan...
Zijn er bij die 1.8 nog dingen die ik in de gaten mag houden ?
Hij heeft natuurlijk nog niet gereden in die 15 jaar, maar misschien hebben jullie al een pak meer km ermee gedaan ?
Zijn er zwakke plekken in dit model ?
Met nieuwe bougies erin is het schokprobleem definitief van de baan...
Zijn er bij die 1.8 nog dingen die ik in de gaten mag houden ?
Hij heeft natuurlijk nog niet gereden in die 15 jaar, maar misschien hebben jullie al een pak meer km ermee gedaan ?
Zijn er zwakke plekken in dit model ?
Re: '95 626 1.8 advies
remklauwen, handrem, roest op het linker achterscherm.
Groetjes M&M
Groetjes M&M
- Herwin
- Racer
- Posts:449
- Joined:Sun Dec 24, 2006 2:09 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Warffum
Re: '95 626 1.8 advies
Aandrijfaskoppelingen + hoezen
toplagers v/d veerpoten
stabilisator eindstukjes
@ M&M: klopt precies (roest op het LINKER achterscherm)
is toch vreemd , rechts heb ik het nog nooit gezien op een GE.
terwijl die kant nog wel eens door de berm gaat.
ik dacht eerst ook, dan zou het wel door steentjes die van andere auto's afkomen te maken hebben
alleen mijn rechts gestuurde 626 (die eerst een hele poos in engeland heeft gereden) had het ook alleen maar links
toplagers v/d veerpoten
stabilisator eindstukjes
@ M&M: klopt precies (roest op het LINKER achterscherm)
is toch vreemd , rechts heb ik het nog nooit gezien op een GE.
terwijl die kant nog wel eens door de berm gaat.
ik dacht eerst ook, dan zou het wel door steentjes die van andere auto's afkomen te maken hebben
alleen mijn rechts gestuurde 626 (die eerst een hele poos in engeland heeft gereden) had het ook alleen maar links
Auto's:
Nu -> 1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
Nu -> 1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
Gehad:
1992 Mazda 626 2.5i
1992 Mazda MX-6 2.5i
1992 Mazda Mx-6 2.5i
1992 Mazda 626 2.5i
1992 Mazda MX-6 2.5i
1997 Mazda 626 1.8i 16v
1995 Mazda 626 1.8i 16v LPG
Nu -> 1992 Mazda Mx-6 2.5i v6
Nu -> 1996 Mazda Xedos 6 2.0i v6
Gehad:
1992 Mazda 626 2.5i
1992 Mazda MX-6 2.5i
1992 Mazda Mx-6 2.5i
1992 Mazda 626 2.5i
1992 Mazda MX-6 2.5i
1997 Mazda 626 1.8i 16v
1995 Mazda 626 1.8i 16v LPG
Re: '95 626 1.8 advies
Ik denk dat het iets te maken heeft met benzine die gemorst word tijden het tanken ofzo...
Groetjes M&M
Groetjes M&M
- traantje
- beginner
- Posts:21
- Joined:Tue Aug 17, 2010 9:49 am
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Emmen
Re: '95 626 1.8 advies
homokineet ook in de gaten houden algemeen mazda probleem
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: '95 626 1.8 advies
i beg to differ: ik ben nu met mijn derde Mazda bezig, de vorige twee zijn zonder homokineetproblemen naar de 3 ton gegaan, en de huidige staat bijna op 190.000..traantje wrote:homokineet ook in de gaten houden algemeen mazda probleem
zolang je je hoezen in de gaten houdt en dus niet doorrijdt zonder vet/ mèt zand erin, èn je rijdt niet elke dag volgas met je wielen in de stuuruitslag een kruising op (dan belast je ze dwars) is er niks aan de hand.
Ik zou dus haast zeggen bestuurdersprobleem dat wordt afgedaan op de auto, maar dat doe ik niet want dan krijg ik ruzie
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
-
- Chauffeur
- Posts:57
- Joined:Sat Aug 28, 2010 4:26 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Re: '95 626 1.8 advies
Dat zit er bij mijn 78 jaar oude moeder wel niet in...zolang je je hoezen in de gaten houdt en dus niet doorrijdt zonder vet/ mèt zand erin, èn je rijdt niet elke dag volgas met je wielen in de stuuruitslag een kruising op (dan belast je ze dwars) is er niks aan de hand.
De enige keren dat ik ermee rijdt beloof ik me deftig te houden.
Trouwens, ooit ben ik mijn eerste autoleven gestart in 1980 met een 323SP
Nu ben ik geen mazda... euh... noemen jullie dat, een mazdaan, of een mazdees niet meer. Maar het blijft toch altijd wel leuk om er terug in te stappen. Die 1.8 heeft me aangenaam verrast...
- Casejunkie
- Site Admin
- Posts:5028
- Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:GT town
Re: '95 626 1.8 advies
Ja, nu heb je ruzie Crowbar!
Nee, ben het wel met je eens. Maar hoe constateert een gewone leek een defecte ashoes? die komen alleen aan het licht bij de APK/beurt maar dan is er in het ergste geval al bijna een jaar mee gereden.
Nee, ben het wel met je eens. Maar hoe constateert een gewone leek een defecte ashoes? die komen alleen aan het licht bij de APK/beurt maar dan is er in het ergste geval al bijna een jaar mee gereden.
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: '95 626 1.8 advies
vrij simpel, je ziet bij het wassen een vetspoor in je velg of spatbord..
en echte leken, ja, die moeten zorgen dat ze geen leek meer zijn, of stoppen met autorijden (nou maak ik ècht vrienden )
en echte leken, ja, die moeten zorgen dat ze geen leek meer zijn, of stoppen met autorijden (nou maak ik ècht vrienden )
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
- Casejunkie
- Site Admin
- Posts:5028
- Joined:Thu Nov 25, 2004 4:15 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
- Location:GT town
Re: '95 626 1.8 advies
Vetsporen zie je niet goed met gewone stalen velgenCrowbar wrote:vrij simpel, je ziet bij het wassen een vetspoor in je velg of spatbord..
en echte leken, ja, die moeten zorgen dat ze geen leek meer zijn, of stoppen met autorijden (nou maak ik ècht vrienden )
Audi A6 Avant Quattro V6 3.0 TDI <-- Daily Driver
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
Mazda MX6 2.2i 12v GT Turbo Intercooled 4WS <-- project in progress
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16V <-- circuit wagen
Mazda MX-5 1.6i 16v <-- project in progress
- Arie
- Mazda 626 Lord
- Posts:1667
- Joined:Sat May 16, 2009 1:20 pm
- Type 626:626 GD/GV 87-92 (coupe, hatchback of sedan )
Re: '95 626 1.8 advies
nooit problemen mee gehad.homokineet ook in de gaten houden algemeen mazda probleem
Ik rij zo'n 40 à 50.000 km per jaar met de "oudjes" en ook ik heb meer dan 2 ton op de klokken staan.
Mijn GV die onlangs is verkocht, liep zelfs al tegen de 3 ton aan.
Het enige wat ik in het verleden heb gedaan is ashoezen vervangen.
Mazda 626 GC Hatchback GLX 2.0 '84 LPG (Sold)
Mazda 626 GD Hatchback GT 4WS '90 ( Sleeper )
Roest is niet meer de grootste bedreiging voor behoud van onze oldtimers...Dat is de overheid
Mazda 626 GD Hatchback GT 4WS '90 ( Sleeper )
Roest is niet meer de grootste bedreiging voor behoud van onze oldtimers...Dat is de overheid