Remblokken achter

In dit forum wordt algemene discussie over onderhoud gevoerd
Post Reply
TimmiT21
beginner
Posts:6
Joined:Sun Nov 21, 2010 6:12 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Remblokken achter

Post by TimmiT21 » Tue Feb 01, 2011 8:55 pm

Even in stappen wat ik gedaan heb en waar ik tegenaan gelopen ben:

Wiel los, klem los gehaald
Klem opengeklapt door inbus boutje los te draaien achter het rubber dopje.

Echter hierna loop ik vast, ik draai de zuiger (maximaal?) naar binnen. Als ik hem verder draai dan draait hij uit zichzelf een klein beetje terug.
Het probleem nu is dat de remblokjes er dus niet inpassen. als ik de blokjes plaats en alles weer dicht schroef past hij niet op mijn remschijf.

Iemand enig idee wat ik mis, voordat ik terugga naar de plek van verkoop ermee?

Het betreft een 626 '94

User avatar
finaldragons
Mazda 626 Lord
Posts:1810
Joined:Thu Dec 06, 2007 7:32 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
Location:Hilversum

Re: Remblokken achter

Post by finaldragons » Tue Feb 01, 2011 9:13 pm

Als de blokjes goed zijn(effe verpakking checke)
Dan moet je de zuiger gewoon nog iets verder naar binnen werken(remolie reservoir deksel los halen kan de druk beter weg)

Anders de remnippel iets los te draaien en kracht op de zuiger te zetten.
Het zijnde door een hulp middel gebruiken zoals een waterpomptang en een iets om je zuiger te beschermen.
Wagon 2.2t 1993

TimmiT21
beginner
Posts:6
Joined:Sun Nov 21, 2010 6:12 pm
Type 626:626 GV 87-97 (wagon)

Re: Remblokken achter

Post by TimmiT21 » Tue Feb 01, 2011 9:28 pm

finaldragons wrote:Als de blokjes goed zijn(effe verpakking checke)
Dan moet je de zuiger gewoon nog iets verder naar binnen werken(remolie reservoir deksel los halen kan de druk beter weg)

Anders de remnippel iets los te draaien en kracht op de zuiger te zetten.
Het zijnde door een hulp middel gebruiken zoals een waterpomptang en een iets om je zuiger te beschermen.

Zelf heb ik toch het idee dat het niet aan de zuiger ligt. Deze zit zover naar binnen dat het blokje aan de kant van de zuiger maximaal op de steunrand van de klauw ligt.

Uit je verhaal maak ik op dat het dus niet iets cruciaals is wat ik gemist heb. Ik ga morgen dus terug naar de dealer en leg mijn vraag/probleem daar weg.

Post Reply