Jaja weer een probleem, code 15 en 17
-
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
- Contact:
Oke thans ik ga zo dadelijk is ff uitzoeken
Grt André Diehard biker
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
-
- Junior Racer
- Posts:166
- Joined:Sat Nov 07, 2009 5:50 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Leende / Berkel en rodenrijs
Re: Jaja weer een probleem, code 15 en 17
Als je een 323 bg hebt weet ik zeker dat het gelijk is.
Voor andere mazda's kan ik het wel opzoeken, dus als je kan vertellen uit welk jaar en welke uitvoering het is kan ik het even voor je nakijken.
Voor andere mazda's kan ik het wel opzoeken, dus als je kan vertellen uit welk jaar en welke uitvoering het is kan ik het even voor je nakijken.
-
- Junior Racer
- Posts:166
- Joined:Sat Nov 07, 2009 5:50 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Leende / Berkel en rodenrijs
Re: Jaja weer een probleem, code 15 en 17
PS. net even nagekeken voor de 626 gw uit 98.
Deze heeft eobd.
Je hebt een verloop nodig van de diagnostic connector naar obd2/eobd en je kan hem probleemloos uitlezen.
Deze verloop kost ergens rond de 15 euro.
Deze heeft eobd.
Je hebt een verloop nodig van de diagnostic connector naar obd2/eobd en je kan hem probleemloos uitlezen.
Deze verloop kost ergens rond de 15 euro.
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Jaja weer een probleem, code 15 en 17
Oké tuurlijk heb ik er een diagnosestekker op zitten, maar da's gewoon Mazda's eigen stekkerAcE wrote:PS. net even nagekeken voor de 626 gw uit 98.
Deze heeft eobd.
Je hebt een verloop nodig van de diagnostic connector naar obd2/eobd en je kan hem probleemloos uitlezen.
Deze verloop kost ergens rond de 15 euro.
Maar zeker als je over EOBD praat, dan moet die stekker (1 type) èn de plaats universeel zijn, namelijk binnen 15 à 20 cm van de stuurkolom.
de MAZDA diagnose ligt onder de motorkap links (en zal vast wel met verloop enzo uit te lezen zijn, maar voldoet hierdoor niet aan de (E)OBD-norm..
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
-
- Junior Racer
- Posts:166
- Joined:Sat Nov 07, 2009 5:50 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Leende / Berkel en rodenrijs
Re: Jaja weer een probleem, code 15 en 17
Hij voldoet inderdaad niet aan de norm bij jou GW, echter voldoet ie wel aan het protocol.Crowbar wrote:Oké tuurlijk heb ik er een diagnosestekker op zitten, maar da's gewoon Mazda's eigen stekkerAcE wrote:PS. net even nagekeken voor de 626 gw uit 98.
Deze heeft eobd.
Je hebt een verloop nodig van de diagnostic connector naar obd2/eobd en je kan hem probleemloos uitlezen.
Deze verloop kost ergens rond de 15 euro.
Maar zeker als je over EOBD praat, dan moet die stekker (1 type) èn de plaats universeel zijn, namelijk binnen 15 à 20 cm van de stuurkolom.
de MAZDA diagnose ligt onder de motorkap links (en zal vast wel met verloop enzo uit te lezen zijn, maar voldoet hierdoor niet aan de (E)OBD-norm..
Dat is meer dan ik heb...
Er zijn zo veel merken die voldoen aan het eobd protocol, maar niet aan de standaard, kijk maar naar veel duitse wagens.
Maar is dat nou werkelijk zon probleem, als ie maar aan het protocol voldoet toch?
Ik zou willen dat die van mij aan het protocol voldeed. Was veel makkelijker uitlezen geweest.
-
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
- Contact:
Re: Jaja weer een probleem, code 15 en 17
Ik heb de mijne gevonden bij mij zit die net voor/onder de ruitenwisser motor
En om eerlijk te zijn ik wist ook niet eens dat ik hem had
En om eerlijk te zijn ik wist ook niet eens dat ik hem had
Grt André Diehard biker
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
-
- Junior Racer
- Posts:166
- Joined:Sat Nov 07, 2009 5:50 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Leende / Berkel en rodenrijs
Re: Jaja weer een probleem, code 15 en 17
Zelfs de GD serie heeft nog zon diagnose mogelijkheid
-
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
- Contact:
Re: Jaja weer een probleem, code 15 en 17
Grt André Diehard biker
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
-
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
- Contact:
Re: Jaja weer een probleem, code 15 en 17
Zo na ontdekkingreis te zijn geweest in mijn wagen te zijn geweest heb ik weer wat geleerd
En bij is zo na praktijk nog de boeken en dit is het gevolg
En nu dan de boeken
Dit betreft wel uit de boeken van de 323-BG maar ik ga er van uit dat er niet zoveel verscheel in zit
Als je meer info van een andere pagina nodig hebt geef het dan ff op dan kan ik die ook voor je scannen
En bij is zo na praktijk nog de boeken en dit is het gevolg
En nu dan de boeken
Dit betreft wel uit de boeken van de 323-BG maar ik ga er van uit dat er niet zoveel verscheel in zit
Als je meer info van een andere pagina nodig hebt geef het dan ff op dan kan ik die ook voor je scannen
Grt André Diehard biker
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
-
- Junior Racer
- Posts:166
- Joined:Sat Nov 07, 2009 5:50 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Leende / Berkel en rodenrijs
Re: Jaja weer een probleem, code 15 en 17
Na een hoop gekloot bleek dus de koel leiding in me IAC verstopt te zitten.
Deze gisteren deels schoon gemaakt, en vanavond weer verder.
Echter heb ik nu op benzine een snel stuiterend toerental. Hij gaat van 900 naar 1800 naar 900, en dit doet ie dus in een seconde. en zo blijft ie stuiteren.
Op gas draait ie stationair nu ongeveer 1400, een beetje gemiddeld dus.
Iemand hier nog een idee van?
Deze gisteren deels schoon gemaakt, en vanavond weer verder.
Echter heb ik nu op benzine een snel stuiterend toerental. Hij gaat van 900 naar 1800 naar 900, en dit doet ie dus in een seconde. en zo blijft ie stuiteren.
Op gas draait ie stationair nu ongeveer 1400, een beetje gemiddeld dus.
Iemand hier nog een idee van?
-
- Mazda 323 Lord
- Posts:3087
- Joined:Sun Oct 19, 2008 7:05 pm
- Type 626:626 GV 87-97 (wagon)
- Location:Capelle aan den ijssel
- Contact:
Re: Jaja weer een probleem, code 15 en 17
Heb je de ecu al weer gereset
Zo ja welke fout code geeft hij dan nu nog
We blijven mee zoeken
Zo ja welke fout code geeft hij dan nu nog
We blijven mee zoeken
Grt André Diehard biker
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
Mad is zo gek nog niet
Wit is it , the sky is hi so my car to
MAZDA Met Andere Zorgen Dan Auto's
Een dag zonder Mazda is een dag niet geleefd
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Jaja weer een probleem, code 15 en 17
je zegt het zelf al: maak de leiding èn de IAC zelf maar helemáál schoon: die IAC blijft in de uiterste standen hangen en schiet daartussen heen en weer..AcE wrote:Na een hoop gekloot bleek dus de koel leiding in me IAC verstopt te zitten.
Deze gisteren deels schoon gemaakt, en vanavond weer verder.
Echter heb ik nu op benzine een snel stuiterend toerental. Hij gaat van 900 naar 1800 naar 900, en dit doet ie dus in een seconde. en zo blijft ie stuiteren.
Op gas draait ie stationair nu ongeveer 1400, een beetje gemiddeld dus.
Iemand hier nog een idee van?
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Re: Jaja weer een probleem, code 15 en 17
Wat is IAC ook al weer??
Groetjes M&M
Groetjes M&M
- Marcel Smeding
- Mazda 626 Lord
- Posts:3682
- Joined:Fri Sep 13, 2002 2:22 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
- Location:Heemskerk
- Contact:
Re: Jaja weer een probleem, code 15 en 17
idle air controlM&M wrote:Wat is IAC ook al weer??
Groetjes M&M
Mazda CX5 GT-M (2018 lease hok)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
Mazda MX5 ND 1.5L GT-M (2018)
Mazda 626(ge) Hatchback 2.5L-24V (1994)
Mazda 818 coupe 1.3L 8V (1977)
- Crowbar
- Mazda 626 Lord
- Posts:3254
- Joined:Sat Mar 22, 2003 10:45 pm
- Type 626:626 GE 91-95 (alle uitvoeringen)
Re: Jaja weer een probleem, code 15 en 17
..oftewel, stationair-luchtregelklep/-ventiel
Greetz,
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.
Crowbar
Toegetreden met '91 626 Coupé op GAS
Mazda 323 sedan uit '96 met LPI, 296.000 km -> paste niet meer
Mazda 626 GW Wagon '98 2.0HP, weggedaan met 294.440 km Landi LSI+Flashlube
Volvo V70 classic '00 242K km en nwe Vogel's gasinstallatie.